نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶

وزیر ارشاد: از بازی سازان ایرانی حمایت مالی و حقوقی خواهیم کرد

وزیر ارشاد با حضور در نمایشگاه TGC، اعلام کرد که از بازی‌سازان ایرانی، چه به صورت مستقیم و چه با اعطای تسهیلات، حمایت خواهد شد.

رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز ظهر در نمایشگاه TGC 2017 حضور داشت و توضیحات متعددی پیرامون صنعت بازی‌سازی کشور و حمایت از آن ارائه کرد. وی در بخشی از صحبت‌های خود، اعلام کرد که آن‌ها به سه روش از بازی‌سازان حمایت خواهند کرد. اولین روش، حمایت مالی مستقیم خواهد بود. وی اعلام کرد که بازی‌های ویدیویی علاوه بر اینکه می‌توانند از حیث اقتصادی اهمیت داشته باشند، از نظر فرهنگی نیز بسیار مهم هستند و برای مثال، در همین نمایشگاه بازی‌هایی با محوریت دفاع مقدس یا مدافعین حرم حضور داشتند و در نتیجه، وزارت ارشاد در اولین اقدام با حمایت مالی مستقیم، از بازی‌سازان ایرانی حمایت خواهد کرد. 

حمایت دوم وزارت ارشاد طبق اعلام وزیر، اعطای تسهیلات است. صالحی امیری اعلام کرد که وی اخیرا جلسه‌ای با یکی از مدیران بانک‌های دولتی داشته و وی قول داده تا شرایط را برای اعطای تسهیلات به فعالان این حوزه فراهم کند. همچنین به گفته وزیر ارشاد، این جلسه‌ها با مدیران دیگر بانک‌ها نیز برگزار خواهد شد تا آن‌ها نیز چنین تسهیلاتی اعطا کنند. 

وزیر ارشاد همچنین اعلام کرد که روش سوم و مهم‌تر حمایت، ایجاد فضایی برای حضور بازی‌سازان ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی است. وی اعلام کرد که بازی‌های ویدیویی، فضایی رقابتی دارند و حضور بازی‌سازان ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی، باعث خواهد شد تا آن‌ها در این فضای رقابتی قرار بگیرند. وزیر ارشاد همچنین اعلام کرد که برای مثال، یک بازی خارجی ممکن است در ایران ۵.۵ میلیون مخاطب داشته باشد و این در حالی است که یکی از بازی‌های حاضر در همین نمایشگاه، ۸.۵ میلیون مخاطب را در کشور جذب کرده و این نشان می‌دهد که ایرانی‌ها توان رقابت با بازی‌های خارجی را دارند. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده