نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Assassin's Creed Origins، صدرنشین جدید

جدیدترین بازی سری Assassin's Creed با نام Origins، موفق شد با قدرت به صدرنشین پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته انگلستان تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی Assassin's Creed Origins، محصول جدید یوبیسافت و جدیدترین بازی مجموعه محبوب اسسینز کرید، دقیقا مانند قسمت قبلی‌اش یعنی سیندیکت، در هفته اول انتشار خود موفق شد به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود. از لحاظ فروش، این بازی تقریبا فروشی شبیه به بازی Syndicate داشته است اما به دلیل نسخه‌های Gold و Gods، بازی موفق شده درآمد بیشتری نسبت به نسخه قبلی به دست آورد. 

در جایگاه دوم نیز، شاهد حضور یک بازی جدید دیگر هستیم. Super Mario Odyssey، جدیدترین ماجراجویی لوله‌کش سابق دنیای بازی‌های ویدیویی که به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شده، موفق شد کار خود را در جایگاه دوم جدول آغاز کند. این بازی، به بزرگ‌ترین بازی عرضه شده برای کنسول جدید نینتندو تبدیل شد و توانست به راحتی دیگر بازی محبوب این کنسول یعنی Zelda: Breath of the Wild را پشت سر بگذارد. علاوه بر این، اودیسه سوپر ماریو، از تمام بازی‌های کنسول قبلی نینتندو یعنی Wii U، هفته عرضه بزرگ‌تری را سپری کرد و به ششُمین عرضه بزرگ نینتندو در طول تاریخ تبدیل شد. در جایگاه سوم این هفته، بازی فیفا 18 قرار گرفت که با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته، از صدر دورتر و دورتر می‌شود. جایگاه چهارم جدول نیز در اختیار دیگر بازی تازه منتشر شده این هفته یعنی Wolfenstein II قرار گرفت. صدر نشین هفته گذشته یعنی Gran Turismo Sport، با یک سقوط قابل توجه، این هفته به جایگاهی بهتر از پنجم رضایت نداد.

پای ثابت جدول فروش انگلستان یعنی Grand Theft Auto V، این هفته موفق شد صعودی دو پله‌ای تجربه کند و از جایگاه هشتم هفته گذشته، به جایگاه ششم برسد که این فروش خوب به دلیل فروش‌های ویژه‌ای بود که خرده‌فروش‌های مختلف برای بازی تدارک دیده بودند. Destiny 2، این هفته به لطف عرضه نسخه پی‌سی، فروش خوبی را تجربه کرد و موفق شد جایگاه هفتم هفته گذشته خود را به راحتی حفظ کند. به دلیل حضور سه بازی تازه منتشر شده در این هفته، بازی‌هایی که پیش از این در جدول حضور داشتند، سقوط‌های قابل توجهی کردند که یکی از آنها، بازی South Park The Fractured but Whole بود که از جایگاه سوم، به جایگاه هشتم تنزل پیدا کرد. در جایگاه‌های نهم و دهم جدول نیز، دو بازی Middle Earth Shadow of War و WWE 2K18 قرار گرفتند که نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۴ و ۶ پله سقوط داشتند. 

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۲۸ اکتبر (۶ آبان) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Assassin's Creed Origins

هفته اول انتشار
۲-

Super Mario Odyssey

ششمین بازی بزرگ نینتندو
۳۲

FIFA 18

۱۱ درصد افت فروش
۴-

Wolfenstein II: The New Clossus

هفته اول انتشار
۵۱

Gran Turismo Sport

۶۱ درصد افت فروش
۶۸

Grand Theft Auto V

۱۲۹ درصد افزایش فروش به لطف فروش‌های ویژه
۷۷

Destiny 2

۱۱۷ درصد افزایش فروش به لطف عرضه نسخه پی‌سی

۸۳

South Park: The Fractured but Whole

-
۹۵

Middle Earth Shadow of War

-
۱۰۴

WWE 2K18

-

نگاهی به برخی بازی‌های تازه منتشر شده این هفته

Assassin's Creed Origins

مجموعه اسسینز کرید، پس از یک سال غیبت، امسال با Origins دوباره بازگشته است. این بازی، توسط یوبیسافت منترال توسعه یافته است و خود یوبیسافت، وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. بازی، دَهمین بازی اصلی این مجموعه است. پیش از این Assassin's Creed Syndicate آخرین بازی اصلی از این مجموعه محسوب می‌شد. بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی و پی‌سی عرضه شده است. داستان بازی، در مصر باستان جریان دارد و داستان شکل‌گیری فرقه برادری اسسین‌ها را روایت می‌کند که برای آزادی در حال جنگ هستند. 

بازی Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

بازی اودیسه سوپر ماریو، اولین بازی با محوریت کامل شخصیت ماریو است که توسط نینتندو، برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شده است. این بازی سه بعدی اکشن پلتفرمر، مکانیزم‌های جدیدی را به سری ماریو اضافه کرده است که شاید بتوان مهم‌ترین آن را حضور کَپی،‌ کلاه جدید ماریو باید برشمرد. شما در این قسمت، می‌توانید از طریق کلاه ماریو، وارد شخصیت‌های مختلف شوید و کنترل آنها را بر عهده بگیرید. داستان این قسمت نیز مانند همیشه، حول نجات پرنسس پیچ از دست باوزر می‌گردد. کار ساخت و توسعه بازی، از سال ۲۰۱۳ آغاز شد.

Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein II The New Clossus

بازی ولفنشتاین ۲، یک بازی اکشن ماجرایی شوتر اول شخص است که توسط استودیو ماشین‌گیمز ساخته شده و بتسدا وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. بازی، اخیرا برای کنسول‌های نسل هشتمی و پی‌سی عرضه شد و قرار است که در سال ۲۰۱۸، نسخه نینتندو سوییچ آن نیز عرضه شود. این بازی، هشتمین قسمت از مجموعه بازی‌های ولفنشتاین است و در حقیقت ادامه بازی The New Order محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بود. داستان بازی نیز در تاریخ آلترناتیوی جریان دارد که در آن رژیم نازی جنگ جهانی دوم را برده است. شما در نقش ویلیام بلازکویچ، در سال ۱۹۶۱ در آمریکا باید با این نازی‌ها بجنگید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده