نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

صحبت‌های کِن لِوین در رابطه با بازی System Shock 3 و شباهت‌های آن به بازی جدیدش

طی مصاحبه‌ای که به تازگی با کِن لوین، طراح ارشد و نویسنده قسمت دوم مجموعه بازی‌های System Shock انجام شده، وی در رابطه با معرفی قسمت سوم این سری و شباهت‌های آن به پروژه جدیدش صحبت کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کن لوین که این روزها مشغول ساخت یک بازی کاملا جدید و مرموز است، در رابطه با بازی System Shock 3 گفته است:

برای سازندگان این بازی آرزوی بهترین‌ها را دارم. System Shock 2 اولین بازی‌ای بود که در صنعت بازی‌های رایانه‌ای عرضه کردم و به همین دلیل، رابطه‌ی خاصی میان من و این مجموعه وجود دارد. در زمان تولید این بازی، روزهای بسیار سخت و تاریکی را پشت سر می‌گذاشتیم. بنابراین عکس‌العمل مثبتی که از این بازی شد ما را شگفت‌زده کرد.

بدون System Shock 2، چیز دیگری برای من و بازی‌هایی که پس از آن تولید کردم باقی نمی‌ماند. بنابراین رابطه‌ی من با این بازی بسیار عمیق است.

راستش را بخواهید نسبت به بازی System Shock 3 هیجان‌زده هستم. امیدوارم سازندگان این بازی ایده‌ای درست از آن بدست بیارند و محصول خوبی را تولید کنند.

در ادامه‌ی این مصاحبه زمانی که از لوین در رابطه با علاقه‌ی شخصی وی مبنی بر تولید یک بازی جدید از مجموعه System Shock پرسیده شد، وی به پروژه کاملا جدید خود که در سبک اول‌شخص، علمی-تخیلی و نقش‌آفرینی است اشاره و از شباهت‌های آن نسبت به سری System Shock صحبت کرد:

بازی جدید ما در سبک علمی-تخیلی است که به‌شخصه علاقه شدیدی به آن دارم. عنصر اصلی بازی هوش‌مصنوعی، درک‌کردن معنای برنامه‌ریزی‌شدن و احساس این‌که شما توسط یک برنامه تولید شده‌اید، است.

این عناصر و درک چیزهایی که بیرون از برنامه‌‌ریزی‌های انجام‌شده در سیستم خود دارید در بازی جدید ما بسیارمهم است. بنابراین در حال‌حاضر من به این ایده‌ها و طراحی آنها به بهترین شکل ممکن فکر می‌کنم. مانند مجموعه BioShock، دیگر احساس نمی‌کنم که به گذشته بازگردم و مجددا روی دنیای این سری کار کنم.

اگر در گذشته حق امتیاز مجموعه System Shock را خریداری می‌کردیم، دیگر شخصیت‌هایی مانند اَندرو رایان، بیگ دَدی و یا اِلیزابت خلق نمی‌شدند. بنابراین برای بازیسازان مهم است که مجموعه‌های قدیمی را رها و روی بازی‌های کاملا جدید کار کنند.

بازی System Shock 3 که در طی روزهای گذشته معرفی شد، توسط استودیو آدرساید اینترتینمنت در دست تولید قرار دارد و احتمالا برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، مک و رایانه‌های شخصی‌ منتشر خواهد شد.

منبع: GameInformer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده