نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

بررسی بازی South Park: The Fractured But Whole از دید سایت‌های معتبر دنیا

South Park: The Fractured But Whole، بازی جدید یوبیسافت، نمره‌های خوبی دریافت کرده و تحسین اکثر منتقدین را در پی داشته است.

زمانی که یوبی سافت در سال ۲۰۱۴ با همکاری آبسیدین بازی South Park: The Stick of Truth را منتشر کرد، خیلی‌ها انتظار نداشتند این بازی که بر اساس سریال ساوت پارک ساخته شده بود، تجربه موفقی باشد. به هر حال بازی‌های ساخته‌شده از روی فیلم و سریال معمولا کیفیت خوبی نداشته‌اند. با این حال بازی مذکور با طنز غنی و گیم‌پلی جالبش توانست به اثری موفق تبدیل شود و همین هم کافی بود تا یوبی‌سافت تصمیم به ساخت دنباله آن بگیرد؛ دنباله‌ای با نام South Park: The Fractured But Whole که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۶ منتشر شود، اما چند بار تاخیر خورد و در نهایت، فردا رسما برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد. 

South Park: The Fractured But Whole داستانی را در مورد کودکان شهر ساوت پارک روایت می‌کند که تصمیم گرفته‌اند نقش ابرقهرمان‌های مختلفی را بازی و کاری کنند که فیلمی بر اساس آن‌ها ساخته شود. با این حال اختلافات بین اعضا باعث می‌شود تا این جمع به دو گروه تقسیم شود و یک نوع جنگ داخلی بین آن‌ها رخ بدهد‍! در مجموع داستان بازی جنبه‌های طنز زیادی دارد و با افراد و آثار زیادی شوخی می‌کند. از طرفی دیگر South Park: The Fractured But Whole یک بازی نقش آفرینی است و مواردی مثل جنگ‌های نوبتی، امکان شخصی‌سازی شخصیت یا سیستم ساخت‌وساز آیتم را در آن شاهد هستیم. 

در فاصله یک روز مانده به انتشار بازی، نمره های South Park: The Fractured But Whole منتشر شده‌اند که خبر از اثری موفق می‌دهند. پس در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی South Park: The Fractured But Whole و نمره‌های آن داشته باشیم:

South Park: The Fractured But Whole

  • سازنده و ناشر: یوبی‌سافت
  • سبک: نقش آفرینی
  • تاریخ انتشار: ۲۵ مهر
  • پلتفرم: پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4

south park:fbw preview

زومجی: ۸۵ از ۱۰۰:

اصلی‌ترین نقطه قوت بازی South Park: The Fractured but Whole، انتقال درست حس و حال مجموعه ساوت پارک به مخاطب است و در این بازی هم همان طنز بزرگسالانه و خاص انیمیشن‌ها را شاهد هستیم و از طرف دیگر بازی داستان خیلی خوبی هم روایت می‌کند و با گیم‌پلی خوبش، می‌تواند مخاطب را برای تقریبا ۱۵ ساعت سرگرم کند. 

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

South Park: The Fractured but Whole داستانی بسیار درگیر‌کننده و یک گیم‌پلی عالی دارد؛ گیم‌پلی‌ای که حس و حال مخصوص به خودش را دارد و به‌خوبی کیفیت بالای خودش را نشان می‌دهد. البته اگر طرفدار این مجموعه نباشید، با South Park: The Fractured but Whole هم عاشق آن نخواهید شد. اما آنچه که اهمیت دارد، این است که بازی به بهترین شکل توانسته حس و حال ساوت پارک را ارائه کند. 

گیم‌اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

South Park: The Fractured but Whole یک دنباله بسیار خوب و دوست‌داشتنی است. بازی نقاط قوت قسمت قبلی را حفظ کرده و در کنار آن، حس و حال طنز ساوت پارک را به شکلی بهتر از قبل ارائه می‌کند و در اکثر دقایق بازی می‌توان جوک‌های جالبی را شنید. علاوه بر این، مبارزه‌های بازی هم بهبود داشته‌اند و در کل تجربه بازی، حس و حال خوبی دارد و حتی یادآور دوران کودکی است. 

گیمزبیت: ۸۸ از ۱۰۰

برای اینکه بتوانید بیش‌ترین لذت را از South Park: The Fractured but Whole ببرید، باید حتما طرفدار این سری باشید. در این صورت لذت زیادی از این بازی خواهید برد؛ چرا که South Park: The Fractured but Whole به‌خوبی توانسته حس و حال این مجموعه را در قالب یک بازی ارائه کند. 

آی‌جی‌ان: ۸۵ از ۱۰۰

South Park: The Fractured but Whole شبیه به یک اپیزود طولانی از مجموعه انیمیشنی ساوت پارک است که توانسته به مدت ۲۰ سال خیلی‌ها را سرگرم کند. شوخی بازی با مارول و دی‌سی واقعا عالی کار شده و لحظه‌های خنده‌دار زیادی را پدید آورده است. همچنین سیستم مبارزه‌ها هم در مقایسه با بازی قبلی، به مراتب پیچیده‌تر و بهتر شده است. البته یک سری از المان‌های بازی مثل گشتن در محیط تا حد زیادی ساده هستند و تکراری می‌شوند، اما در مجموع با یک بازی عالی با محوریت ساوت پارک رو‌به‌رو هستیم که از قضا یک بازی نقش‌آفرینی خوب هم به شمار می‌رود. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

بازی South Park: The Fractured but Whole داستان خوبی دارد و به‌خوبی در لابه‌لای روایت داستان آن، شاهد مبارزه‌های متنوع و المان‌های جذاب دیگر هستیم. در کل، تجربه بازی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است و مخصوصا جوک‌های آن شدیدا برای طرفداران این مجموعه خنده‌دار خواهد بود و افراد دیگر هم تا حدودی از طنز موجود در بازی لذت خواهند برد.

پالی‌گان: ۷۰ از ۱۰۰

مبارزه‌ها و پازل‌های بازی South Park: The Fractured but Whole، برای چند روز سرگرم‌کننده هستند و در دقایق موفق، بازی می‌تواند شما را وادار به خندیدن کند یا اینکه تحت تاثیر قرار دهد. به هیچ وجه از تجربه این بازی پشیمان نیستم، اما به نظرم سازنده‌های بازی تا حدود زیادی محدود شده‌اند و اگر این فرصت را داشتند تا بازی را در ابعاد بزرگ‌تری بسازند، شاهد تجربه بهتری بودیم. 

نمره های South Park: The Fractured but Whole

نمره های South Park: The Fractured but Whole


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده