نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵

تاکید وزیر ارتباطات به لزوم ارزان تر شدن اینترنت به منظور اجرای راحت تر بازی ها

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز در نمایشگاه TGC حاضر بود و در بخشی از صحبت‌هایش به لزوم ارزان‌تر شدن اینترنت برای اجرای راحت‌تر بازی‌ها اشاره کرد. 

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز بازدیدی از نمایشگاه TGC داشته و در مورد مباحث مختلفی در آن ارائه نظر کرده است. وزیر ارتباطات در بخشی از صحبت‌های خود به تاثیر سرعت و کیفیت اینترنت روی توسعه بازیسازی اشاره کرد و گفت که هدف وزارت اطلاعات این است که با بهبود پهنای باند، بتواند اینترنت سریع‌تر و باکیفیت‌تری در اختیار کاربران قرار بدهد تا آن‌ها بتوانند راحت‌تر بازی‌های ویدیویی را اجرا کنند و در نتیجه، این امر موجب پیشرفت این صنعت خواهد شد؛ چرا که تعرفه ارزان اینترنت باعث خواهد شد تا کاربران بدون نگرانی از هزینه اینترنت، بتوانند بازی‌ها را تجربه کنند. 

علاوه بر این، وزیر ارتباطات تعرفه ارزان‌تر اینترنت داخلی را عاملی برای روی آوردن کاربران به بازی‌های ایرانی دانست. طبق گفته وی، کاربران زمانی که ببینند بازی‌ای در داخل از کشور با کیفیت خوب وجود دارد که می‌توان آن را با هزینه اینترنت پایین‌تری در مقایسه با بازی‌های خارجی تجربه کرد، قطعا سراغ این بازی خواهند رفت. البته طبق اعلام وزیر ارتباطات، لزوم این کار عرضه بازی‌های ایرانی باکیفیت است که بتوانند با بازی‌های خارجی رقابت کنند. 

همچنین وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کیفیت بالای سرور‌های ایرانی اشاره کرد و گفت که حتی اگر یک بازیساز ایرانی بخواهد بازی‌اش را در خارج از کشور نیز منتشر کند، بی هیچ مشکلی قادر خواهد بود بدون نیاز به استفاده از سرور‌های خارجی این کار را انجام دهد و سرور‌های ایرانی این قابلیت را دارند که بازیکنان خارجی هم بتوانند با کیفیت خوبی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. وزیر ارتباطات در این زمینه بازی شوفر را مثال زد که به‌دست یک توسعه‌دهنده سنندجی ساخته شده است و اکنون در تقریبا ۷۷ کشور جهان بازی می‌شود و سرور‌های آن هم ایرانی هستند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده