نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Call of Duty: WWII در هفته دوم انتشار

بازی Call of Duty: WWII این هفته نیز مانند هفته گذشته، فروش خوبی را تجربه کرد و در جایگاه نخست جدول فروش هفتگی انگلیس قرار گرفت. 

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، این هفته هم بازی Call of Duty: WWII توانست در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. این بازی که هفته پیش منتشر شد، شروعی عالی داشت و از همان ابتدا به صدر جدول رسید و حال موفق شده برای دومین هفته نیز در این جایگاه باقی بماند و انتظار می‌رود که به این زودی هم جایگاه نخست خود را از دست ندهد. همچنین این بازی موفق به شکستن یک رکورد جالب نیز شده و بهترین هفته دوم فروش را در بین بازی‌های منتشر‌شده در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به نام خود ثبت کرده است. 

در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی انگلستان، بازی فیفا 18 قرار گرفته که در مقایسه با هفته گذشته، یک پله صعود را تجربه کرده است. بازی Assassin's Creed Origins، جدید‌ترین نسخه از سری اسسینز کرید، این هفته جایگاهش را با فیفا 18 عوض کرده و از رتبه دوم هفته پیش، به رتبه سوم رسیده است. در جایگاه چهارم، شاهد یک بازی جدید هستیم و Need For Speed Payback که از قضا نمره‌های پایین‌تر از حد انتظاری هم دریافت کرده، کارش را در این رتبه آغاز کرده است. همچنین در رتبه پنجم نیز شاهد یک تازه‌وارد دیگر یعنی Sonic Forces هستیم که این بازی هم نتوانست آنطور که باید و شاید، به اثر موفقی تبدیل شود. 

Super Mario Odyssey، تازه‌ترین ماجراجویی لوله‌کش معروف نینتندو که هفته پیش در رتبه چهارم قرار داشت، این هفته جایش را به دو تازه‌وارد مذکور داده و با دو پله سقوط، در رتبه ۶‌ام قرار گرفته است. رتبه‌های هفتم و هشتم جدول در اختیار سری بازی‌های فورزا کمپانی مایکروسافت است و Forza Motorsport 7 و Forza Horizon 3 به ترتیب در این دو رتبه قرار گرفته‌اند که اولی تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته، اما دومی یک پله صعود را تجربه کرده است. اما این دو نسخه فورزا تنها بازی‌های ریسینگ حاضر در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته نیستند و در رتبه نهم جدول هم شاهد بازی Gran Turismo Sport هستیم که البته این هفته چهار پله سقوط کرده است. در نهایت رتبه دهم جدول هم در اختیار یک بازی تازه‌وارد دیگر یعنی Football Manager 2018 است. 

نکته جالب جدول این هفته، بازی GTA V است که هفته گذشته پس از مدت‌ها حضور در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته انگلستان از جدول خارج شد و در رتبه یازدهم قرار گرفت و این هفته هم موفق به بازگشت به جدول نشده و با یک پله سقوط دیگر، در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است. 

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Call of Duty: WWII

دومین صدرنشینی پیاپی
۲۳

FIFA 18

-
۳۲

Assassin's Creed Origins

-
۴-

Need for Speed Payback

اولین هفته انتشار
۵-

Sonic Forces

اولین هفته انتشار
۶۴

Super Mario Odyssey

-
۷۷

Forza Motorsport 7

حفظ رتبه هفته گذشته

۸۹

Forza Horizon 3

-
۹۵

Gran Turismo Sport

-
۱۰-

Football Manager 2018

-

نگاهی به برخی بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

Need for Speed Payback

Need for Speed Payback

سری Need for Speed یکی از قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌های ریسینگ به شمار می‌رود و بدون شک محبوبیت زیادی هم دارد. حال نسخه جدید این سری با نام Need for Speed Payback در تاریخ ۱۹ آبان منتشر شده و این بار گیمر‌ها را به شهری به اسم فورچون‌بی می‌برد. دنیای بازی به شکلی جهان‌باز طراحی شده و همچنین برای اولین بار در تاریخ این سری، شاهد مسابقات آف رود در بازی هستیم. Need for Speed Payback همچنین داستان سه شخصیت را روایت می‌کند که هریک سبک رانندگی مخصوص خود را دارد و از همین رو در مسابقات خاصی شرکت می‌کنند، اما هدف همگی آن‌ها از بین بردن کارتل شهر به اسم The House است. Need for Speed Payback همچنین بر خلاف نسخه قبلی، نیازی به اتصال دائمی اینترنت ندارد و بخش تک‌نفره آن به صورت کاملا آفلاین هم قابل بازی است. در حالی که انتظارات از این بازی بالا بود، نمره‌های آن نشان می‌دهند که گوست گیمز این بار هم در برگرداندن سری به روز‌های خوب گذشته موفق ظاهر نشده است. 

بازی Sonic Forces

Sonic Forces

یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته منتشر شد، Sonic Forces، جدید‌ترین نسخه از سری سونیک سگا بود که این اثر هم مانند NFS Payback نتوانست در حد و اندازه نام مجموعه ظاهر شود و نمره‌های ناامید‌کننده‌ای مثل ۵ از ۱۰ را از سایت‌های معتبری مثل گیم‌اسپات و پالی‌گان دریافت کرد. Sonic Forces ترکیبی از مراحل دو‌بعدی و سه‌بعدی است و داستان آن هم مانند همیشه به نبرد سونیک با دکتر اگمن مربوط می‌شود که این بار به لطف تکنولوژی جدیدش، موفق شده بخش‌های زیادی از جهان را تصرف کند. Sonic Forces همچنین یک ایده نو را وارد این مجموعه کرده و امکان ساخت شخصیت دلخواه را به بازیکن می‌دهد؛ شخصیتی که می‌توانید ظاهرش را به سلیقه خودتان انتخاب و سپس با وی بازی را تجربه کنید. جالب است بدانید که این ویژگی بازی توسط خیلی از منتقدین هم تحسین شده، پس اگر همیشه به دنبال بازی سونیکی بودید که بتوانید در آن با شخصیت دلخواه خودتان بازی کنید، شاید Sonic Forces برای‌تان تجربه بدی هم نباشد. 

بازی Football Manager 2018

Football Manager 2018

در حالی که سری بازی‌های فیفا و PES تجربه‌ای تمام و کمال از فوتبال بازی کردن ارائه می‌دهند، هر ساله یک بازی دیگر هم مرتبط با این ورزش محبوب منتشر می‌شود که نه روی ارائه تجربه فوتبال که روی شبیه‌سازی مربی‌گری تمرکز کرده است. منظورم سری فوتبال منیجر است که Football Manager 2018، جدید‌ترین نسخه آن، این هفته منتشر شده و روی پی‌سی و همچنین گوشی‌های موبایل، قابل بازی است. Football Manager 2018 شامل ترکیب آپدیت‌شده تیم‌ها و همچنین لباس‌های جدید آن‌ها است و مانند نسخه‌های پیشین، یک تجربه طبیعی و واقع‌گرایانه از مربی‌گری فوتبال را با تمام جزییات ریز و درشتش ارائه می‌کند و در صورتی که همیشه عاشق هدایت یک تیم فوتبال بودید، بازی‌ای بهتر و کامل‌تر از Football Manager 2018 پیدا نخواهید کرد. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده