// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

گزارش زومجی از کنفرانس چگونه قلبی را هزار تکه کنیم در نمایشگاه TGC 2017

با گزارش زومجی از کنفرانس خبری کارول زاچاسژکوسکی، مدیر ارشد بخش بازاریابی استودیو ۱۱ بیت، درباره‌ی چگونه قلبی را هزار تکه کنیم در TGC 2017 همراه باشید.

در توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی، یکی از نکات مهم، این است که بازاریابی خود را چگونه انجام می‌دهید، انجام یک بازاریابی درست و مناسب می‌تواند موفقیت بازی شما را تضمین کند. از این‌رو کارول زاچاسژکوسکی، مدیر ارشد بخش بازاریابی استودیو ۱۱ بیت (11-Bit Studios)، در مورد نحوه درست بازاریابی صحبت کرد.

در ابتدا وی در مورد کوچک بودن تیم ۱۱ بیت سخن گفت. اینکه آن‌ها آرزو داشتند روزی به بزرگی کمپانی‌های امروزی شوند و پس از ساخت بازی This War of Mine توانستند تا حدی استودیو خود را بزرگ کنند. در کنفرانس امروز، کارول در مورد نحوه بازاریابی و تاثیرات آن سخن گفت. وی معتقد است که بازاریابی بخش مهمی از مراحل ساخت یک بازی است و از همان ابتدا باید آن را در نظر گرفت. درست انجام دادن بازاریابی، خیلی از مشکلات آینده را حل خواهد کرد.

موردی که استودیو ۱۱ بیت آن را روی بازی This War of Mine انجام داده بود، استفاده از المان‌های احساسی است. تنها یک تریلر CGI یا نشان دادن عکس‌های بازی نمی‌تواند بازاریابی خوبی را به دنبال داشته باشد اما، وقتی بتوانید احساسات مخاطب را برانگیخته کنید، می‌توانید آن‌ها را به سمت بازی خود بکشانید. از طرفی بروز احساسات به نکات گرافیکی و موارد این‌گونه نیاز ندارد، بلکه احساسات از ایده‌ها می‌آیند و اگر ایده‌های خوبی در این زمینه داشته باشید، موفق خواهید بود. در ادامه کارول زاچاسژکوسکی تریلرهای بازی This War of Mine را به نمایش گذاشت که در جریان آن‌ها، هر بار نکاتی در مورد نحوه بازاریابی درست گفته شد.

TGC

اولین مورد این بود که تیم سازنده سعی کرده بود چهره‌ی جدیدی از جنگ را به تصویر بکشد. سپس خلاقیت و تصورات شما می‌تواند نقش کلیدی در این میان ایفا کند. نکته‌ی جالبی که وی در طول کنفرانس خبری خود به آن اشاره کرد، این بود که بازی‌های ویدیویی بیشتر از کتاب یا فیلم می‌توانند تاثیر گذار باشند. در کتاب و فیلم شما همیشه می‌توانید وقایع و آخر آن را حدس بزنید ولی در بازی‌های ویدیویی، هیچ‌وقت این اتفاق رخ نخواهد داد زیرا همیشه مواردی برای هیجان‌زده شدن مخاطب وجود دارد. مورد دیگر این بود که سعی کنید در بازاریابی‌های خود از وقایع واقعی استفاده کنید. از این‌رو یکی از تریلرهای بازی به نمایش درآمد که در مورد زندگی واقعی یکی از اشخاص داخل جنگ بود. همچنین گفته شد که استفاده از این موارد، می‌تواند سایر رسانه‌های غیرمرتبط با بازی‌های ویدیویی را نیز به بازی مورد نظر جذب کند.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به بازاریابی شما کمک کند، به نمایش گذاشتن بخش مهمی از گیم‌پلی بازی است. برای مثال در بازی This War of Mine، انتخاب‌ها مهم‌ترین بخش گیم‌پلی بودند و حال نمایش گذاشتن آن‌ها و در ادامه گفتن از نتایج پس از هر انتخاب، می‌تواند کمک حال بازاریابی شما باشد. درآخر کارول زاچاسژکوسکی به این نکته اشاره کرد که کلمات معناگرا می‌توانند به خوبی روی مخاطب‌ها و رسانه‌ها تاثیر گذار باشند. همچنین برای پایان و جمع‌بندی کنفرانس خبری، وی تریلر بازی The Frust Punk را به نمایش درآورد که تمامی موارد ذکر شده، در دل خود جای داده بود.

TGC

در پایان، یک جواب و سوال برگزار شد که کارول زاچاسژکوسکی در جریان جواب دادن به سوال کنندگان به این موارد اشاره کرد که در تریلرهای خود برای بازاریابی نباید انتظارات غیرواقعی ایجاد کنیم. همچنین گفته شد که رسانه‌های ارتباطی را در مورد بازی هدایت و توجیه کنیم. در انتها گفته شد که در تریلرهای خود بگوییم که در بازی مربوطه چه مواردی را مشاهده خواهیم کرد و چه مواردی در بازی قرار ندارند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده