بهترین بازی های گیم پس | از گیرز آف وار تا هیلو

بهترین بازی های گیم پس | از گیرز آف وار تا هیلو

شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹

در این مقاله قصد داریم به سراغ معرفی بهترین بازی‌های یکی از پدیده‌های سال‌های اخیر صنعت ویدیو گیم، یعنی سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس برویم.

سرویس‌های اشتراکی در سال‌های اخیر در مدیوم‌های مختلف در حال گسترش هستند و توجه زیادی را از مصرف‌کنندگان گرفته تا تولیدکنندگان را به‌خود جلب کرده‌اند. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، برای عرضه به یک پلتفرم نیاز دارند. همیشه هم این افراد شرکت‌های بزرگ و غول‌آسا را شامل نمی‌شوند و این جا است که این پلتفرم‌ها می‌توانند کمک شایانی به دیده شده یا تجربه شدن آن محتوا کند. سرویس‌هایی که کاربران می‌توانند در ازای مبلغی ماهانه و به‌واسطه عضویت در آن‌ها به مجموعه‌ای از محتویات خاص دسترسی پیدا می‌کنند. از سرویس‌های اشتراکی موسیقی و فیلم گرفته تا سرویس‌های اشتراکی بازی‌های ویدیویی، همگی در این دسته قرار می‌گیرند که خب در این مقاله ما قرار است به سراغ یکی از بهترین سرویس‌های اشتراکی بازی‌های ویدیویی یعنی گیم پس برویم.


بهترین بازی های گیم پس کدام است؟

از بهترین بازی های گیم پس می‌توان به مجموعه Halo، Gears of War، Dishonored، Dead Space، یاکوزا و ولفنشتاین اشاره کرد.


سال ۲۰۱۷ بود که مایکروسافت به‌طور رسمی از سرویس ایکس باکس گیم پس رونمایی کرد. مجموعه‌ای محدود از چند بازی که در ازای پرداخت مبلغی ماهانه در اختیار کاربران پلتفرم ایکس باکس قرار می‌گرفت. پلتفرمی که رفته رفته طی سال‌های گذشته به‌واسطه اضافه شدن استودیوهای جدید به شرکت مایکروسافت، شاهد عرضه بازی‌های بیشتر و بزرگ‌تری روی آن بودیم. همان‌طور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پلتفرم ایکس باکس قابلیت Backward Compatibility کنسول‌های آن است که به شما اجازه می‌دهد تا روی کنسولی همانند ایکس باکس سری اس | ایکس، به بازی‌های کنسول‌های نسل قدیمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس، ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان دسترسی داشته باشید. البته که مایکروسافت از این قابلیت در سرویس اشتراکی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده است و کاربران می‌توانند به بازی‌های زیادی از کنسول‌های قدیمی‌تر این شرکت نیز دسترسی داشته باشند.

علاوه‌بر بازی‌های این سرویس، در سال ۲۰۲۰، با همکاری مایکروسافت و شرکت الکترونیک آرتز شاهد عرضه بازی‌های سرویس اشتراکی EA Play روی نسخه آلتیمیت سرویس گیم پس بودیم که باعث رشد چشم‌گیر کتاب‌خانه بازی‌های آن شد. جالب است بدانید که سرویس گیم پس در حال حاضر علاوه‌بر پلتفرم ایکس باکس، روی پلتفرم‌های کامپیوتر، اندروید و iOS هم منتشر شده است و کاربران آن‌ها می‌توانند به‌واسطه تکنولوژی کلاود گیمینگ به‌راحتی از تجربه بازی‌های آن روی این پلتفرم‌ها لذت ببرند. البته که نباید از خرید استودیو اکتیویژن توسط مایکروسافت غافل شویم که به‌واسطه آن انتظار می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور بازی‌های این استودیو همانند مجموعه کال آف دیوتی نیز به سرویس گیم پس اضافه شوند.

با تمامی این اوصاف، ما در زومجی تصمیم گرفتیم در این مقاله به سراغ معرفی بهترین بازی های ایکس باکس گیم پس برویم. بازی‌هایی که برخی از آن‌ها روی کنسول اصلی این پلتفرم منتشر شده‌اند یا برخی دیگر در قالب یک مجموعه کامل در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. از سری محبوب گیرز آف وار گرفته تا بازی‌های نوستالژیکی همانند Banjo-Kazooie که همگی درکنار هم تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای کاربران خود رقم می‌زنند، از جمله آثاری هستند که در ادامه در این مقاله ما آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید با فهرست بهترین بازی های ایکس باکس گیم پس که رتبه‌بندی خاصی ندارند و به ترتیب حروف الفبا هستند.


شخصیت‌های بازی A Plague Tale: Requiem

۱- بازی A Plague Tale: Requiem

  • سازنده و ناشر: اسوبو اینترتینمنت / فوکاس اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی

A Plague Tale: Requiem یک بازی اکشن ماجرایی از استودیو بازی‌سازی اسوبو است که به‌عنوان دنباله نسخه Innocence این مجموعه در اختیار کاربران قرار گرفت. گیم‌پلی بازی به‌صورت سوم شخص دنبال می‌شود و در جریان آن بازیکنان کنترل شخصیت آمیکا (Amica) را به‌عهده می‌گیرند و باید در مقابل دشمنان انسان و حمله موش‌هایی که در حال گسترش طاعون سیاه هستند، جان سالم به‌در ببرند. گیم‌پلی بازی از جهات بسیاری مشابه با نسخه اول است، ولی در سیستم مبارزات شاهد تغییرات گسترده‌ای بوده‌ایم. آمیکا حالا برای حمله به دشمنان خود از سلاح‌هایی همانند چاقو، قلاب‌سنگ و کمان پولادی استفاده می‌کند.

در این نسخه حالا بازیکنان می‌توانند از رویکرد مخفی‌کاری بیشتری برای مقابله با دشمنان استفاده کنند و سازندگان دست بازیکنان را در نحوه پیش بردن مراحل تا حد زیادی باز گذاشته‌اند. برادر کوچک‌تر آمیکا یعنی هیوگو (Hugo) می‌توانند از توانایی Echo خود برای شناسایی محل دشمنان استفاده کند. او همچنین قادر است تا با کنترل دسته‌ای بزرگ از موش‌ها دشمنان را به‌راحتی از میان بردارد. همانند گیم‌پلی نسخه اول، این خواهر و برادر باید تلاش کنند تا در زیر نور باقی بمانند وگرنه در تاریکی توسط موش‌ها کشته خواهد شد. وقایع بازی درواقع دنباله نسخه اول به‌شمار می‌رود و به جرأت می‌توان آن را یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های سرویس اشتراکی گیم پس قلمداد کرد.


کاراکترهای بازی A Way Out

۲- بازی A Way Out

  • سازنده و ناشر: Hazelight Studios / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • پلتفرم‌ها: ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

یکی دیگر از بهترین بازی‌هایی که می‌توانید آن را درکنار دوستان و خانواده خود تجربه کنید، بازی A Way Out ساخته استودیو Hazelight است به‌شکل خاص یک تجربه دونفره محسوب می‌شود. اثری که در جریان آن بازیکنان کنترل دو زندانی به‌نام‌های Leo و Vincent را به‌عهده می‌گیرند که باید از زندان فرار کرده و همواره تلاش کنند تا از مأمورین امنیتی در حال گریز باشند.

بازیکنان در این بازی باید برای پیشروی در مراحل با یکدیگر همکاری داشته باشند و می‌توانند از رویکردهای مختلفی برای حل معماهای پیش‌روی خود استفاده کنند. جالب است بدانید که بازی، مینی‌گیم‌های مختلفی را در خود جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به مچ‌اندازی،‌ پیانو زدن، بیس‌بال و بسکتبال اشاره کرد که هرکدام باعث می‌شود تجربه A Way Out بسیار سرگرم‌کننده و به‌یادماندنی شود.


تصویر بازی Age of Empires 2: Definitive Edition

۳- بازی Age of Empires II: Definitive Edition

  • سازنده و ناشر: Forgotten Empires / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: استراتژی همزمان

Age of Empires II یک بازی استراتژی همزمان از استودیو Forgotten Empires است که درواقع به‌عنوان ریمستر نسخه اصلی آن که تحت عنوان The Age of Kings در سال ۱۹۹۹ منتشر شده بود، در اختیار کاربران سرویس اشتراکی گیم پس قرار گرفته است. در این نسخه ریمستر شاهد حضور جلوه‌های بصری بهبودیافته، پشتیبانی از رزولوشن 4K و تمامی بسته‌های گسترش‌دهنده بازی در قالب کیفیت HD هستیم که همگی گرد هم آمده‌‌اند.

همانند دیگر بازی‌های سبک استراتژی، تمرکز گیم‌پلی بازی روی ساخت‌وساز شهرها، جمع‌آوری منابع و ساخت ارتش جهت شکست دادن دشمنان است. بازیکنان در این بازی در یک بازه زمانی ۱۰۰۰ ساله می‌توانند در قالب یکی از ۱۳ تمدن مختلف در عصرهای گوناگون همانند قرار گیرند. گیم‌پلی بازی به‌گونه‌ای است که با پیشرفت به عصری جدید، واحدهای نظامی، ساختمان‌ها و تکنولوژی‌های جدیدتر را در اختیار می گیرید و می‌توانید همزمان با آن‌ها پیشرفت کنید.


بازی Among Us

۴- Among Us

  • سازنده و ناشر: Innersloth
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

بازی بعدی این فهرست یکی از نام‌های آشنایی است که در سال‌های اخیر و مخصوصا در دوره کرونا بسیار مورد توجه بازیکنان قرار گرفت. Among Us یک بازی چندنفره آنلاین از استودیو Innersloth است که از بازی‌هایی همانند مافیا ایده‌ گرفته است. اثری که وقایع آن در یک ایستگاه فضایی رخ می‌دهد و در آن بازیکنان در قالب دو دسته مختلف به‌نام Crewmate و Imposter در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. درواقع در این بازی هدف Crewmateها شناسایی Imposterها و رأی‌گیری برای اخراج آن‌ها است.

البته که بازیکنانی که در نقش Crewmate قرار گرفته‌اند می‌توانند با انجام تمامی فعالیت‌هایی که در مکان‌های مختلف نقشه قرار گرفته‌اند، بازی را به پایان برسانند. از سویی دیگر هدف Imposterها هم این است که با کشتن اعضای Crewmate مأموریت آن‌ها را دچار اخلال کنند یا یک مشکل اساسی را به‌نحوی اجرا کنند که تیم مقابل نتوانند در مدت زمان مشخص آن‌ را رفع کنند. گرافیک بازی به‌صورت دوبعدی است و محیط آن به مشابه بازی‌های پیکسل‌آرتی طراحی شده است.


لوگو بازی Ark: Survival Ascended

۵- بازی Ark: Survival Ascended

  • سازنده و ناشر: استودیو وایلدکارت
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن ماجرایی

سال ۲۰۱۷ بود که استودیو وایلدکارت اولین بازی رسمی خود را برای پلتفرم‌های مختلف منتشر کرد که با واکنش مثبتی از جانب مخاطبان روبه‌رو شد. بازی Ark: Survival Evolved که به‌عنوان یک اثر سبک بقا با المان‌های اکشن ماجرایی بازیکنان را در نقش شخصیتی قرار می‌داد که در منطقه‌ای پر از دایناسورها و هیولاهای مختف گیر افتاده بودند. شما در این بازی می‌توانستید برای دفاع جان خود در مقابل دشمنان و هیولاهای مختلف به ساخت سلاح و پایگاه بپردازید و برای زنده ماندن تلاش کنید.

اواخر سال ۲۰۲۳ بود که بالاخره این استودیو نسخه ریمیک این بازی را تحت عنوان Ark: Survival Ascended در اختیار بازیکنان قرار داد و حالا کاربران سرویس اشتراکی گیم پس نیز می‌توانند آن را به‌صورت رایگان روی کنسول‌های ایکس باکس و پلتفرم کامپیوتر به‌صورت دسترسی زودهنگام تجربه کنند. سازندگان در نسخه ریمیک از لحاظ گرافیکی محصولی باکیفیت را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که در آن شاهد بهبود بافت‌های بصری، طراحی بهتر شخصیت‌ها و دنیای بازی هستیم.


شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed Origins

۶- مجموعه Assassin’s Creed

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۸-۲۰۱۷
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های اکشن نقش‌آفرینی به سری اساسینز کرید ساخته استودیو یوبی‌سافت اختصاص دارد که در حال حاضر دو نسخه از آن را می‌توانید بین فهرست بازی‌های گیم پس پیدا کنید. اولین بازی Assassin's Creed: Origins نام دارد که دهمین نسخه از این مجموعه به‌شمار می‌رود و وقایع آن در مصر باستان بین سال‌های ۴۹ الی ۴۳ سال پیش از میلاد رخ می‌دهد. جایی‌که بازیکنان در نقش شخصیتی به‌نام Bayek of Siwa قرار می‌گیرند و باید پرده از راز نبرد قدیمی دو دسته اساسین‌ها و تمپلارها بردارند. بازی شامل صحراهای وسیع، دریاچه‌ها و شهرهای باستانی دوران مصر باستان است و بازیکنان می‌توانند با گشت‌وگذار در دنیای آن به انجام مأموریت‌های اصلی و فرعی بپردازند.

نسخه بعدی این مجموعه Assassin's Creed: Odyssey نام دارد که بازیکنان را حالا به کشور یونان باستان و نبرد میان اسپارت و آتن می‌برد. جایی که بازیکنان می‌توانند با قرارگیری در نقش یکی از شخصیت‌های Alexios یا Kassandra به انجام مأموریت‌های مختلف و گشت‌وگذار در دنیای پهناور آن بپردازند. هر دو نسخه دارای المان‌های نقش‌آفرینی متعددی هستند و می‌توانید ساعت‌ها از تجربه آن‌ها روی پلتفرم خود لذت ببرید. البته که علاوه‌بر موارد مذکور، بازی اساسینز کرید والهالا نیز به کتاب‌خانه گیم‌پس اضافه شده است و شما می‌توانید ماجراجویی‌های وایکینگی به‌نام Eivor را از نزدیک دنبال کنید.


مقابله سرگرد نچایف با ربات‌ها در بازی Atomic Heart

۷- بازی Atomic Heart

  • سازنده و ناشر: Mundfish / فوکاس اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: شوتر اول شخص

بازی بعدی این فهرست به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سرویس اشتراکی گیم پس اختصاص دارد که استودیو روسی Mundfish وظیفه توسعه آن را به‌عهده داشته است. Atomic Heart یک بازی شوتر اول شخص با المان‌های نقش‌آفرینی است که وقایع آن در جهانی موازی در شوروی سال ۱۹۵۵ رخ می‌دهد. جایی که تکنولوژی و صنعت روباتیک شوروی بسیار پیشرفت کرده است و با وقوع یک حادثه، شاهد از کنترل خارج شدن هوش مصنوعی مربوط‌به آن‌ها می‌شویم. سازندگان در طول بازی به بازیکنان اجازه داده‌اند تا با استفاده از قطعات فلزی و اجزای به‌دست آمده از بدن ربات‌ها، سلاح‌ها و تجهیزات مختلف را کرفت کنند.

همچنین شخصیت اصلی نیز می‌تواند با استفاده از دستکش ویژه خود که Polymer Glove نام دارد، از توانایی‌های مختلفی همانند کنترل اجسام از راه دور، یخ زدن، اعمال جریان الکتریسیته به دشمنان استفاده کنند. اتمیک هارت از آن دسته بازی‌هایی است که با روایت داستانی سرگرم‌کننده و با گیم‌پلی اکشن خود می‌تواند ساعت‌ها مخاطبان را پای کنسول بنشاند. بازی از همان روز اول انتشار در سرویس گیم پس قرار گرفت و نظرهای مثبتی را از جانب منتقدین و بازیکنان دریافت کرد.


تصویر هنری از بازی Banjo-Kazooie

۸- مجموعه Banjo-Kazooie

  • سازنده و ناشر: رِیر / مایکروسافت گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۰۸-۱۹۹۸
  • سبک: پلتفرمر

Banjo-Kazooie مجموعه‌ای از بازی‌های سرگرم‌کننده ساخته استودیو Rare است که شخصیت‌های اصلی آن را یک خرس به‌نام بانجو (Banjo) و یک پرنده قرمزرنگ به‌نام کازوئی (Kazooie) تشکیل داده‌اند. بازیکنان با قرارگیری در نقش شخصیت‌های اصلی این مجموعه در نسخه‌های مختلف باید به سراغ نقشه‌های شیطانی جادوگری به‌نام Gruntilda را خنثی کنند. نسخه اصلی بازی با نام Banjo-Kazooie در سال ۱۹۹۸ ابتدا برای کنسول نینتندو 64 منتشر شده بود که بعدا در سال ۲۰۰۸ به کنسول ایکس باکس 360 راه پیدا کرد.

آخرین نسخه منتشر شده از این مجموعه که Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts نام دارد در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، یک گیم‌پلی پلتفرمر سه‌بعدی جذاب را در اختیار بازیکنان قرار داد. در این بازی بازیکنان باید با قرارگیری در نقش دو شخصیت اصلی مجموعه به ساخت‌وساز یک وسیله نقلیه مشخص مشغول شوند و چالش‌های متعدد آن را به پایان برسانند. در جریان بازی بازیکنان می‌توانند قطعات مختلف وسایل نقلیه خود را در ۶ دنیای مختلف بازی پیدا کنند و امکانات و تجهیزات جدید به آن اضافه کنند. از جمله وسایل نقلیه موجود در بازی می‌توان به خودرو، زیردریایی، هلیکوپتر و هواپیما اشاره کرد که ساخت هرکدام آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده است.


بتموبیل در بازی Batman Arkham Knight

۹- Batman Arkham Knight

  • سازنده و ناشر: استودیو راک‌استیدی / وارنر بروز
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن ماجرایی

Batman Arkham Knight چهارمین نسخه از مجموعه بتمن: آرکهام است که وقایع آن ۹ ماه پس از اتفاق‌های بازی Arkham City روایت می‌شود. جایی‌که Scarecrow به شهر گاتهام حمله کرده است و باعث شده تا مردم زیادی از آن‌جا ترک سکونت کنند. درواقع با پیش‌روی در داستان بازی متوجه می‌شوید که Scarecrow با کمک شخصیتی مرموز به‌نام Arkham Knight تصمیم گرفته‌اند تا تمامی جنایت‌کاران گاتهام را علیه بتمن متحد کنند تا یک‌بار و برای همیشه از شر او خلاص شوند.

بازی همانند دیگر نسخه‌های مجموعه روی مبارزات از نزدیک بتمن با دشمنان تمرکز کرده است؛ به‌نحوی که بتمن می‌تواند برای نابودی دشمنان و پیش بردن مراحل از مهارت‌های مخفی‌کاری، کارآگاهی و گجت‌های مختلف بهره بگیرد. بتمن می‌تواند به‌صورت کاملا آزادانه در این بازی در شهر گاتهام به‌گشت‌وگذار بپردازد و مأموریت‌های مختلفی اعم از اصلی و فرعی را انجام دهد. در این نسخه برای اولین‌بار شما می‌توانید با استفاده از بت‌موبیل درون شهر به‌گشت‌و‌گذار بپردازید و معماهای مختلف بازی را نیز حل کنید.


تصویری از بازی Battlefield 2042

۱۰- مجموعه Battlefield

  • سازنده و ناشر: دایس / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱-۲۰۰۸
  • سبک: ماجراجویی

یکی از کامل‌ترین مجموعه‌ بازی‌های سرویس اشتراکی گیم‌پس، بتلفیلد ساخته استودیو دایس است که بازیکنان می‌توانند به واسطه عضویت در نسخه آلتیمیت سرویس اشتراکی گیم پس و ادغام آن با سرویس EA Play از تجربه بازی‌های آن لذت ببرند. بازی‌های شوتر اول شخصی که از نسخه Bad Company گرفته تا جدیدترین آن یعنی Battlefield 2042 همگی را می‌توانید به‌راحتی در پلتفرم خود تجربه کنید. بیشتر بازی‌های بتلفیلد روی نبردهایی با مناطق وسیع و گسترده تمرکز دارند که بازیکنان در غالب حالت‌های تک‌نفره و چندنفره آنلاین می‌توانند به تجربه آن‌ها بپردازند. در بیشتر موارد بازیکنان در حالت‌های مختلف آنلاین وارد یک دسته یا گروه می‌شوند و می‌توانند علاوه‌بر حالت پیاده، با استفاده از وسایل نقلیه مختلف همانند تانک یا هواپیما با دیگر بازیکنان به مبارزه بپردازند.

جدیدترین نسخه از مجموعه بتلفیلد که Battlefield 2042 نام دارد، اثری است که وقایع آن در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد و بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و تجهیزات فوق‌پیشرفته‌ای را برای مقابله با دشمنان خود در اختیار بگیرند. تاکنون فصل‌های متعددی از این بازی در اختیار بازیکنان قرار گرفته است که هربار نقشه و محتویات جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال در آخرین فصل بازی که New Dawn نام دارد، سازندگان نقشه‌ای جدید در کشور جمهوری چک و تعدادی سلاح و مهمات جدید را به بازی اضافه کرده‌اند.


آرشیو Burnout Paradise

۱۱- Burnout Paradise Remastered

  • سازنده و ناشر: کریتریون گیمز / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: رانندگی

Burnout Paradise یک بازی رانندگی جذاب از استودیو نام‌آشنای Criterion Games است که وقایع آن در شهر خیالی Paradise City رخ می‌دهد. جایی‌که بازیکنان می‌توانند در انواع رقابت‌های ریسینگ مختلف شرکت کنند و در تجربه آن لذت ببرند. نسخه اصلی این بازی در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و منتقدان به‌واسطه گیم‌پلی هیجان‌انگیز و معرفی دنیای جهان‌باز به تحسین آن مشغول شدند.

بازی تلاش کرده است تا سیستم گیم‌پلی مجموعه Burnout را به‌صورت کلی بازطراحی کند که در آن شاهد چرخه شبانه‌روزی دنیای بازی نیز هستیم. شما می‌توانید با شرکت در رویدادهای مختلف و به‌اتمام رساندن هرکدام آن‌ها، رتبه بهتری را برای راننده خود کسب کرده و در ادامه به خودروهای بیشتری دسترسی پیدا کنید.


ماجراجویی شخصیت اصلی بازی Celeste

۱۲- بازی Celeste

  • سازنده و ناشر: مت‌میک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: پلتفرمر

در سال‌های اخیر شاهد انتشار بازی‌های پیکسل آرتی فوق‌العاده‌ای بوده‌ایم که هرکدام درکنار انتقال حس نوستالژیک دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بازی‌های ویدیویی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در اختیار مخاطبان قرار می‌دادند. یکی از بازی‌هایی که موفق شد به‌خوبی نظر مخاطبان و منتقدان را به‌خود جلب کند، سلست ساخته استودیوی مستقلی به‌نام مت‌میک گیمز بود که به جرأت می‌توان آن را کلاس درس بازی‌سازی برای بسیاری از توسعه‌دهندگان قلمداد کرد. در این بازی بازیکنان در نقش دختری به‌نام مدلین قرار می‌گیرد که باید از کوهی به‌نام سلست بالا برود، اما انجام این‌کار به‌هیچ وجه ساده نیست و در طول مسیر شاهد موانع‌ و تله‌های مختلفی هستیم که هرکدام باعث چالش‌برانگیزتر شدن بازی می‌شود.

البته در طول راه مدلین با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شود که به‌شکل جالبی هرکدام از آ‌ن‌ها به‌خوبی شخصیت‌پردازی شده‌اند و شما می‌توانید از پیشینه داستانی آن‌ها باخبر شوید. همان‌طور که گفتیم بازی سلست چالش‌برانگیز و بسیار سخت است و شما در هر مرحله بارها شکست می‌خورید و مجبور می‌شوید کل مرحله را از ابتدا آغاز کنید. اما این شکست‌های متوالی نه‌تنها اذیت‌کننده نیست، بلکه تجربه سلست آنقدر شیرین است که عطش شما برای رد کردن مراحل آن هر دفعه بیشتر از قبل می‌شود.


شوالیه زحمی در بازی Chivalry 2

۱۳- Chivalry 2

  • سازنده و ناشر: استودیو تورن بَرِن / Tripwire Interactive
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: هک اند اسلش

بازی بعدی فهرست به دومین نسخه از مجموعه Chivalry اختصاص دارد که بازیکنان را به نبردهای دوران قرون وسطی می‌برد. اثری هک‌انداسلش که در جریان آن شما می‌توانید با استفاده از انواع مختلف شمشیر و سلاح‌های سرد دیگر وارد نبردهایی خونین شوید. بازی حالت‌های مختلفی را در بخش چندنفره خود قرار داده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد در قالب رقابت‌های مختلف رودرروی یکدیگر قرار گیرند.

از نکات جالب توجه بازی این است که این اثر درواقع یک بازی شبیه‌سازی شمشیرزنی نیست و بازیکنان در میدان نبرد از هر وسیله‌ای می‌توانند برای مبارزه و کشتن دشمنان خود استفاده کنند. بازی پس از عرضه در سال ۲۰۲۱ از جنبه‌های مختلف مورد تحسین منتقدین و بازیکنان قرار گرفت و نسخه ایکس باکس سری ایکس آن موفق شد در وب‌سایت متاکریتیک نمره میانگین ۸۲ را از آن خود کند.


آسمان خراش ها در بازی Cities: Skylines

۱۴- Cities: Skylines

  • سازنده و ناشر: Colossal Order / پارادوکس اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شهرسازی

Cities: Skylines یک بازی شبیه‌ساز شهرسازی از استودیو Colossal Order است که بازیکنان در جریان آن می‌توانند از صفر تا صد فرایند ساخت یک شهر و توسعه آن را از نزدیک تجربه کنند. در ابتدای بازی، بازیکنان کار خود را با یک منطقه با ابعاد دو در دو کیلومتر و مقداری پول آغاز می‌کنند. با پیش‌روی در بازی بازیکنان می‌توانند جاده‌ها، مناطق مسکونی، صنعتی و تجاری مختلفی را به‌همراه منابع انرژی برق، آب و غیره به سرزمین خود اضافه کنند. علاوه‌بر سازه‌ها، در سرزمین بازیکنان، مردم مختلفی ساکن هستند که باید برای آن‌ها شغل و محل زندگی ایجاد کرده و رفاه آن‌ها را فراهم کنید.

همانند آثار شهرسازی مشابه، با رشد شهر و اضافه شدن جمعیت آن، ویژگی‌ها و امکانات جدیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد که درواقع لازمه تغییر از یک شهر یا منطقه کوچک به یک کلان‌شهر است. علاوه‌بر موارد ذکر شده، بازی از یک سیستم حمل‌ونقل مخصوص بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد به‌صورت آزادانه در شهر جاده‌‌سازی کرده و ترافیک خودروها را کنترل کنند. Cities: Skylines یک بازی شهرسازی کامل است که در زمان عرضه با نقدهای بسیار مثبتی از جانب منتقدین روبه‌رو شد و می‌توان آن را یکی از بهترین آثار منتشر شده در سبک شبیه‌ساز زندگی درنظر گرفت.


کاراکتر Sabine در بازی Citizen Sleeper

۱۵- Citizen Sleeper

  • سازنده و ناشر: Jump Over the Age / فلو ترولر
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: نقش‌آفرینی

Citizen Sleeper یک بازی نقش‌آفرینی جذاب از استودیو Jump Over the Age است که گیم‌پلی آن به‌واسطه انداختن تاس پیش می‌رود. در این بازی بازیکنان کنترل رباتی به‌نام Sleeper را به‌عهده می‌گیرند که درواقع ذهن یک انسان را در اختیار دارد و حالا توسط مؤسسه Essen-Arp کنترل می‌شود. شخصیت اصلی داستان بازی پس از رهایی از بند اسارت خود به یک ایستگاه فضایی به‌نام Eye فرار می‌کند و باید برای آزادی و بقای خود تلاش کند.

همان‌طور که گفته شد گیم‌پلی بازی بر مبنای انداختن تاس پیش می‌رود و هرچه عدد به‌دست آمده بیشتر باشد، نتیجه به‌دست آمده برای بازیکن بهتر خواهد بود. Citizien Sleeper به‌واسطه گیم‌پلی درگیرکننده و روایت داستانی جذاب خود با نقدهای مثبتی از جانب منتقدین روبه‌رو شد و کاربران سرویس اشتراکی گیم پس می‌توانند آن را به‌صورت رایگان روی کامپیوتر یا ایکس باکس بازی کنند.


نبرد تمدن‌ها در بازی Civilization VI

۱۶- Sid Meier's Civilization VI

  • سازنده و ناشر: Firaxis Games / تو کی
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: استراتژی نوبتی

Civilization VI یک بازی استراتژی نوبتی سرگرم‌کننده است که در جریان آن یک یا تعدادی از بازیکنان می‌توانند یک جامعه بشری را از یک قبیله کوچک توسعه داده و درنهایت با توسعه و پیشرفت آن را به جمعیت کل سیاره گسترش دهند. بازیکنان می‌توانند با تصمیم‌های خود یک تمدن بشری را مدیریت کرده و در دوره‌های زمانی مختلف برای آن‌ها تکنولوژی، فرهنگ و ساختار دولتی را ایجاد کنند.

درواقع بازیکنان این توانایی را در اختیار دارند که با دیگر بازیکنان و تمدن‌ها به تجارت بپردازند، با آن‌ها روابط دیپلماتیک ایجاد کنند یا حتی با آن‌ها وارد جنگ شوند. این بازی از زمان عرضه تاکنون محتویات زیادی را به‌خود دیده است و بازیکنان می‌توانند در آن قالب تمدن‌های بسیار گسترده‌ای به تجربه آن بپردازند.


شخصیت اصلی بازی Control

۱۷- بازی Control Ultimate Edition

  • سازنده و ناشر: رمدی اینترتینمنت / ۵۰۵ گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

بدون شک یکی از بهترین بازی‌های منتشر شده در سال‌های اخیر، Control ساخته استودیو رمدی است که بازیکنان را در نقش شخصیتی به‌نام جسی فیدن قرار می‌دهد که عجیب‌ترین وقایع زندگی خود را در عمارتی به‌نام Oldest House تجربه می‌کند. بازی از لحاظ بصری یک تجربه فوق‌العاده به‌شمار می‌رود. از معماری بروتالیست ساختمان‌های بازی گرفته تا افکت‌های ذرات که درکنار تخریب‌پذیری گسترده باعث شده‌اند تا Control اثری گسترده‌ و تجربه‌ای نفس‌گیر باشد.

کنترل شما را در دنیایی قرار می‌دهد که می‌تواند در هر لحظه و هر مکان شما را با عظمت و زیبایی خود غافل‌گیر کند. البته که نباید از ویژگی ری تریسینگ فوق‌العاده نسخه آلتیمیت این بازی روی کنسول ایکس باکس سری ایکس غافل شویم که در نوع خود بسیار بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.


شخصیت فرمانروا در بازی Crusader Kings 3

۱۸- Crusader Kings 3

  • سازنده و ناشر: استودیو پارادوکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: استراتژی، نقش‌آفرینی

Crusader Kings III یک بازی استراتژی و نقش‌آفرینی جذاب از سری Crusader Kings است که توسط استودیو Paradox در سال ۲۰۲۲ به کنسول‌های ایکس باکس راه پیدا کرد. همانند نسخه‌های پیشین این مجموعه، این بازی نیز یک اثر استراتژی بزرگ قلمداد می‌شود که وقایع آن در قرون وسطی رخ می‌دهد. در این بازی بازیکنان با قرارگیری در نقش یک شخصیت از یک خاندان مشخص، بازی را آغاز می‌کند و در ادامه با نسل‌های آن داستان را پیش می‌برد. درواقع شما طی قرن‌ها یک سلسله خاندان بزرگ را تشکیل می‌دهید که هرکدام از زیرشاخه‌های آن‌ها معمولا به‌صورت مستقل زندگی خود را پیش می‌برند.

کاراکترهای بازی به‌صورت کاملا سه‌بعدی طراحی شده‌اند و هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فردی را در اختیار دارند. انتخاب‌های شما می‌تواند روی روحیات شخصیت‌ها اثرگذار باشد و باعث تغییر در روند تصمیم‌گیری آن‌ها شود. نقشه‌ بازی نسبت به نسخه قبل حدود چهاربرابر بزرگ‌تر شده است و مناطق وسیعی همچون اروپا، افریقا، اسیا و شرق دور همانند تبت را شامل می‌شود.


نومد در بازی Crysis Remastered

۱۹- مجموعه Crysis

  • سازنده و ناشر: کرایتک / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۳-۲۰۰۷
  • سبک: ماجراجویی

کرایسیس یک مجموعه بازی شوتر اول شخص از استودیو بازی‌سازی کرایتک است که در جریان آن شاهد حضور گروهی از نیروهای نظامی که به لباسی نانو مجهز شده‌اند، هستیم. نیروهایی که برای یک مأموریت ویژه به کره شمالی اعزام شده‌اند و باید با لباس‌های ویژه خود که توانایی‌های فرابشری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، با نیرو‌های دشمن و تکنولوژی‌های بیگانه دست‌وپنجه نرم کنند. سه نسخه اصلی این مجموعه که برای کنسول ایکس باکس 360 منتشر شده‌ بودند، به‌لطف قابلیت Backward Compatibility در اختیار کاربران کنسول‌های جدیدتر مایکروسافت قرار گرفته‌اند.

در جریان بازی همان‌طور که گفته شد، شخصیت‌های اصلی با استفاده از یک لباس نانوی مخصوص به توانایی‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای دست پیدا می‌کنند که می‌توانند از آن‌ها در مبارزات استفاده کنند. علاوه‌بر گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیز، کرایسیس در زمان عرضه به‌واسطه گرافیک واقع‌گرایانه و دنیای زیبای خود به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین آثار شوتر اول‌شخص بین کاربران تبدیل شد.


مبارزات بازی Dante’s Inferno

۲۰- Dante’s Inferno

  • سازنده و ناشر: ویسرال گیمز / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: اکشن ماجرایی

Dante's Inferno یک بازی اکشن ماجرایی از استودیو بازی‌سازی Visceral Games است که براساس اشعار کمدی الهی دانته توسعه داده شده است و در جریان آن شاهد حضور شخص دانته در قالب یک شوالیه معبد هستیم. شوالیه‌ای که با راهنمایی شاعر بزرگ ویرژیل باید به نبرد خود شیطان برود. بازیکنان با قرارگیری در نقش این شوالیه و با در اختیار گرفتن یک داس بزرگ باید به نبرد دشمنان خود بروند و معماهای مختلف موجود در دنیای بازی را نیز حل کنند.

با ازبین‌بردن دشمنان شما تعدادی روح جمع‌آوری می‌کنید که نقش واحد پول را بازی می‌کند. در طول بازی بسیاری از توانایی‌ها و ترکیب ضربات در ازای این روح‌ها قابل آزادسازی هستند و درواقع شما می‌تواند مهارت‌های شخصیت اصلی را به‌واسطه یک دختر مهارت افزایش دهید. بازی به‌واسطه گیم‌پلی، طراحی هنر، صداپردازی و داستان مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و موفق شد تجربه‌ای به‌یادماندنی را از خود به‌جای بگذارد.


مبارزات در بازی دارکست دانجن

۲۱- Darkest Dungeon

  • سازنده و ناشر: استودیو رد هوک
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: نقش‌آفرینی

Darkest Dungeon یک اثر روگ‌لایک نقش‌آفرینی از استودیو Red Hook است که در جریان آن بازیکنان با قرارگیری در نقش مجموعه‌ای از قهرمانان وظیفه پیدا می‌کنند تا به گشت‌وگذار در دخمه‌های زیر یک عمارت گاتیک قدیمی بپردازند. گیم‌پلی بازی شامل حرکات همزمان و نوبتی است و شاید ویژگی اصلی بازی سطح استرس قهرمانان آن باشد که با گشت‌وگذار و مبارزات بیشتر، افزایش پیدا می‌کند.

درواقع بازیکنان باید در طول بازی از عواملی که باعث افزایش سطح استرس قهرمانان می‌شود، دوری کنند. چرا که افزایش بسیار زیاد این المان می‌تواند باعث سکته قلبی و مرگ آن کاراکتر گردد. هر قهرمان جزو یکی از پانزده دسته و کلاس مختلف بازی قرار می‌گیرد که دارای مهارت‌های منحصربه‌فردی است که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را در طول بازی بهبود دهند.


کاراکتر اصلی بازی اکشن پلتفرمر Dead Cells

۲۲- Dead Cells

  • سازنده و ناشر: تویین موشن
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: روگ‌لایک

اگر به بازی‌های روگ‌لایک علاقه‌مند هستید، بازی‌های متعددی در این سبک در فهرست بازی‌های گیم پس وجود دارند که شاید یکی از شاخص‌ترین ‌آن‌ها دِد سلز باشد. Dead Cells یک بازی اکشن و پلتفرمر دوبعدی از استودیو تویین موشن است که به‌طور خلاصه در آن باید از سکوهای مختلف پرش کرده، با دشمنان مبارزه کنید و مسیر خود را تا انتهای هر مرحله پیش ببرید.

دد سلز درواقع با الهام از آثار روگ‌لایکی همانند سری کسلوانیا شما را در مجراهای فاضلابی قرار می‌دهد که درون آن از دشمنان متعددی پر شده است و هرکدام به‌نحوی می‌توانند به شما آسیب بزنند. مرگ در این بازی به‌معنی آغاز دوباره مراحل و از دست دادن Cellها است که می‌تواند بعضا برای شما بسیار گران تمام شود، اما تجربه لذت‌بخش این بازی شما را مجبور می‌کند بارها و بارها پس از کشته شدن، دوباره برای گذارندن مرحله پیش‌روی خود تلاش کنید.

درکنار گرافیک پیکسلی زیبا و گیم‌پلی سخت و جذاب Dead Cells، سازندگان موسیقی گوش‌نوازی را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند که باعث می‌شود تجربه این بازی هر لحظه‌اش برای‌تان بسیار خاطره‌انگیز شود. گرافیک بازی هم که به‌صورت پیکسلی است و درکنار گیم‌پلی خود حس نوستالژیکی را به مخاطبان ارائه می‌دهد. پس اگر تاکنون موفق به تجربه Dead Cells روی کنسول ایکس باکس خود نشده‌اید، به‌شما توصیه می‌کنیم فرصت را غنیمت بشمرید و آن را همین الان نصب و بازی کنید.


گیم پلی بازی Dead Island 2

۲۳- Dead Island 2

  • سازنده و ناشر: استودیو Dambuster / دیپ سیلور
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Dead Island 2 یک بازی اکشن نقش‌آفرینی از استودیو دیپ سیلور است که وقایع آن پانزده سال پس از اتفاق‌های نسخه اول رخ می‌دهد. برخلاف نسخه‌های پیشین این‌بار بازیکنان به شهر لس آنجلس می‌روند که به‌واسطه حمله زامبی‌ها قرنطینه شده است و بازمانده‌ها هم در تلاش هستند تا با یک هواپیما راه فرار خود را پیدا کنند. در بازی شاهد حضور شخصیت‌های مختلفی هستیم که هرکدام ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار دارند. از سویی دیگر سازندگان هم در صداگذاری و نوشتن دیالوگ‌های این شخصیت‌ها سنگ‌تمام گذاشته‌اند و باعث سرگرم‌کننده شدن تجربه بازی درکنار آن‌ها می‌شود.

سازندگان سلاح‌های گرم و سرد متنوعی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند که باعث تنوع گیم‌پلی و سیستم مبارزات بازی می‌شود. شما همچنین می‌توانید از محیط اطراف خود برای ازبین‌بردن زامبی‌ها استفاده کنید و سازندگان دست شما را برای صرف خلاقیت باز گذاشته‌اند. در بازی شاهد مأموریت‌های اصلی و فرعی مختلفی هستیم که انجام هرکدام آن‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده و بعضا لذت‌بخش باشد. در مجموع Dead Island 2 اثری سرگرم‌کننده از استودیو دیپ سیلور است که علاقه‌مندان آثار زامبی‌محور می‌توانند به‌شدت از تجربه آن لذت ببرند.


نمایی از بازی Dead Space

۲۴- مجموعه Dead Space

  • سازنده و ناشر: ویسرال گیمز / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۳-۲۰۰۸
  • سبک: ترس و بقا

دد اسپیس مجموعه‌ای از بازی‌های ترسناک علمی تخیلی است که شرکت الکترونیک آرتز وظیفه انتشار آن‌ها را به‌عهده داشته است. وقایع بازی‌های دد اسپیس در آینده رخ می‌دهد، جایی‌که انسان‌ها موفق شده‌اند تا در سیاره‌های دیگر سکونت بگزینند. تا قرن ۲۳، انسان‌ها اکثر منابع طبیعی زمین را مصرف کرده‌اند و به‌دنبال تلاش برای جمع‌آوری منابع از دیگر سیارات هستند. در این بین وجود یک عامل بیگانه به‌نام Marker باعث به حرکت درآوردن مردگان در سطح زمین می‌شود و وقایع مختلفی دست به‌دست هم می‌دهند تا بازی را در نسخه اول از دید یک مهندس به‌نام آیزاک کلارک (Isaac Clarke) در قرن ۲۶ دنبال کنیم. هر نسخه از بازی ماجرای متفاوتی از اتفاق‌های پیرامون آیزاک و تلاش او برای متوقف کردن نکرومورف‌ها را دنبال می‌کند.

گیم‌پلی بازی به‌صورت ترس و بقا دنبال می‌شود و بازیکنان باید تلاش کنند تا علاوه‌بر زنده ماندن از دست دشمنان، به سطح اکسیژن قهرمان بازی نیز توجه داشته باشند. سلاح‌های مختلفی در دنیای بازی در اختیار بازیکنان قرار گرفته است که مبنای استفاده از آن‌ها بر از حرکت انداختن نکرومورف‌ها چیده شده است. جالب است بدانید که سازندگان نکرومورف‌ها را نیز در دسته‌بندی‌های مختلف طراحی کرده‌اند، به‌نحوی‌که هرکدام آن‌ها روش‌های خاص خود را برای از بردن بازیکنان در اختیار دارند.

درکنار نسخه‌های قدیمی، بازی Dead Space Remake که درواقع نسخه بازسازی شده اولین بازی مجموعه به‌شمار می‌رود، نیز در کتاب‌خانه گیم‌پس قرار گرفته است که بدون شک می‌تواند برای بازیکنان امروزی تجربه‌ای به‌یادماندی به‌شمار رود.


بررسی بازی death's door

۲۵- Death’s Door

  • سازنده و ناشر: اسید نِرو / دیوالور دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

بازی بعدی فهرست به یک اثر اکشن ماجرایی خوش‌ساخت از استودیو نام‌آشنای دیوالور دیجیتال اختصاص دارد. Death's Door یک اثر ایزومتریک سه‌بعدی است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک کلاغ کوچک را که به‌عنوان شکارچی روح فعالیت می‌کند، در اختیار می‌گیرد. این کلاغ درواقع برای سازمان Reaping Commission Headquarters کار می‌کند و وظیفه دارد تا روح موجودات مختلف را برای دنیای پس از مرگ جمع‌آوری کند. با پیش‌روی در داستان بازی متوجه می‌شویم که این کلاغ به‌منظور باز کردن در مرگ (Death's Door) باید به جمع‌آوری سه Giant Souls بپردازد.

بازیکنان بازی را با یک شمشیر و یک تیر و کمان آغاز می‌کنند و در طول بازی می‌توانند به سلاح‌های بیشتری نیز دسترسی پیدا کنند. در طول بازی شاهد حضور دانه‌های هستیم که با کاشتن آن‌ها و رشد گیاه‌شان، شما می‌تواند از مصرف آن‌ها برای بازگردانی نوار سلامت استفاده کنید. در دنیای بازی درهایی وجود دارند که به دنیای پس از مرگ راه دارند و در صورتی‌که شما جان خود را از دست دهید، می‌توانید از آن‌ درها بازی را دوباره آغاز کنید. بازی از روح‌هایی که با کشتن دشمنان به‌دست می‌آورید به‌عنوان واحد پولی استفاده می‌کند که می‌توانید به‌واسطه آن‌ها تجهیزات و مهارت‌های اولیه خود را ارتقا دهید.


بازی Deathloop

۲۶- Deathloop

  • سازنده و ناشر: آرکین / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: شوتر اول شخص

دث‌لوپ یکی از جدیدترین ساخته استودیو نام‌آشنای آرکین است که اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی به پلتفرم گیم پس راه پیدا کرد. در این بازی بازیکنان کنترل شخصیتی به‌نام کول (Cole) را به‌عهده می‌گیرند که در یک حلقه زمانی گیر افتاده است و برای خروج از این حلقه مأموریت پیدا می‌کند تا هشت هدف مشخص را قبل از به‌پایان رسیدن روز به قتل برساند. در این بازی درصورتی که Cole کشته شود به ابتدای حلقه بازمی‌گردد و باید دوباره فعالیت‌های خود را از نو انجام دهد. بازیکنان برای پیش بردن داستان بازی می‌توانند از مخفی‌کاری، پارکور، سلاح‌های گرم و مهارت‌هایی مشابه با آن‌چه در بازی‌های پیشین استودیو آرکین دیده‌ بودیم، استفاده کند.

هر روز بازی به چهار بازه زمانی صبح، ظهر، بعدظهر و عصر تقسیم می‌شود و درصورتی‌که بازیکنان به یکی از چهار منطقه جزیره حرکت کنند، زمان به جلو حرکت می‌کند. بازی همچنین از یک قابلیت چندنفره نیز بهره می‌برد که در جریان آن بازیکنان می‌توانند در نقش شخصیت جولیانا قرار گیرند و با وارد شدن به دنیای بازی دیگر بازیکنان، تلاش کنند تا جلوی آن‌ها را از نابودی حلقه زمانی بگیرند. بازی پس از عرضه با واکنش مثبت منتقدین و بازیکنان روبه‌رو شد و توانست نمرات بسیار خوبی را دریافت کند.


لیلیث در بازی دیابلو ۴

۲۷- بازی Diablo IV

  • سازنده و ناشر: بلیزاد
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

اگر از علاقه‌مندان مجموعه دیابلو هستید، حضور آخرین نسخه این مجموعه یعنی Diablo IV روی سرویس اشتراکی گیم‌پس می‌تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد. این بازی یک روایت داستانی عالی و سرگرم‌کننده را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. به‌نحوی که در جریان آن شاهد حضور لیلیث دختر مفیستو و مادر و خالق Santuary به‌عنوان آنتاگونیست اصلی بازی هستیم. شخصیت‌پردازی بازی دیابلو 4 به بهترین شکل ممکن انجام شده است و سازندگان در این بخش از بازی سنگ تمام گذاشته‌اند.

سیستم مبارزات بازی به‌صورت هک‌انداسلش است و تکه‌تکه کردن دشمنان پرتعداد بازی با آن گرافیک بصری چشم‌نواز از جمله مواردی هستند که تجربه این بازی را بیش‌ازپیش لذت‌بخش و سرگرم‌کننده می‌کند. در جریان بازی شاهد ۵ کلاس شخصیتی مختلف هستیم که هرکدام از توانایی‌ها و مهارت‌های مختلفی بهره می‌برند که در طول بازی می‌تواند حسابی به شما کمک کند. البته که نباید از قابلیت شخصی‌سازی گسترده بازی غافل شویم که از دیگر نقاط قوت این بازی به‌شمار می‌رود. در مجموع اگر از علاقه‌مندان بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی و مجموعه دیابلو هستید به هیچ‌عنوان فرصت تجربه نسخه چهارم این مجموعه را از دست ندهید.


کوروو در بازی Dishonored

۲۸- مجموعه Dishonored

  • سازنده و ناشر: آرکین / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۷-۲۰۱۲
  • سبک: اکشن ماجرایی

مجموعه Dishonored را می‌توان یکی بهترین بازی‌های تولید شده توسط استودیو آرکین قلمداد کرد که تمامی نسخه‌های آن در سرویس اشتراکی گیم پس قابل تجربه کردن هستند. در جریان بازی بازیکنان در دنیایی وسیع و گسترده قرار می‌گیرند و با قرارگیری در نقش یک قاتل حرفه‌ای وظیفه پیدا می‌کنند با استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌های فرابشری خود اهداف مشخصی را به قتل برسانند. سازندگان آزادی عمل زیادی را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای انجام مأموریت خود از روش‌ها و مسیرهای مختلف بسیاری استفاده کنند. درواقع شما می‌توانید بازی را به‌صورت مخفیانه یا با درگیری گسترده پیش ببرید و حتی قادر هستید تا مراحل بازی را بدون کشتن یک NPC به پایان برسانید.

بازی‌ها با حال و هوای ویکتوریایی استیم‌پانک طراحی شده‌اند و در دنیای آن‌ها می‌توانید تکنولوژی پیشرفته را درکنار قدرت‌های جادویی در اختیار بگیرید و به انجام مأموریت‌های مختلف بپردازید. در جریان داستان نسخه اصلی بازی در نقش شخصیتی به‌نام کوروو آتانو (Corvo Attano) قرار می‌گیریم که به‌عنوان گارد سلطنتی به جرم قتل ملکه جسمین کالدوین (Jessamine Kaldwin) محکوم می‌شود. در ادامه کوروو تلاش می‌کند تا جان دختر ملکه را نجات داده و همزمان سرزمین امپراطوری Dunwall را باز پس بگیرد. همان‌طور که گفته شد در حال حاضر علاوه‌بر نسخه اصلی مجموعه تمامی بازی‌های دیگری که تحت عنوان دیس‌آنرد منتشر شده‌اند در سرویس گیم قرار گرفته‌اند که شامل نسخه‌های Dishonored 2 و Dishonored 2: Death of the Outsider می‌شود.


دومگای ایستادی روی جنازه شیاطین در Doom Eternal

۲۹- مجموعه Doom

  • سازنده و ناشر: اید سافتور / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۲۰-۱۹۹۳
  • سبک: ماجراجویی

دووم، دووم و بازی هم دووم! بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین مجموعه‌هایی که می‌توان در سرویس اشتراکی گیم پس پیدا کرد، بازی‌های دووم هستند که از نسخه کلاسیک آن گرفته تا آخرین نسخه یعنی Doom Eternal را در خود جای داده است. پر بی‌راه نیست که مجموعه دووم را یکی از بنیان‌گذاران اصلی سبک شوتر اول‌شخص بنامیم که در آن بازیکنان با در دست گرفتن انواع سلاح‌های ریز و درشت به جان موجودات بیگانه می‌افتند. در این بازی بازیکنان با قرارگیری در نقش یک بی‌نام باید با نیروهای جهنمی که شامل اهریمن‌ها و مردگان متحرک می‌شوند، مبارزه کنند.

وقایع بازی معمولا روی سیاره مریخ یا ماه دنبال می‌شود و در برخی موارد بازیکنان مبارزه را در خود جهنم دنبال می‌کنند. در گیم پس شما می‌توانید تمامی نسخه‌های اصلی مجموعه دووم را شامل نسخه‌های کلاسیک Doom و Doom II و نسخه‌های جدیدتر پیدا کنید که هرکدام تجربه منحصربه‌فردی در سبک شوتر اول شخص به‌شمار می‌روند.


جنگجویان در بازی Dragon Age: Inquisition

۳۰- مجموعه Dragon Age

  • سازنده و ناشر: بایوور / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۴-۲۰۰۹
  • سبک: نقش‌آفرینی

Dragon Age مجموعه از بازی‌های نقش‌آفرینی فانتزی جذابی است که توسط استودیو بایوور خلق شد. اثری که در جریان نسخه اول آن یعنی Origins، داستان گروهی از مبارزات افسانه‌ای به‌نام Grey Wardens را روایت می‌کند که وظیفه پیدا می‌کنند تا به کمک امپراطوری Ferelden بروند. قلمروی که تحت حمله موجوداتی به‌نام Darkspawn به رهبری اژدهایی به‌نام Archdemon قرار گرفته است. در نسخه‌های بعدی یعنی Dragon Age II و Dragon Age: Inquisition نیز ما شاهد روایت داستانی حماسی جذابی هستیم که باعث می‌شود این مجموعه از لحاظ روایت داستانی، گستردگی محتوا، صداگذاری و گیم‌پلی تجربه‌ای بسیار به‌یادماندنی و لذت‌بخش را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

جالب است بدانید که استودیو بایوور بازی Origins را درواقع دنباله معنوی آثاری همچون Baldur's Gate و Neverwinter Nights قلمداد می‌کند. بازیکنان در این بازی می‌توانند به‌صورت کاملا آزادانه به‌ شخصی‌سازی کاراکتر اصلی بپردازند و مطابق با کلاس انتخاب شده، مهارت‌های شخصیت اصلی را بهبود بخشند. کلاس‌هایی همچون warrior با توانایی حملات فیزیکی قوی، Rogue با توانایی‌های حملات مخفی‌کاری و Mage به‌عنوان جادوگر از جمله انتخاب‌هایی هستند که پیش‌روی بازیکنان قرار می‌گیرند.


شخصیت اصلی بازی Fable و انعکاس شیطانی او

۳۱- مجموعه Fable

  • سازنده و ناشر: لاین‌هد / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۴-۲۰۰۴
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

مجموعه Fable را می‌توان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های منتشر شده برای کنسول ایکس باکس 360 قلمداد کرد که در زمان عرضه با واکنش بسیار مثبت منتقدین و کاربران روبه‌رو شد. اثری که استودیو Lionhead وظیفه توسعه سه‌گانه آن را به‌عهده داشت و قالب سبک اکشن نقش‌آفرینی در اختیار بازیکنان قرار گرفته بود. اتفاق‌های مجموعه بازی‌های Fable در سرزمین خیالی Albion رخ می‌دهد، جایی‌که در نسخه اول بازیکنان کنترل یک پسرک یتیم را به عهده می‌گیرند که در زمان حمله راهزنان به روستای او، خانواده‌اش را از دست می‌دهد.

شخصیتی که حالا باید به‌عنوان یک قهرمان برای نجات جان خواهر خود به سفری دراز راهی شود و در این بین مهارت‌های مختلفی را نیز آموزش ببیند. در ادامه و در نسخه دوم مجموعه، به ۵۰۰ سال بعد از وقایع نسخه اول می‌رویم. جایی‌که نمایان‌گر قاره اروپا در اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم میلادی است و بازیکنان شاهد پیشرفت تکنولوژی در دنیای اطراف خود هستند. در انتها هم نسخه سوم فیبل را داریم که وقایع آن ۵۰ سال پس از نسخه دوم روایت می‌شود و در آن شاهد انقلاب صنعتی و پیشرفت جامعه هستیم.

هر تمامی نسخه‌های مجموعه Fable، با اخذ تصمیم‌های مختلف شما می‌توانید ویژگی‌های شخصیتی کاراکتر اصلی را به سمت خیر یا شر هدایت کنید. همانند دیگر آثار نقش‌آفرینی، بازیکنان می‌توانند در دنیای پهناور بازی‌های این مجموعه به گشت‌وگذار بپردازند، با مردمان گفت‌وگو و تعامل کرده و در رویدادها و فعالیت‌های گوناگون شرکت کنند.


بازی Fallout 3

۳۲- مجموعه Fallout

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۸-۲۰۰۸
  • سبک: نقش‌آفرینی

فال‌اوت مجموعه‌ای از بازی‌های نقش‌آفرینی پساآخرالزمانی است که هر نسخه به روایت زندگی پس از جنگ اتمی روی کره زمین می‌پردازد. اثری که از نسخه سوم به‌صورت کاملا سه‌بعدی و با گرافیکی امروزی در اختیار بازیکنان قرار گرفت و تجربه‌ای نفس‌گیر و بعضا جذاب را پیش‌روی آن‌ها قرار داد. درواقع نسخه سوم مجموعه که توسط استودیو بتسدا توسعه داده شد، وقایع ۳۰ سال بعد از نسخه دوم و ۲۰۰ سال پس از نبرد اتمی بین کشورهای دنیا را به‌تصویر می‌کشد. جایی‌که بازیکنان در قالب شخصیتی ساکن دریچه شماره 101 قرار می‌گیرند و با فرار از این مکان، پا به دنیای بیرون می‌گذارند.

نسخه چهارم بازی که وقایع ده سال پس از اتفاق‌های Fallout 3 را روایت می‌کند و بازیکنان با قرارگیری در نقش شخصیتی بها لقب Sole Survivor باید به‌دنبال فرزند خود پا به دنیای خطرناک بیرون بگذارند. شما می‌توانید نسخه‌های مختلف مجموعه فال‌اوت شامل فال‌اوت 3، فال‌اوت 4، Fallout: New Vegas و فال‌اوت 76 را با عضویت در سرویس اشتراکی گیم‌پس تجربه کنید.


گردهم‌آیی کاراکترهای بازی Far Cry 5 برای ضیافت

۳۳- Far Cry 5 & 6

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱
  • سبک: شوتر اول شخص

بازی بعدی فهرست بهترین بازی های گیم پس به یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه فار کرای ساخته استودیو یوبی‌سافت اختصاص دارد که نسخه اصلی آن در سال ۲۰۱۸ در اختیار کاربران قرار گرفته بود. اثری که وقایع آن در منطقه خیالی به‌نام Hope City واقع در ایالت مونتانای امریکا رخ می‌دهد. جایی‌که شما با قرار گرفتن در نقش یک کلانتر جوان در این منطقه تصمیم می‌گیرید تا در مقابل رهبر یک گروه مذهبی افراطی به‌نام جوزف سید (Joseph Seed) ایستادگی کرده و مردم را دست فرقه آن‌ها نجات دهید.

همانند دیگر نسخه‌های مجموعه، فار کرای 5 یک بازی شوتر اول شخص است و وقایع آن در دنیایی جهان‌باز و وسیع رخ می‌دهد که بازیکنان می‌توانند در آن به انجام فعالیت‌های مختلف مشغول شوند. در این نسخه شاهد پیشرفت مبارزات از نزدیک و بیشتر شدن میزان شخصی‌سازی کاراکتر اصلی نیز هستیم.

علاوه‌بر بازی Far Cry 5، شما می‌توانید به‌واسطه عضویت در سرویس اشتراکی گیم‌پس از تجربه آخرین نسخه این مجموعه یعنی بازی فار کرای 6 نیز لذت ببرید. در این نسخه که وقایع آن در یک جزیره کارائیبی خیالی به‌نام یارا رخ می‌دهد، بازیکنان در نقش شخصیتی به‌نام Dani Rojas قرار می‌گیرند که باید در مقابل دیکتاتوری به‌نام Anton Castillo قرار گیرد.


پوستر بازی FIFA 23

۳۴- FIFA 23

  • سازنده و ناشر: الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: ورزشی

همان‌طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، یکی از مزیت‌های اصلی سرویس گیم پس، ادغام آن با سرویس EA Play و امکان تجربه بازی‌های الکترونیک آرتز مخصوصا سری فیفا است. ازاین‌رو هر ساله با چند ماه تأخیر شاهد عرضه جدیدترین نسخه مجموعه فیفا روی این سرویس هستیم که به کاربران آن اجازه می‌دهد به تجربه این بازی فوتبالی بپردازند. البته که فیفا 23 را می‌توان آخرین نسخه از مجموعه فوتبالی محبوب الکترونیک آرتز قلمداد کرد که با برند FIFA در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های بارز این نسخه در مقایسه با نسخه‌های قبل می‌توان به قابلیت‌های Crossplay، هایپرموشن 2 و دریبل‌های تکنیکی اشاره کرد که درکنار دیگر موارد در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

کاربران همچنین می‌توانند در این نسخه در حالت World Cup تجربه حضور در جام جهانی قطر را با تیم ملی مورد علاقه خود داشته باشند. از سویی دیگر در این نسخه برای اولین‌بار شاهد حضور تیم‌های باشگاهی فوتبال زنان هستیم که به بازیکنان اجازه می‌دهد در لیگ‌های کشور انگلیس و فرانسه به بازی بپردازند. فیفا 23 از نسخه به‌روز شده موتور گرافیکی فراستبایت 3 استفاده می‌کند و بدون شک در نسخه‌های نسل نهمی یکی از بهترین تجربه‌های گرافیکی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.


بازیکنان در حال خوشحالی در پوستر بازی Football Manager 2024

۳۵- Football Manager 2024

  • سازنده و ناشر: اسپورتس اینتراکتیو / سگا
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: شبیه‌ساز ورزشی

علاوه‌بر مجموعه بازی‌های فیفا، اگر از علاقه‌مندان مربی‌گری در فوتبال هستید، می‌توانید نگاهی هم به مجموعه فوتبال منیجیر داشته باشید. Football Manager 2024 آخرین نسخه از مجموعه محبوب شبیه‌ساز مربی‌گری فوتبال است که به‌تازگی در اختیار کاربران و علاقه‌مندان این مجموعه قرار گرفته است. در این بازی شما به‌جای آن‌که در نقش بازیکنان قرار گیرید، حالا وظیفه مربی‌گری یک تیم فوتبالی را به عهده می‌گیرید و باید با تمامی چالش‌هایی که این افراد در زندگی واقعی با آن روبه‌رو هستند، تجربه کنید.

از چینش ترکیب گرفته تا روش‌های تمرین دادن و پیاده‌سازی تاکتیک‌های مختلف همه و همه با جزئیات بسیار زیاد در این بازی پیاده‌سازی شده‌اند و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از آن‌ها در بازی‌های رودررو چه زمانی و چگونه استفاده کنید. درکنار موارد گفته شده این بازی با در اختیار داشتن امتیاز لیگ‌های اروپایی و لیگ قهرمانان، بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های مدیریت باشگاه ورزشی و فوتبالی را در اختیار علاقه‌مندان این ورزش قرار می‌دهد.


نبردهای سهمگین بازی For Honor

۳۶- For Honor

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: اکشن

مورد بعدی فهرست بهترین بازی های گیم پس به بازی For Honor ساخته استودیو نام‌آشنای یوبی سافت اختصاص دارد که در جریان آن بازیکنان می‌توانند با قرارگیری در نقش مجموعه‌ای از سربازها و مبارزان گروه‌های مختلف از جمله سامورایی‌ها، وایکینگ‌ها و شوالیه‌ها به نبرد دیگر افراد بروند. در بازی شما می‌توانید قهرمانان هرکدام از دسته‌های مشخص شده را انتخاب کنید که هرکدام سلاح‌ها، مهارت‌ها و سبک مبارزه اختصاصی خود را در اختیار دارند.

بخش چندنفره بازی حالت‌های مختلفی را در خود جای داده است که هرکدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد و بعضا جذابی را در پیش‌روی مخاطبان خود قرار می‌دهند. For Honor در زمان عرضه با نقدهای نسبتا مناسبی از جانب منتقدین روبه‌رو شد. البته که سازندگان از زمان عرضه بازی تاکنون، محتویات متعدد و مختلفی را برای آن عرضه کرده‌اند که باعث شده است ارزش تجربه و تکرار آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند.


پوستر بازی Forza Horizon 5

۳۷- مجموعه Forza Horizon

  • سازنده و ناشر: پلی‌گراوند گیمز / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱
  • سبک: رانندگی

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های ماشین‌سواری مخصوصا از نوع آرکید آن هستید، پس دو نسخه آخر مجموعه فورتزا هورایزن می‌توانند حسابی شما را سرگرم کنند. فورزا هورایزن 4 که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، شما را به بریتانیا می‌برد و برای اولین‌بار سیستم تغییر فصل را در دنیای بازی پیش‌روی مخاطبان خود قرار می‌دهد. نسخه چهارم مجموعه فورتزا هورایزن از هر لحاظ تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد و پلی‌گراندگیمز این روند را به‌خوبی در نسخه پنجم این مجموعه نیز ادامه داد.

در نسخه پنجم بازیکنان حالا به کشور مکزیک سفر می‌کنند و هر آن‌چه در نسخه چهارم شاهد معرفی آن بودیم، در این نسخه به‌صورت بهبودیافته‌تر و باکیفیت‌تر در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. نسخه پنجم بزرگ‌ترین نقشه کل مجموعه را پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهد و دنیای وسیع شامل آتشفشان، جنگل، مناطق ساحلی و معبد مایایی را شامل می‌شود.


ژنراتور بزرگ بازی Frostpunk

۳۸- Frostpunk

  • سازنده و ناشر: استودیو ۱۱ بیت
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: شهرسازی

فراستپانک یک بازی شهرسازی سبک بقا است که در جریان آن بازیکنان مدیریت کنترل یک منطقه را در دنیایی موازی و در اواخر قرن ۱۹ام به‌عهده می‌گیرند. دنیایی که در جریان یک زمستان بی‌سابقه قرار گرفته است و بازیکنان باید با انجام تصمیم‌گیری مختلف، به بیرون شهر گشت‌وگذار کنند و با پیدا کردن منابع و آیتم‌های گوناگون از جان مردمی که در این مکان زندگی می‌کنند، محافظت کنند. بازیکنان در این بازی کنترل یک شخص بی‌نام را که به‌عنوان «the Captain» شناخته می‌شود، به‌عهده می‌گیرند و در ادامه بازی کار خود را با گروه کوچکی از نجات‌یافته‌گان که شامل کارگران، مهندسان و کودکان می‌شود، آغاز می‌کنند.

در این‌جا بازیکنان باید زغال‌سنگ، چوب و آهن را به‌عنوان منابع مورد نیاز به‌دست بیاورند و برای ساکنان خود غذا تهیه کنند. تمامی تصمیم‌های شما در طول بازی می‌تواند روی روند ادامه فرماندهی شما اثرگذار باشد و مواردی همانند وضعیت هوا و مشکلات سیاسی می‌تواند باعث شود تا کارگران شما دست از کار بکشند. در مجموع Frostpunk مثالی کامل از اثری با المان‌های مدیریت منابع و تصمیم‌گیری‌های چالش‌انگیز است که می‌تواند حسابی شما را در دنیای خود سرگرم کند. تجربه این بازی روی سرویس اشتراکی گیم پس می‌تواند درکنار دیگر آثار سبک شهرسازی و شبیه‌ساز زندگی بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد.


Full Throttle Remastered

۳۹- Full Throttle Remastered

  • سازنده و ناشر: دابل فاین پروداکشنز
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: ماجراجویی

Full Throttle یک بازی ماجراجویی گرافیکی از استودیو LucasArts است که اولین‌بار توسط تیم شیفر طراحی و در سال ۱۹۹۵ برای پلتفرم‌های DOS و مک‌ OS منتشر شد. در این بازی بازیکنان کنترل حرکات اکشن شخصیت اصلی را از نمای سوم‌شخص کنترل با اشاره و کلیک می‌کنند. بازی در زمان خود یک اثری هنری زیبا به‌شمار می‌رفت و سازندگان داستان آن را براساس دیالوگ‌های رد و بدل شده بین کاراکترها روایت می‌کردند.

شما همچنین می‌توانید در طول مکالمه، پاسخ دلخواه خود را از میان گزینه‌ها انتخاب کنید و درصورت انتخاب پاسخ صحیح، داستان بازی را پیش ببرید. سال ۲۰۱۷ بود که استودیو دابل فاین نسخه ریمستر این بازی را برای پلتفرم‌های مختلف منتشر کرد و درنهایت در سال ۲۰۲۰ آن را به کنسول ایکس باکس وان آورد. نسخه ریمستر شامل افکت‌های بصری و صدای بهبودیافته است و توسعه‌دهندگان در آن سیستم کنترلی را هم بهبود داده‌اند.


کاراکترهای مجموعه بازی Gears of War

۴۰- مجموعه Gears of War

  • سازنده و ناشر: اپیک گیمز و کوالیشن / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹-۲۰۰۶
  • سبک: شوهر سوم‌شخص، تاکتیکی نوبتی

شاید گل سر سبد بازی‌های سرویس اشتراکی گیم پس را بتوان مجموعه گیرز آف وار قلمداد کرد که به‌نوعی درکنار مجموعه هیلو شناسه اصلی استودیو مایکروسافت در صنعت ویدیو گیم به‌شمار می‌رود. سه‌گانه اصلی این مجموعه روی نبرد بین انسان‌ها با موجوداتی بیگانه به‌نام Locust در سیاره Sera تمرکز دارد. جایی‌که بازیکنان در نقش قهرمان اصلی مجموعه یعنی مارکوس فینکس قرار می‌گیرند و باید با رهبری گروهی از سربازان حرفه‌ای، لوکاست‌ها را نابود کرده و بشریت را نجات دهند.

علاوه‌بر سه‌گانه اصلی، سازندگان در استودیو کوالیشن از سال ۲۰۱۶ به‌سمت روایت جدیدی از دنیای بازی رفتند و حالا با گذشت‌ سال‌ها از اتفاق‌های نسخه سوم، ما با شخصیت‌های جدیدی آشنا می‌شویم. در حال حاضر تمامی بازی‌های منتشر شده از این مجموعه شامل نسخه‌های اصلی و فرعی روی سرویس اشتراکی گیم پس قرار گرفته‌اند و بازیکنان می‌توانند تمامی آن‌ها را روی پلتفرم خود تجربه کنند.


شخصیت اصی بازی Grim Fandango

۴۱- Grim Fandango Remastered

  • سازنده و ناشر: لوکاس آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: ماجراجویی

Grim Fandango یکی دیگر از بازی‌های ماجراجویی بصری استودیو لوکاس‌ آرتز است که نسخه اولیه آن ابتدا در سال ۱۹۹۸ منتشر شده بود و نسخه ریمستر آن در سال ۲۰۲۰ به کنسول ایکس باکس وان راه پیدا کرد. اثری که وقایع آن در سرزمین مردگان رخ می‌دهد. جایی‌که ارواح مردگان قبل از رفتن به مقصد نهایی ابتدا وارد آن‌جا می‌شوند. داستان بازی پیرامون یک مأموری به‌نام Manny اتفاق می‌افتد که وظیفه پیدا می‌کند تا یک روح سرگردان تازه‌وارد به‌نام Meche را نجات دهد.

بازی به‌واسطه طراحی هنری خود به‌شدت مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و استودیو دابل فاین در سال ۲۰۲۰ با بهبود جلوه‌های بصری، سیستم کنترلی و اضافه کردن موارد جدید، نسخه ریمستر آن را در اختیار مخاطبان خود قرار داد. بازی از موتور گرافیکی GrimE استفاده می‌کند و پس زمینه دنیای آن‌ را مدل‌های سه‌بعدی از پیش رندر شده تشکیل می‌دهند. همانند دیگر بازی‌های استودیو لوکاس آرتز، بازیکنان می‌توانند ازطریق یک درخت مکالمه با دیگر شخصیت‌ها به گفت‌وگو بپردازند و پاسخ خود را از میان چند گزینه انتخاب کنند.


بازی Grounded

۴۲- Grounded

  • سازنده و ناشر: آبسیدین اینترتینمنت / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: بقا

بازی بعدی این فهرست به Grounded ساخته استودیو نام‌آشنای آبسیدین اختصاص دارد که نسخه نهایی آن بالاخره در سال ۲۰۲۲ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در این بازی بازیکنان در قالب شخصیت‌هایی قرار می‌گیرند که تا اندازه یک مورچه کوچک شده‌اند و باید در مقابل خطرات مختلف در حیاط پشتی یک خانه جان سالم به‌در ببرند. در بخش گیم‌پلی Grounded شما باید همواره در حال مصرف مواد غذایی باشید تا مقدار نوار سلامتی‌تان کاهش پیدا نکند. منطقه بازی همان‌طور که گفته شد حیاط پشتی یک خانه است که پر شده از انواع حشراتی همانند عنکبوت، زنبور، مورچه و غیره که هرکدام می‌توانند یک تهدید بالقوه برای شما محسوب شوند.

البته که حشراتی هم هستند که صرفا می‌توانند برای شما مفید باشند که از میان آن‌ها می‌توان به کفشدوزک‌ها اشاره کرد که نقش راهنمای شما به‌سمت مواد غذایی را بازی می‌کنند. شما با پیش‌روی در بازی به مناطق مختلف جدیدی دسترسی پیدا می‌کنید و درجه سختی بازی هم رفته‌رفته افزایش پیدا می‌کند. در طول بازی شما باید با جمع‌آوری منابع مختلف به ساخت پایگاه مشغول شوید و با ساخت سلاح‌های گوناگون از جان خود دربرابر خطرات مختلف محافظت کنید.


تصویری از مسترچیف در بازی هیلو اینفینیت

۴۳- مجموعه Halo

  • سازنده و ناشر: بانجی، ۳۴۳ اینداستریز / ایکس باکس گیمز استودیو
  • سال انتشار: ۲۰۲۱-۲۰۰۱
  • سبک: شوتر اول شخص

مگر می‌شود صحبت از بهترین بازی های گیم پس باشد و نامی از مجموعه محبوب و دوست‌داشتنی هیلو به میان نیاید؟ کمی پیش اشاره کردیم که درکنار مجموعه گیرز آف وار، بازی‌های مجموعه هیلو یکی دیگر از آثار اصلی خانواده مایکروسافت و ایکس باکس قلمداد می‌شوند که سال‌های سال است که در این پلتفرم حضوری پررنگ دارند. ازاین‌رو شرکت مایکروسافت هم در این زمینه سنگ تمام گذاشته و تمامی نسخه‌هایی را که تاکنون از این مجموعه منتشر شده، در اختیار کاربران سرویس اشتراکی گیم پس قرار داده است.

از نسخه اول مجموعه یعنی Combat Evolved گرفته تا آخرین آن یعنی Infinite که سفری ۲۰ ساله از همراهی بازیکنان با مستر چیف را در خود جای داده، همگی درکنار هم در اختیار شما قرار گرفته است. درکنار نسخه‌های شوهر اول شخص هیلو، بازی‌های Halo: Spartan Strike و Halo Wars هم قرار گرفته‌اند که با ارائه گیم‌پلی سبک شوتم‌آپ و استراتژی، تجربه‌ای متفاوت از دنیای گسترده این مجموعه را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند.


سنوئا در بازی Hellblade Senua's Sacrifice

۴۴- Hellblade Senua’s Sacrifice

  • سازنده و ناشر: نینجا تئوری
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی

بازی بعدی این فهرست به یکی از متفاوت‌ترین ساخته‌های استودیو نینجا تئوری اختصاص دارد که نمونه آن را شاید پیش از این کمتر دیده بودیم. Hellblade Senua’s Sacrifice روایت‌گر زندگی سنوئا دختر جنگجوی قبیله پیکت است که با کشته شدن عشق زندگی‌اش دیلیون تصمیم می‌گیرد به هل‌هایم (سرزمین مردگان در اسطوره‌شناسی نورس) سفر کند و با رو در رو شدن با هِلا ملکه مرگ، او را به زندگی بازگرداند. سنوئا در بین راه باید چالش‌های متعددی را پشت‌سر بگذارد و در مسیر پیش‌رو بر مشکلات ذهنی خود غلبه کند.

در طول بازی شما با دشمنان متعددی روبه‌رو می‌شوید که شاید از تنوع چندانی برخوردار نباشند، اما با در یک سوم پایانی بازی می‌توانند حسابی شما را به دردسر بیاندازند. سیستم مبارزات هم به دفاع و حمله خلاصه شده است و زمان‌بندی درست، رمز موفقیت شما در نبردهای تن‌به‌تن است. جالب است بدانید که مرگ در این بازی معنایی ندارد و پس از هربار شکست خوردن، هاله‌ای مشکی رنگ روی دست راست سنوئا ظاهر شده و بازی از همان‌جا دوباره آغاز می‌شود. گرافیک فنی بازی بسیار چشم‌نواز است و از لحاظ بصری شاهد یکی از باکیفیت‌ترین بازی‌هایی هستیم که در نسل هشتم در اختیار کاربران قرار گرفته است.

درکنار موارد گفته شده، نمی‌توان صحبتی از صداگذاری معرکه این بازی به میان نیاورد. هر لحظه بازی از صداهای درون سر سنوئا پر شده است که شما را به خودکشی تشویق می‌کنند و گاهی هم نجات‌بخش شما در مبارزات هستند. دنباله این بازی تحت عنوان Senua's Saga: Hellblade II نیز قرار است در سال ۲۰۲۴ در اختیار کاربران پلتفرم ایکس باکس و سرویس اشتراکی گیم پس قرار گیرد.


میان‌پرده‌های Hi-Fi Rush

۴۵- Hi-Fi Rush

  • سازنده و ناشر: تنگو گیم‌ورکز / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن، بیتم‌آپ

Hi-Fi Rush یک بازی ریتمیک سرگرم‌کننده از استودیو Tango Gameworks است که در ابتدای سال ۲۰۲۳ به کنسول‌های ایکس باکس راه پیدا کرد. در جریان این بازی یک ستاره جوان راک به‌نام Chai در یک حادثه درگیر یک عمل جراحی خاص می‌شود که پس از آن می‌تواند ریتم و موسیقی دنیای اطراف خود را حس کند. پس از این اتفاق او به‌عنوان یک «نقص» از جانب مالک این تکنولوژی لقب گرفته و توسط آ‌ن‌ها تحت تعقیب قرار می‌گیرد. Chai باید در ادامه دوستان خود را گرد هم آورد و با استفاده از مهارت‌های خود جلوی نقشه‌های شیطانی این مؤسسه را بگیرد.

گیم‌پلی بازی بیشتر برمبنای فشردن کلیدهای کنترلر در زمان صحیح چیده شده است و بازیکنان می‌توانند با زمان‌بندی درست، ریتم خود را با موسیقی هماهنگ کرده و در نتیجه آسیب جدی‌تری به دشمنان وارد کنند. علاوه‌بر سیستم مبارزات، بازی از المان‌های پلتفرمر نیز بهره می‌برد که درکنار آن شما می‌توانید با استفاده از امتیازهایی که به‌دست می‌آورید، به ارتقای مهارت‌ها و تجهیزات شخصیت اصلی بپردازید.


endless-knightlight-hollow-night-indie

۴۶- Hollow Knight

  • سازنده و ناشر: تیم چری
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مترویدوانیا

بازی بعدی این فهرست به یک اثر مترویدوانیا دیگر اختصاص دارد که این‌بار استودیو تیم‌چری وظیفه توسعه و انتشار آن را به‌عهده داشته است. در جریان داستان بازی Hollow Knight، شوالیه‌ای با ورود به قلمرو پادشاهی حشرات، متوجه می‌شود که نفرینی باستانی گریبان‌گیر شهر شده است و به‌همین دلیل تصمیمی می‌گیرد برای کشف دلیل این رویداد دست به کار شود. سازندگان در بازی هالو نایت تلاش کرده‌اند تا از المان‌های مختلف مجموعه سولز الهام بگیرند و از سویی دیگر به‌خوبی از پس شخصیت‌پردازی عالی کاراکترهای خود برآمده‌اند. به‌نحوی‌که شاهد روایت داستانی پر پیچ‌وخم و با پیچش‌های مختلفی هستیم که شاید پیش از این نمونه آن را در کمتر بازی ویدیویی از نزدیک مشاهده کرده باشیم.

در طول بازی شما می‌توانید با جمع‌آوری سنگ‌هایی به‌نام Charm، توانایی‌ها، مهارت‌ها و همچنین سلاح‌های شخصیت‌ اصلی را بهبود دهید. درکنار آن این امکان در اختیار شما قرار گرفته است که با کشتن دشمنان و جمع‌آوری پول به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کرده و آیتم‌های مورد نظرتان را خریداری کنید. در طول مراحل آیتم‌های مختلفی مخفی شده‌اند که ممکن است اوایل بازی به علت نداشتن برخی توانایی‌های خاص همانند چسبیدن به دیوار یا پرش دوگانه نتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.


شنا در زیر آب در بازی Inside

۴۷- Inside

  • سازنده و ناشر: پلی‌دد
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: معمایی پلتفرمر

اینساید ساخته استودیو پلی دد بازی بعدی این فهرست است که همانند دیگر ساخته آن‌ها یعنی لیمبو، تجربه‌ای به‌یادماندنی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. اثری که شاید پس از تجربه بار اول آن، با خود بگویید که دقیقا چه اتقافی افتاد و برای درک بهتر وقایع، مشتاق شوید باری دیگر آن را بازی کنید. پلی‌دد این‌بار شما را در نقش پسرکی قرار می‌دهد که از همان ابتدا از دست افرادی در حال فرار است. شما باید از معماهای ریز و درشت پیش‌روی خود عبور کنید تا این پسرک را به مقصدی نامعلوم خارج از مکانی که در آن گیر افتاده است، برسانید.

طراحی مراحل بازی به‌شدت اتمسفریک و نفس‌گیر است و در برخی مواقع می‌تواند ترسناک هم باشد. سازندگان این بار هم از تم تیره و تاری برای بازی خود استفاده کرده‌اند و تنها در مواردی اندک شاهد حضور رنگ‌پردازی‌های محدودی در محیط هستیم. در طول مراحل نباید انتظار راهنمایی خاصی از بازی داشته باشید و تنها باید با آزمون و خطا معماهای پیش روی خود را حل کنید. از خلاقیت طراحی مراحل که بگذریم به صداگذاری عالی آن می‌رسیم که سازندگان بازی به‌واسطه آن به‌خوبی حال و هوای دنیای نیمه آخرالزمانی خود را به رخ شما می‌کشد.


پوستر بازی It Takes Two

۴۸- It Takes Two

  • سازنده و ناشر: استودیو Hazelight / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

It Takes Two یک بازی اکشن ماجرایی با المان‌های پلتفرمر است که تجربه آن به‌صورت دونفره صورت می‌گیرد و بازیکنان می‌توانند آن را به‌صورت محلی یا آنلاین با شخص دیگری تجربه کنند. بازی شامل مکانیزم‌های مختلفی است که به داستان آن گره خورده‌اند و اساس مراحل را تشکیل می‌دهند. برای مثال در یکی از مراحل یکی از شخصیت‌های اصلی بازی به‌نام Cody قابلیت به عقب برگرداندن زمان را در اختیار می‌گیرد و شخصیت دیگر یعنی May می‌تواند از خود نسخه‌های دیگری ایجاد کند. بازیکنان باید با استفاده از این مکانیزم‌ها به یکدیگر کمک کرده و برای پیش بردن مراحل از آن‌ها استفاده کنند.

در جریان داستان بازی، یک زوج دوست‌داشتنی به‌نام‌های Cody و May طی ماجراهایی درون عروسک‌های دختر خود گیر می‌افتند و باید برای بازگشت به دنیای عادی با یکدیگر همکاری کنند. بازی شامل مینی‌گیم‌های مختلفی است که تنها با همکاری دو شخصیت اصلی بازی پیش می‌رود و بدون شک یک تجربه دونفره لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.


پوستر بازی Lies of P با حضور پینوکیو

۴۹- Lies of P

  • سازنده و ناشر: استودیو Neowiz Games و Round8 / استودیو Neowiz Games
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Lies of P ساخته استودیو Neowiz Games یک اقتباس متفاوت از داستان معروف پینوکیو است که وقایع آن در شهر خیالی کرات (Krat) جریان دارد. جایی‌که در آن شاهد پیشرفت قابل ملاحظه تکنولوژی هستیم و بسیاری آن را «شهر آینده» قلمداد می‌کنند. چیزی نمی‌گذرد که ربات‌های شهر کرات شورش کرده و شروع به سلاخی صاحبان خود می‌کنند. اینجا است که عروسک ژپتوی پیر از خواب بیدار می‌شود و خود را برای سفری خون‌آلود آماده می‌کند. جدا از اقتباس متفاوت و در عین حال وفادار از داستان پینوکیو، Lies of P مجموعه از المان‌های یک بازی سولز لایک تمام و کمال را پیش‌روی شما قرار می‌دهد.

درواقع سازندگان این بازی با الهام‌گیری کامل از بازی‌های استودیو فرام‌سافتور به‌جای تلاش برای خلق اثری نوآورانه، به استفاده از المان‌های برنده این استودیو پرداخته‌اند و نتیجه آن هم به اثری تبدیل شده است که تجربه‌ای آشنا و در عین حال منحصربه‌فرد را در اختیارمان قرار می‌دهد. سازندگان آیتم‌ها و موارد مختلفی را برای بازیکنان درنظر گر‌فته‌اند که باتوجه‌به سبک نقش‌آفرینی بازی، می‌توانند در بسیاری از بخش‌های مختلف به کمک شما بیایند. اما Lies of P هم همانند بسیاری از بازی‌های سولز لایک، سختی واقعی خود را در باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز خود رو می‌کند. مبارزاتی که تمامی مهارت‌های بازیکنان را مورد آزمایش قرار می‌دهد و این بازی را به یکی از سخت‌ترین و لذت‌بخش‌ترین آثار منتشر شده در سال‌های اخیر تبدیل می‌کند.


لوگو و کاراکتر بازی Loop Hero

۵۰- Loop Hero

  • سازنده و ناشر: Four Quarters / دیوالور دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: نقش‌آفرینی

لوپ هیرو یک بایز نقش‌آفرینی بی‌نهایت از استودیو روسی Four Quarters است که وقایع آن در دنیایی ناشناخته رخ می‌دهد که بازیکنان با استفاده کارت‌های مختلف می‌توانند دنیای آن را تغییر دهند. داستان بازی پس از آن رخ می‌دهد که دنیا به پایان رسیده است و یک موجود شیطانی واقعیت و تمامی چیزهای موجود در آن را تغییر داده است. بازیکنان از ابتدا با قرار گرفتن در نقش یک قهرمان، وظیفه پیدا می‌کنند که دنیای اطراف خود را بازسازی کرده و در بین راه باید به نجات‌یافتگان نیز کمک کنند.

گیم‌پلی بازی بدین صورت است که بازیکنان پس از اسپاون شدن وارد مسیری از پیش آماده شده می‌شوند و در طول راه باید با اسلایم‌ها مبارزه کرده و آن‌ها را از بین ببرند. با ازبین‌بردن هرکدام از دشمن‌ها، بازی به شما مجموعه کارت می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به رشد و توسعه دنیای بازی بپردازید.


پوستر ریمستر سه گانه مس افکت

۵۱- مجموعه Mass Effect

  • سازنده و ناشر: بایوور / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱-۲۰۰۷
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

مجموعه محبوب بعدی سرویس اشتراکی گیم پس هم به تمامی آثار منتشر شده در قالب نام مس افکت تعلق می‌گیرد که استودیو بایوور وظیفه توسعه آن را به‌عهده داشته است. از سه‌گانه اصلی آن گرفته تا نسخه اندرومدا و نسخه ریمستر Legendary که هرکدام تجربه‌ای سرگرم‌کننده و لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. در جریان بازی‌های مس افکت بازیکنان در قالب شخصیتی به‌نام شپرد قرار می‌گیرند و وظیفه پیدا می‌کنند طی مأموریت‌های مختلف از نابودی بشریت در مقابل حمله بیگانه‌گان جلوگیری کنند. شما در این بازی می‌توانید با پیش‌روی در داستان، خدمه‌های جدیدی را به کشتی فضایی خود اضافه کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

در بازی‌های مس افکت، المان‌های نقش‌آفرینی نقش به‌سزایی را بازی می‌کنند و بازیکنان می‌توانند علاوه‌بر آن‌که کاراکتر اصلی بازی را براساس میل خود شخصی‌سازی کنند، با تصمیم‌های مختلف، روی روایت داستانی آن نیز اثرگذار باشند. مجموعه مس افکت را شاید یکی از بهترین آثار منتشر شده در سبک گشت‌وگذار در فضا قلمداد کرد که به دنیای وسیع و شخصیت‌پردازی جامع خود تجربه‌ای به‌یادماندنی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.


تصاویری از محیط بازی Microsoft Flight Simulator

۵۲- Microsoft Flight Simulator

  • سازنده و ناشر: اسوبو / مایکروسافت ایکس باکس گیمز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز

اگر از علاقه‌مندان پرواز در آسمان هستید، احتمالا نام مجموعه Flight Simulator به‌گوش‌تان خورده است. Microsoft Flight Simulator ساخته استودیو اسوبو، یک شبیه‌ساز پرواز است که بازیکنان را در قالب خلبان انواع و اقسام هواپیما و وسایل نقلیه پرنده قرار می‌دهد. شبیه‌سازی که با ارائه المان‌های مختلف در گیم‌پلی خود، تجربه‌ای نزدیک به واقعیت در جای‌جای کره زمین را پیش‌روی مخاطبان خود قرار می‌دهد.

این بازی بالاخره یک سال پس از انتشار روی پلتفرم کامپیوتر به کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | اس راه پیدا کرد و حالا کاربران بیشتری می‌توانستند آن را تجربه کنند. بازی بدون شک روی کنسول ایکس باکس سری ایکس با نرخ فریم ثابتی که ارائه می‌دهد، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و از سمتی دیگر استفاده آن از تکنولوژی هوش مصنوعی Azure و پردازش ابری تحسین شما را در کیفیت خروجی نهایی برمی‌انگیزد.


تالیون در بازی Middle-earth: Shadow of War

۵۳- Middle-Earth: Shadow of War

  • سازنده و ناشر: مونولیث پروداکشنز / وارنز بروز
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: اکشن ماجرایی

یکی دیگر از بازی های سرویس اشتراکی گیم پس،‌ Middle-earth: Shadow of War ساخته استودیو مونولیث پروداکشنز است که به‌عنوان دنباله Middle-earth: Shadow of Mordor در سال ۲۰۱۷ در اختیار مخاطبان قرار گرفت. بازی دنباله ماجراجویی‌های تالیون را روایت می‌کند. شخصی که با کمک روح کلبریمبور یک حلقه جدید قدرت ساختند با به‌وسیله آن ارتشی را علیه سائرون آماده کنند. بازی با معرفی مکانیزم‌های جدید گیم‌پلی و توسعه سیستم نمسیسی که در نسخه قبل معرفی شده بود، تجربه‌ای به‌مراتب وسیع‌تر و سرگرم‌کننده‌تر را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

گیم‌پلی بازی به‌صورت سوم‌شخص و جهان‌باز دنبال می‌شود و بازیکنان می‌توانند با استفاده از شمشیر تالیون به نبرد دشمنان خود بروند. از سویی دیگر به‌واسطه حضور روح کلبریمبور در کالبد تالیون، بازیکنان به مهارت‌های ویژه مختلفی نیز دسترسی پیدا می‌کنند که می‌توانند از آن‌ها در مبارزات و پیش‌روی در داستان Shadow of War استفاده کنند. بازی به‌واسطه گیم‌پلی سرگرم‌کننده و مکانیزم نمسیس خود مورد توجه بسیاری از منتقدین و بازیکنان قرار گرفته است و شما می‌توانید با عضویت در سرویس اشتراکی گیم پس هم‌اکنون آن را به‌صورت رایگان تجربه کنید.


بازی Minecraft Dungeons

۵۴- مجموعه Minecraft

  • سازنده و ناشر: موجنگ / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۲۳-۲۰۱۱
  • سبک: سندباکس، بقا

ماینکرفت یکی از مجموعه‌های جریان‌‌ساز صنعت بازی‌های ویدیویی به‌شمار می‌رود که از نسخه اصلی آن که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده، گرفته تا آخرین نسخه آن یعنی Minecraft Legends بازیکنان را به دنیای بی‌حدوحصر خود می‌برد. نسخه اصلی این مجموعه درواقع یک اثر سه‌بعدی سندباکس است که به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادانه در دنیایی مکعبی‌شکل و بسیار بزرگ به گشت‌وگذار بپردازند، منابع مختلف را جمع‌آوری کرده و هرآن‌گونه که می‌خواهند ساخت‌وساز کنند! هسته اصلی گیم‌پلی بازی برمبنای بقا چیده شده است و بازیکنان باید تا جایی‌که می‌توانند در دنیای بی‌رحم این بازی از جان خود محافظت کنند.

یکی دیگر از بازی‌های این مجموعه که در سرویس گیم پس می‌توان آن را پیدا کرد، نسخه Minecraft Dungeons است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند در قالب یک اثر هک‌انداسلش دانجن کراولر، وارد دخمه‌های مختلف شده و با تله‌ها، معماها و دشمنان گوناگون سر و کله بزنند. درنهایت می‌توان به آخرین نسخه این مجموعه یعنی Legends اشاره کرد که به‌عنوان یک اثر اکشن و استراتژی بازیکنان را باری دیگر به دنیای Overworld و Nether این مجموعه می‌برد.


تصویری از بازی Mirror's Edge

۵۵- مجموعه Mirror’s Edge

  • سازنده و ناشر: دایس / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن ماجرایی

بازی بعدی این فهرست به Mirror's Edge ساخته استودیو دایس اختصاص دارد که علاقه‌مندان ورزش پارکور می‌توانند به‌شدت از تجربه آن لذت‌ ببرند. وقایع بازی در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد، جایی بازیکنان در نقش شخصیتی به‌نام Faith Connors قرار می‌گیرند؛ کاراکتری که وظیفه دارد تا با فرار از دست نیروهای دولتی، پیام‌های مختلف را به مقاصد مورد نظر برساند.

در جریان بازی Faith باید با انجام حرکات آکروباتیک و پارکور از میان ساختمان‌ها راه خود را پیدا کرده و همزمان تلاش کند تا به‌دست نیروهای دشمن نیافتد. بازی پس از عرضه به‌واسطه جلوه‌های بصری زیبا و گیم‌پلی روان خود مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و این موضوع باعث شد تا استودیو دایس در سال ۲۰۱۶ یک نسخه ریبوت از آن را تحت عنوان Mirror's Edge Catalyst روانه کنسول‌های نسل نهمی کند.


کیتانا در بازی Mortal Kombat 11

۵۶- Mortal Kombat 11

  • سازنده و ناشر: ندررلم / وارنر بروز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: مبارزه‌ای

مورتال کامبت 11 آخرین نسخه از مجموعه مبارزه‌ای بسیار محبوب مورتال کامبت است که از لحاظ داستانی ادامه نسخه X این مجموعه به‌شمار می‌رود. جایی‌که پس از شکست Shinnok حالا Dark Raiden تصمیم گرفته است برای محافظت از زمین، تمامی دشمنان خود را نابود کند. این اتفاق باعث می‌شود تا Kronika، مادر شینوک تلاش کند تا با بازنویسی تاریخ، Raiden را از صفحه تاریخ و روزگار حذف کند. سازندگان تلاش کرده‌اند تا با خط داستانی بازی را به‌نحوی پیش ببرند که بازیکنان بتوانند شناخت نسبی از پیش‌زمینه شخصیتی کاراکترها به‌دست بیاروند و تاحدی در این زمینه موفق بوده‌اند.

در این نسخه المان‌های گیم‌پلی مختلفی از مجموعه بازگشته‌اند و حالا به‌جای X-ray شاهد ضربات Fatal Blows هستیم که می‌توانند آسیب جدی به دشمنان وارد کنند. در این نسخه بازیکنان می‌توانند با استفاده از مکانیزم جدید Flawless Block، در صورت موفقیت‌آمیز بودن دفع دقیق و زمان‌بندی شده ضربات دشمن، بلافاصله به نبرد مبارزه بازگردند. بازی چه از لحاظ گیم‌پلی و چه از لحاظ بصری مورد استقبال کاربران و منتقدین روبه‌رو شد و کاربران ایکس باکس می‌توانند به‌راحتی با تهیه اشتراک گیم‌پس از تجربه آن لذت ببرند.

تجربه رقابت‌های بسکتبال حرفه‌ای در بازی NBA 2K24

۵۷- بازی NBA 2K24

  • سازنده و ناشر: ویژوال کانسپت / 2K
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: ورزشی

همان‌طور که می‌دانید استودیو 2K هرساله دست به انتشار نسخه جدیدی از مجموعه NBA 2K می‌زند که مخاطب اصلی آن علاقه‌مندان ورزش بسکتبال است. بازی‌هایی که از لحاظ گیم‌پلی و گرافیک فنی همیشه یک‌ سروگردن از دیگر بازی‌های ورزشی بالاتر بوده‌اند و این روند در هر نسخه نسبت به گذشته نیز بهبود پیدا می‌کند. حالا در نسخه جدید این مجموعه سازندگان با بهبود ویژگی‌های نسخه قبل و اضافه کردن برخی المان‌های گیم‌پلی جدید تلاش کرده‌اند تا روند رو به جلوی مجموعه را ادامه دهند.

در این نسخه شاهد بازگشت چهره کوبی برایانت افسانه‌ای روی جلد اصلی و تبلیغاتی بازی هستیم. از همین‌رو شما می‌توانید در بخش MAMBA MOMENTS بازی، برخی از به‌یادماندنی‌ترین حرکت‌های این بازیکن افسانه‌ای را بازسازی کرده و این‌بار از نزدیک شاهد هنرنمایی این بازیکن تاریخی ورزش بسکتبال باشد. از دیگر ویژگی‌های بازی می‌توان به بخش MyTEAM اشاره کرد که در جریان آن بازیکنان می‌توانند با استفاده از کارت‌های مختلف، بهترین بازیکنان قدیم و جدید بسکتبال را در تیم خود گرد هم آورند. علاوه‌بر بخش MyTeam شما می‌توانید در بخش MyPlayer بازیکن خود را بسازید و در طول زمان او را همانند یک افسانه به دنیای NBA معرفی کنید. شاید بزرگ‌ترین مشکل بازی وجود تأثیرگذار آیتم‌های وابسته به خریدهای درون‌برنامه‌ای باشد که در سال‌های اخیر به عضوی جدایی‌ناپذیر از این مجموعه تبدیل شده است و اگر از این قسمت بازی صرف‌نظر کنیم، بدون شک تجربه NBA 2K24 می‌تواند به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین نسخه‌های منتشر شده از این مجموعه در سال‌های اخیر تبدیل شود.


نمایی از بازی نید فور اسپید هیت

۵۸- مجموعه Need for Speed

  • سازنده و ناشر: کریتریون گیمز، گوست گیمز / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹-۲۰۱۳
  • سبک: رانندگی

نام مجموعه Need for Speed را تمامی علاقه‌مندان بازی‌های ریسینگ می‌شناسند. مجموعه‌ای که کار خود را از سال ۱۹۹۴ بازی بازی The Need for Speed آغاز کرد و تاکنون ۲۵ بازی مختلف از آن روانه بازار شده است. مجموعه بازی‌هایی که در جریان آن‌ها شما باید در تعدادی مسابقات رانندگی شرکت کرده و در تک‌تک آن‌ها به رقبای خود غلبه کنید. همان‌طور که گفته شد تاکنون نسخه‌های متعددی از این مجموعه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

البته که کاربران نسخه آلتیمیت اشتراک گیم پس می‌توانند به‌واسطه ادغام این سرویس با EA Play از تجربه نسخه‌های متعددی از این مجموعه لذت ببرند. از نسخه ریمستر Hot Pursuit گرفته تا بازی Need for Speed Heat که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، از جمله بازی‌های این مجموعه هستند که به‌صورت رایگان در این سرویس اشتراکی در اختیار شما قرار گرفته‌اند.


به‌روزرسان Outlaws بازی No Man’s Sky

۵۹- No Man’s Sky

  • سازنده و ناشر: هلو گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن ماجرایی

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های سبک فضایی باشید، بدون شک نام بازی No Man's Sky ساخته استودیو هلو گیمز را شنیده‌اید. اثری که شاید در زمان انتشار به خاطر کمبود محتویات وعده داده شده، با استقبال چندان مناسبی از جانب منتقدین و بازیکنان روبه‌رو نشد،‌ اما با گذشت سال‌ها و به‌روزرسانی‌های مختلف، در حال حاضر به‌راحتی درکنار بهترین بازی‌های آنلاین قرار می‌گیرد. در این بازی بازیکنان در قالب کنترل شخصیتی به‌نام Traveller قرار می‌گیرند که در ابتدای کار در سیاره‌ای تصادفی باید تلاش کند تا سفینه خود را برای پرواز آماده کند.

پس از آماده‌سازی سفینه بازیکنان می‌توانند به سیاره‌های مختلف سفر کنند و به‌ جمع‌آوری منابع مختلف بپردازند. موجودات فضایی هرکدام از سیاره‌های بازی به‌صورت تصادفی ایجاد شده‌اند و هرکدام از طراحی منحصربه‌فرد و بعضا بامزه‌ای بهره می‌برند. سازندگان با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید این بازی، قابلیت چندنفره را به‌صورت کامل در آن اعمال کردند و حالا بازیکنان می‌توانند در قالب تیم‌های چهارنفره به گشت‌وگذار در سیستم‌های ستاره‌ای بی‌کران بازی مشغول شوند.


بازی ori and the will of the wisps

۶۰- مجموعه Ori

  • سازنده و ناشر: استودیو مون / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر، مترویدوانیا

مجموعه بعدی به ماجراجوی‌های یک شخصیت بامزه به‌نام Ori اختصاص دارد که استودیو مون آن را در قالب دو بازی به‌نام‌های Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps در اختیار بازیکنان قرار داد. بازی اول یعنی «اُری و جنگل تاریک» یک اثر پلتفرمر دوبعدی بسیار خوش‌ساخت است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک روح سفید نگهبان به‌نام اُری و دوست او سِین را در اختیار می‌گیرند. این دو در طول مسیر باید معماهای مختلف را حل کنند، از روی سکوهای گوناگون بپرند و با دشمنان پیش‌روی خود مبارزه کند.

شما می‌توانید در طول مسیر آیتم‌های سلامت و انرژی جمع‌آوری کرده و توانایی‌های جدید به‌دست آورید. بازیکنان همچنین قادر هستند تا در بازی Ori and the Blind Forest با استفاده از ویژگی Soul Links و مصرف مقداری انرژی، در هر نقطه از بازی ذخیره کنند. سازندگان درکنار طراحی بصری فوق‌العاده، موسیقی متن به‌شدت گوش‌نوازی را هم در بازی گنجانده‌اند که تجربه Ori and the Blind Forest را به‌شدت لذت‌بخش می‌کند.

اثر بعدی این مجموعه Ori and the Will of the Wisps نام دارد. اثری که از آن دسته بازی‌هایی است بیشتر از آن‌که بتوانیم آن را یک بازی بنامیم، باید از آن به‌عنوان یک محصول هنری لذت‌بخش یاد کنیم. داستان بازی دقیقا پس از اتمام نسخه اول آغاز می‌شود، جایی‌که اُوی پس از مرگ نیوا حالا باید درکنار خانواده جدید خود، زندگی جدیدی را شروع کند. در این بین، اُری تصمیم می‌گیرد تا مهارت‌های «کو» جغدی کوچک را برای پرواز کردن هم پرورش دهد.

داستان اصلی بازی از جایی شروع می‌شود که کو پس از یک پرواز ناموفق دچار حادثه شده و این دو دوست از یکدیگر جدا می‌شوند. بازی داستان سر راستی را به‌مخاطب ارائه می‌دهد و هیچوقت تلاش نمی‌کند بیش از حد پیچیده شود. درکنار داستان سرگرم‌کننده، شخصیت‌پردازی حساب شده کاراکترها هم به‌نوبه خود به لذت‌بخش‌تر شدن تجربه این بازی کمک شایانی کرده‌ است.


Overcooked 2

۶۱- Overcooked 2

  • سازنده و ناشر: تیم 17
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شبیه‌سازی

اورکوکد 2 شاید از آن دسته بازی‌هایی باشد که در ابتدا گیم‌پلی آن کمی برای‌تان عجیب و معمولی باشد، اما با پیش‌روی در بازی و تجربه چندنفره آن با دوستان و اطرافیان، به شما نشان می‌دهد یک بازی تا چه اندازه می‌تواند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز قلمداد شود. این بازی درواقع یک اثر شبیه‌ساز آشپزی است که بازیکنان می‌توانند تا تعداد چهارنفره در آن با همکاری یکدیگر به آشپزی بپردازند. بازیکنان در این راستا باید مواد اولیه را جمع‌آوری کنند، آن‌ها را خرد کرده، سپس غذای مورد نظر را آماده کنند و درنهایت آن را در بشقاب سرو کنند. البته که دراین‌میان شستن ظرف‌ها هم نباید فراموش شود!

سختی کار جایی خود را نشان می‌دهد که تعداد سفارش‌ها با فاصله کم به‌دست شما می‌رسد و فرصت‌تان برای انجام‌ کارهای گفته شده به حداقل زمان ممکن می‌رسد. بازی درواقع دنباله نسخه سال ۲۰۱۶ آن است که حالا مراحل جدید، فضای رستوران متنوع، کاستوم‌های جدید آشپزها و دستورپخت‌های جدید به آن اضافه شده است. مراحل بازی هرکدام چالش‌های مختلفی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که باعث سخت‌تر شدن گیم‌پلی و صدالبته بالاتر رفتن هیجان فرایند آشپزی می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک بازی چندنفره سرگرم‌کننده را روی کنسول ایکس باکس خود با دوستان و اطرافیان تجربه کنید، Overcooked! 2 را از دست ندهید.


آندریاس مالر در طرح هنری بازی Pentiment

۶۲- Pentiment

  • سازنده و ناشر: آبسیدین اینترتینمنت / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: ماجراجویی، نقش‌آفرینی

Pentiment یک بازی داستان‌محور دوبعدی از استودیو آبسیدین است که وقایع آن در نیمه نسخه قرن شازندهم میلادی رخ می‌دهد. جایی‌که بازیکنان وظیفه پیدا می‌کنند تا راجع به قتل یک سری افراد مشهور که تعدادی از ساکنین شهر به آن متهم شده‌اند، تحقیق کنند. در ادامه و پس از جمع‌آوری مدارک کافی شما باید یک شخص را متهم کنید که این رویکرد خود نیز یکی از چالش‌های بازی به‌شمار می‌رود. بازی از طراحی بصری و هنری زیبایی بهره می‌برد که حال و هوای قرون وسطایی و مدرن را با یکدیگر تلفیق کرده است.

از سویی دیگر نمی‌توان از موسیقی گوش‌نواز Pentiment چشم‌پوشی کرد که یکی دیگر از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود. Pentiment یکی از آثار خوش‌ساخت استودیو آبسیدین به‌شمار می‌رود که درکنار موارد گفته شده از مکانیزم گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای بهره می‌برد و این موضوع باعث شده است تا نقدهای مثبتی را از جانب منتقدین به خود جلب کند.


پوستر بازی پرفکت دارک زیرو

۶۳- مجموعه Perfect Dark

  • سازنده و ناشر: رِیر / مایکروسافت گیم استودیو
  • سال انتشار: ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰
  • سبک: شوتر اول‌شخص

پرفکت دارک یک مجموعه بازی علمی تخیلی از استودیو رِیر است که در جریان آن بازیکنان در نقش مأموری به‌نام Joanna Dark قرار می‌گیرند که نسخه اصلی آن در سال ۲۰۰۰ برای کنسول نینتندو 64 منتشر شد. وقایع این بازی در سال ۲۰۲۳ رخ می‌دهد، جایی که جوانا دارک تلاش می‌کند که جلوی توطعه مؤسسه‌ای به‌نام dataDyne را که در زمینه حیات فرازمینی و تکنولوژی‌های آن فعالیت می‌کند، بگیرد. ریمستر این بازی البته در سال ۲۰۱۰ با بهبود جلوه‌های بصری و با قابلیت پشتیبانی از گیم‌پلی آنلاین به کنسول ایکس باکس 360 راه پیدا کرد.

بازی بعدی این مجموعه یعنی Perfect Dark Zero در سال ۲۰۰۵ برای ایکس ابکس 360 منتشر شد. در این بازی که اتفاق‌های آن در سال ۲۰۲۰ رخ می‌دهد، جوانا قبل از آن‌که به مؤسسه Carrington Institute بپیوندد، به‌عنوان یک بانتی‌هانتر به همراه پدر و یک هکر کامپیوتری زندگی خود را می‌گذارند. بازی‌های این مجموعه که در قالب شوتر اول‌شخص توسعه داده شده‌اند، از المان‌های مخفی‌کاری نیز بهره می‌برد که به نوبه خود می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد.


کاراکتر بازی Persona 3 Reload

۶۴- بازی Persona 3 Reload

  • سازنده و ناشر: P-Studio / سگا
  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • سبک: نقش‌آفرینی

Persona 3 Reload جدیدترین نسخه از مجموعه محبوب پرسونا است که به‌عنوان نسخه بازسازی شده بازی Persona 3 بازیکنان را همراه دنیای مرموز خود و گروه SEES می‌کند. اثری که یکی از بهترین روایت‌های داستانی مجموعه را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و از سویی دیگر شخصیت‌پردازی کاراکترها از نقاط قوت آن نیز به‌شمار می‌رود. همانند دیگر نسخه‌های این مجموعه، نبردهای بازی به‌صورت نوبتی است و شما می‌توانید در محیط‌های آن به‌صورت آزادانه به‌ گشت‌وگذار بپردازید.

گیم‌پلی بازی به دو بخش شب و روز تقسیم شده است و شما در کدام این بازه‌های زمانی وظایف متفاوتی را به‌عهده دارید. در طول بازی شخصیت اصلی بازی که یک دانش‌آموز دبیرستانی است، سه ویژگی اجتماعی شجاعت، دانش و جذابیت را در اختیار دارد و انجام هر فعالیتی در طول بازی می‌تواند روی این ویژگی‌ها تأثیرگذار باشد. درکنار گیم‌پلی سرگرم‌کننده، بدون شک یکی از نقاط قوت مجموعه بازی‌های پرسونا، موسیقی‌های آن است که در این نسخه هم می‌تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد.


قهرمان بازی Pillars of Eternity کنار آتش

۶۵- مجموعه Pillars of Eternity

  • سازنده و ناشر: آبسیدین اینترتینمنت / پارادوکس اینتراکتیو و ورسوس ایول
  • سال انتشار: ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰
  • سبک: نقش‌آفرینی

Pillars of Eternity ساخته استودیو آبسیدین یکی از بهترین مجموعه‌های سبک نقش‌آفرینی است که می‌توانید بین بازی‌های سرویس اشتراکی گیم پس تجربه کنید. وقایع نسخه اول مجموعه در جهان فانتزی Eora و پیرو ملتی به‌نام Dyrwood رخ می‌دهد. جایی‌که پس از وقوع یک پدیده ناشناخته، مردمان آن بدون روح زاده می‌شوند. قهرمان اصلی بازی پس از وقوع یک اتفاق فراطبیعی، متوجه ظهور یک قدرت ویژه در مردم خود می‌شود که به‌واسطه آن قادر هستند تا گذشته را ببینند و با ارواح ارتباط برقرار کنند. گیم‌پلی بازی به‌صورن نقش‌آفرینی با نمای دوربین ایزومتریک است و سازندگان آن را به‌نوعی دنباله معنوی Baldur's Gate و Icewind Dale قلمداد می‌کنند.

با موفقیت‌های پیلارز آف ایترنیتی، استودیو آبسیدین در سال ۲۰۲۰ نسخه دوم مجموعه را با نام Deadfire منتشر کرد که این‌بار تمرکز آن روی گشت‌وگذار در دنیای بازی با کشتی است. شما می‌توانید در این بازی خدمه استخدام کنید و با دیگر دشمنان وارد نبرد شوید. Deadfire داستان پنج سال پس از وقایع نسخه اول را روایت می‌کند و از لحاظ روایت داستانی تجربه‌ای گیرا و لذت‌بخش را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.


سلاح خاص در بازی Prey

۶۶- Prey

  • سازنده و ناشر: آرکین / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شوتر اول شخص

Prey یک بازی شوتر اول شخص با المان‌های نقش‌آفرینی از استودیو آرکین است که در آن بازیکنان کنترل شخصیتی به‌نام Morgan Yu را به‌عهده می‌گیرند در یک ایستگاه فضایی با تعداد بی‌شماری موجود فضایی به‌نام Typhon گیر افتاده است. بازیکنان در طول بازی می‌توانند با تصمیم‌های خود، روایت داستانی Prey را پیش‌ ببرند و این موضوع تأثیر مستقیمی رو پایان‌بندی آن خواهد داشت. از سویی دیگر شما برای زنده ماندن در این ایستگاه فضایی باید تا حد امکان به‌ جمع‌آوری انواع سلاح‌ها و منابع مختلف بپردازید تا بتوانید با Typhonها مقابله کنید.

هرکدام از این موجودات بیگانه یک قابلیت منحصربه‌فرد را در اختیار دارند که بازیکنان می‌توانند به واسطه ابزاری مخصوص آن‌ها را از آن خود کنند. آرکین بازی را به‌عنوان دنباله معنوی System Shock توسعه داد و منتقدین به واسطه اتمسفر نفس‌گیر آن نقدهای نسبتا مثبتی در وب‌سایت‌های مختلف منتشر کردند. Prey از جمله آثار شوتر و اکشنی است که شاید در زمان انتشار کمتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و سرویس اشتراکی گیم پس فرصتی مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به تجربه این بازی بپردازید.


کاراکترهای مجموعه بازی Psychonauts

۶۷- مجموعه Psychonauts

  • سازنده و ناشر: دابل فاین پروداکشنز / مجستو اینترتینمنت و ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۰۵ و ۲۰۲۱
  • سبک: پلتفرمر

بازی‌های بعدی این فهرست را به مجموعه محبوب و دوست‌داشتنی سایکوناتز ساخته استودیو دابل فایل اختصاص داده‌ایم. مجموعه‌ای که نسخه اول آن در سال ۲۰۰۵ برای کنسول ایکس باکس منتشر شد و به‌سرعت مورد توجه بازیکنان و منتقدان قرار گرفت. در این بازی بازیکنان در نقش شخصیتی به‌نام Razputin قرار می‌گیرند که متوجه می‌شود توانایی‌های ذهنی در اختیار دارد. رَز پس عبور از ماجراهای مختلف به عضویت یک گروه جاسوس ویژه با توانایی‌های ذهنی مختلف به‌نام Psychonauts در می‌آید و ماجراجویی‌های اصلی بازی از این نقطه شکل جدیدی به خود می‌گیرد.

با موفقیت‌های چشمگیر این بازی، بسیاری منتظر انتشار نسخه دوم آن بودند که بالاخره در سال ۲۰۱۱ شاهد عرضه آن روی پلتفرم‌های خانواده ایکس باکس بودیم. بازی وقایع مدتی پس از ماجراهای نسخه اول و بازی واقعیت مجازی Psychonauts in the Rhombus of Ruin را دنبال می‌کند. رَز در این نسخه باید پرده از راز دزدیده شدن رهبر گروه سایکوناتز بردارد و در این راه برای استخراج مدارک باید به ذهن اشخاص مختلف نفوذ کند.

گیم‌پلی بازی همان‌طور که ذکر شد، به‌صورت پلتفرمینگ است و بازیکنان باید با استفاده از توانایی‌های مختلف شخصیت اصلی و المان‌های محیطی مسیر خود را پیدا کنند. بازی علاوه‌بر گیم‌پلی جذاب، گرافیک بصری هنری و موسیقی گوش‌نوازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که باعث شده است به یکی از بهترین آثار مجموعه گیم پس تبدیل شود.


شخصیت جک جویس در بازی Quantum Break

۶۸- Quantum Break

  • سازنده و ناشر: رمدی اینترتینمنت / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن ماجرایی

کوانتوم بریک یک اثر اکشن ماجرایی جذاب از استودیو نام‌آشنای رمدی اینترتینمنت است که در جریان آن بازیکنان در نقش شخصیتی به‌نام جک جویس (Jack Joyce) قرار می‌گیرند که توانایی دستکاری زمان را در اختیار دارد. درواقع شما می‌توانید در مبارزات علاوه‌بر سلاح‌های گرم مرسوم از برخی توانایی‌های مربوط‌به دستکاری زمان نیز استفاده کنید. از جمله این مهارت‌ها می‌توان به توقف زمان، حرکت سریع در محیط و مواردی از این قبیل اشاره کرد که باعث می‌شود جک نسبت به دشمنان خود از برتری نسبی در مبارزات برخوردار باشد.

از جمله دشمنان مختلف بازی می‌توان به نیروهای امنیتی Monarch یعنی Strickers اشاره کرد با استفاده از لباسی ویژه می‌توانند همانند جک، زمان را دستکاری کنند. هر دشمن رفتار متفاوتی از خود نشان می‌دهد و بازیکنان برای ازبین‌بردن آن‌ها باید استراتژی متفاوتی را اتخاذ کنند. کوانتوم بریک یکی از تجربه‌های سرگرم‌کننده مجموعه بازی های ایکس باکس گیم پس است که تجربه آن خالی از لطف نیست.


Rainbow Six Siege

۶۹- Rainbow Six Siege

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: شوتر تاکتیکی

رینبو سیکس سیج یک بازی شوتر اول‌شخص از استودیو یوبی سافت که در جریان آن بازیکنان با قرار گرفتن در نقش اپراتورهای مختلف از تیم رینبو، باید مأموریت‌های مختلف را در قالب یک تیم انجام دهند. هرکدام از اپراتورهای بازی ملیت، سلاح و گجت‌های منحصربه‌فردی را در اختیار دارند و با مهارت‌های خود می‌توانند در انجام مأموریت‌ها به کمک شما بیایند. در رقابت‌های آنلاین، تیم حمله‌کننده می‌تواند محل اسپاون کردن اپراتورهای خود را انتخاب کند. از همان ابتدا بازی یک دقیقه زمان در اختیار دو تیم قرار می‌دهد تا آماده‌سازی را برای حمله و دفاع انجام دهند.

برای مثال تیم حمله‌کننده می‌تواند به‌وسیله پهباد نقشه بازی را جست‌وجو کرده و خود را برای حمله آماده کند. در حال حاضر ۲۰ نقشه مختلف در بازی قرار گرفته است که بازیکنان می‌توانند درحالت‌های مختلف آن‌ها را تجربه کنند. Rainbow Six: Siege از جمله بازی‌های شوتر آنلاینی قلمداد می‌شود که در حال حاضر با عرضه محتویات به‌روز و مختلف همواره مخاطبان بسیاری را در سراسر دنیا جذب خود کرده است.


شخصیت بازی Remnant: From the Ashes

۷۰- مجموعه Remnant

  • سازنده و ناشر: گانفایر گیمز / گیرباکس و پرفکت ورلد
  • سال انتشار: ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

سال ۲۰۱۹ بود که استودیو گانفایر گیمز اثری ترسناک در سبک اکشن نقش‌آفرینی به‌نام Remnant: From the Ashes را در اختیار مخاطبان قرار داد. اثری سولزلایک که این‌بار شخصیت اصلی باید با سلاح‌های گرم خود به سراغ نبرد دشمنان مختلف برود. در جریان داستان بازی که در دنیایی پساآخرالزمانی رخ می‌دهد، کره زمین تحت تأثیر یک نیروی شیطانی به‌نام Root گرفته است و بازیکنان باید باید با پیش‌روی در بازی برای ازبین‌بردن این عامل شیطانی تلاش کنند.

با موفقیت بازی در سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه نسخه دوم آن بودیم که از جهات بسیاری محصولی باکیفیت و سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود. در این نسخه بازیکنان می‌توانند کلاس شخصیت اصلی را از ابتدای بازی انتخاب کنند و پیرو آن مهارت‌های مختلف را در اختیار بگیرند. خوشبختانه هر دو نسخه مجموعه Remnant در سرویس اشتراکی گیم پس قرار گرفته‌اند و بازیکنان می‌توانند آن‌‌ها را به‌صورت رایگان تجربه کنند.


Resident Evil 2 Remake

۷۱- Resident Evil 2 Remake

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: ترس بقا

در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی شاهد انتشار نسخه‌های ریمستر و ریمیک بسیاری از بازی‌های قدیمی بودیم که به کاربران جدیدتر این فرصت را دادند تا آثار ارزشمند کلاسیک و ماندگار را باری دیگر با حال و هوایی امروزی تجربه کنند. بدون شک یکی از بهترین بازسازی‌های منتشر شده در سال‌های اخیر، نسخه ریمیک بازی رزیدنت ایول 2 بوده است که نه‌تنها یک اثر ترس و بقای عالی بلکه یک رزیدنت ایول اصیل و فوق‌العاده خوش‌ساخت به‌حساب می‌آید.

داستان بازی درباره دو شخصیت اصلی این مجموعه یعنی کلیر ردفیلد و لیان اسکات کندی است که هرکدام برای هدفی مجزا به شهر راکون‌سیتی آمده‌اند، اما خیلی زود متوجه می‌شوند که شهر پر شده است از زامبی‌های ترسناکی که تنها هدف‌شان، کشتن و خوردن دیگر انسان‌ها است. لیان قرار بوده که به عضویت نیروی پلیس راکون‌سیتی در بیاید و حالا با رسیدن به ایستگاه پلیس متوجه می‌شود که از آخرین پناه‌گاه انسان‌ها چیز خاصی باقی نمانده است. از سویی دیگر کلیر هم برای یافتن برادر خود کریس، پا به شهر راکون‌سیتی گذاشته است و طی ماجراهایی با شری بیرکین آشنا می‌شود از جایی به‌بعد تنها هدفش محافظت از این دختر خواهد بود. شخصیت‌پردازی و روایت داستانی رزیدنت ایول 2 درکنار گیم‌پلی ترسناک و چالش‌برانگیز آن باعث شده است تا با اثری روبه‌رو باشیم که در طول تجربه آن همواره روی صندلی خود میخکوب شویم.

جالب است بدانید که علاوه‌بر این بازی، Resident Evil 3 Remake نیز به‌تازگی به کتاب‌خانه گیم پس اضافه شده است و بازیکنان می‌توانند این‌بار با قرارگیری درنقش جیل ولنتاین در خیابان‌های ترسناک راکون‌سیتی همراه شوند.


بازی Rise of the Tomb Raider و لارا کرافت مشغول نگه داشتن منبع نور قرمز در ورودی مقبره

۷۲- Rise of the Tomb Raider

  • سازنده و ناشر: کریستال داینامیکز / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن ماجرایی

سال ۲۰۱۳ بود که پس از گذشت پنج سال از زمان عرضه آخرین نسخه رسمی مجموعه توم ریدر، نسخه ریمیک آن با نام Tomb Raider در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در جریان این اتفاق، شخصیت اصلی مجموعه یعنی لارا کرافت ماجراجویی نسبتا تازه‌کار است که با پیش‌روی در بازی خود را با محیط دنیای اطراف وفق می‌دهد. با موفقیت چشم‌گیر این بازی و در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه نسخه دوم سه‌گانه جدید مجموعه تحت عنوان Rise of the Tomb Raider بودیم که این‌بار بازیکنان با لارا همراه می‌شوند تا به جست‌وجوی شهر Kitezh واقع در سیبری مشغول شوند.

بازیکنان می‌توانند در محیط بازی آزادانه به‌ گشت‌وگذار بپردازند و حتی به‌صورت مخفیانه دشمنان خود را از پای دربیاورند. البته که در این نسخه کاربران بیشتر از قبل می‌توانند از المان‌های موجود در محیط برای نبرد با دشمنان استفاده کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند از امتیازهایی که به‌دست می‌آورند برای ارتقای مهارت‌های لارا در سه شاخه Brawler، Hunter و Survivor استفاده کنند.

جالب است بدانید که علاوه‌بر این بازی، شما می‌توانید آخرین نسخه از سه‌گانه Survivor مجموعه توم ریدر یعنی Shadow of the Tomb Raider را نیز به‌صورت رایگان روی کتاب‌خانه گیم‌پس پیدا و تجربه کنید. اثری که اواخر سال ۲۰۱۸ در اختیار بازیکنان قرار گرفت و پس از گذشت سه سال از وقایع نسخه دوم، حالا لارا پا به شهر باستانی Paititi گذاشته است و برای آخرین بار باید با گروه Trinity مقابله کند.


نبرد دزدان دریایی در بازی Sea of Thieves

۷۳- Sea of Thieves

  • سازنده و ناشر: Rare / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی

Sea of Thieves یک بازی اکشن ماجرایی اول‌شخص از استودیو بازی‌سازی Rare است که بازیکنان را به زندگی دزدان دریایی و ماجراجویی‌های بی‌انتهای آن‌ها می‌برد. اساس تجربه Sea of Thieves به‌صورت چندنفره است و بازیکنان می‌توانند به‌شکل گروهی و با قرارگیری در یک نقش مشخص یک کشتی دزدان دریایی را هدایت کنند. سازندگان در این بازی به شما اجازه می‌دهند تا هر آن‌گونه که می‌خواهید بخش‌های مختلف کشتی خود را شخصی‌سازی کرده و حتی برای آن نام انتخاب کنید. البته که زندگی در قالب دزدان دریایی همیشه با خطرات مختلفی همراه است و در طول بازی باید انتظار حمله دیگر بازیکنان را به کشتی خود بکشید.

شما همچنین می‌توانید با دیگر بازیکنان دنیای بازی اتحاد تشکیل دهید با یکدیگر به داد و ستد نیز بپردازید. سازندگان از زمان عرضه بازی تاکنون به‌روزرسانی‌های مختلفی برای‌ آن عرضه کرده و محتویات متعددی به آن اضافه کرده‌اند. شما در این بازی می‌توانید به انجام فعالیت‌های مختلف همانند ماهی‌گیری، غذا پختن و شکار کردن بپردازید و در جزایر مختلف به‌دنبال جمع‌آوری منابع گوناگون بپردازید. Sea of Thieves به واسطه پشتیبانی عالی سازندگان خود تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بازیکن را به‌خود جذب کرده‌ است که نشان می‌دهد این بازی یکی از بهترین آثار موجود در سرویس اشتراکی گیم پس است.


کال کستیس و حرکت به سمت دروازه در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

۷۴- Star Wars Jedi: Fallen Order

  • سازنده و ناشر: ریسپاون اینترتینمنت / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن ماجرایی

بازی بعدی این فهرست به بازی Star Wars Jedi: Fallen Order ساخته استودیو ریسپاون اینترتینمنت اختصاص دارد. اثری که وقایع آن پنج سال پس ماجراهای فیلم Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith رخ می‌دهد. جایی‌که یک جدای پاداوان به‌نام کال کستیس (Cal Kestis) توسط Galactic Empire تحت تعقیب قرار می‌گیرد و بازیکنان با قرارگیری در نقش او وظیفه پیدا می‌کنند تا فرقه جدای را که پیش از این نابود شده بود، بازسازی کنند.

طراحی بازی از آثار مدرویدوانیا الهام گرفته است و با افزایش مهارت‌ها و توانایی‌های کال، می‌توانید به مراحل و مکان‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید. بازیکنان می‌توانند از لایت‌سیبر خود برای رویارویی با دشمنان استفاده کنند و در مبارزات از نیروی فورس خود بهره بگیرند. شما همچنین قادر هستید تا سلاح خود را تا حد زیادی شخصی‌سازی کنید و در ادامه به‌واسطه درخت مهارت، توانایی‌های کال را برای مبارزه افزایش دهید.


لوگوی بازی Stardew Valley

۷۵- Stardew Valley

  • سازنده و ناشر: ConcernedApe
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: نقش‌آفرینی

استاردیو ولی یکی از شاخص‌ترین بازی‌های سبک نقش‌آفرینی به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۶ توسط استودیو کانسرند ایپ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در داستان بازی شما در نقش شخصیتی قرار می‌گیرید که از زندگی روزمره خود در شهر خسته شده است و با دریافت نامه‌ای از جانب پدربزرگ خود، متوجه می‌شود که مزرعه‌ای در دره استاردیو به‌ او به‌ ارث رسیده است. شما پس از رسیدن به این مزرعه می‌فهمید که این مکان از همین ابتدا آماده کشاورزی نیست و زمین آن از انواع علف هرز، سنگ‌های بزرگ و درختان مختلف پر شده است. ازاین‌رو شما باید کم‌کم موانع را از زمین حذف کنید و مزرعه خود را آماده بهره‌برداری کنید.

گیم‌پلی بازی تنها به زمین کشاورزی خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید وارد فضای باز دره استاردیو شوید و با مردم آن‌جا تعامل داشته باشید. شما می‌توانید ابزارآلات مورد نیاز خود را خریداری کنید، به دام‌پروری بپردازید، در رویدادهای مختلف دهکده شرکت کرده و حتی با فرد مورد علاقه خود ازدواج کنید. سازندگان سیستم آب‌وهوایی پویایی را در بازی قرار داده‌اند که به واسطه آن شما شاهد فصل‌های مختلف سال و در نتیجه تأثیر آن روی فرایند کشاورزی‌تان هستید. درکنار موارد گفته شده، گرافیک پیکسل آرتی بازی از رنگ‌های متنوع و شادی بهره برده است که باعث می‌شود حس‌وحال خوبی به شما منتقل شود.


پوستر بازی استارفیلد (Starfield)

۷۶- Starfield

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

شاید یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین بازی‌های سبک فضایی این فهرست، استارفیلد ساخته استودیو بتسدا باشد که پس از سال‌ها انتظار بالاخره در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ در اختیار کاربران پلتفرم کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | اس قرار گرفت. اثری جهان‌باز که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا روی بیش از ۱۰۰۰ سیاره آن به گشت‌وگذار بپردازند و از نزدیک با سیستم‌های ستاره‌ای تخیلی و واقعی مختلف کهکشان راه‌ شیری روبه‌رو شوند. در جریان بازی استارفیلد بازیکنان در نقش یک معدن‌چی فضایی قرار می‌گیرد که پس از وقوع اتفاق‌های گوناگون وظیفه پیدا می‌کند تا آیتم‌های مرموزی به‌نام Artifact را در سرتاسر کهکشان جمع‌آوری کنند.

در طول بازی شما می‌توانید با استفاده از کشتی فضایی خود بین سیاره‌ها و ستاره‌های مختلف جابه‌جا شوید و در صورت نیاز در نبردهای فضایی نیز شرکت کنید. با پیش‌روی در بازی، شخصیت‌های مختلف مأموریت‌های جانبی متنوعی را پیش‌روی شما قرار می‌دهند که تجربه هرکدام آن‌ها می‌تواند شما را با محیط‌های جدید و مختلفی از دنیای استارفیلد آشنا کند. از سیستم کرفتینگ کامل و المان‌های نقش‌آفرینی گرفته تا مبارزات فضایی و روایت داستانی جذاب از جمله مواردی هستند که باعث می‌شود Starfield به یک اثر سبک فضایی کامل و سرگرم‌کننده تبدیل شود. اثری که بدون شک شایستگی قرار گرفتن در فهرست بهترین بازی های فضایی را دارد.


شخصیت اصلی بازی Sunset Overdrive به همراه اسلحه

۷۷- Sunset Overdrive

  • سازنده و ناشر: اینسامنیاک گیمز / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: اکشن ماجرایی

Sunset Overdrive یک بازی اکشن ماجرایی از استودیو نام‌آشنا و محبوب اینسامنیاک گیمز است که وقایع آن در سال ۲۰۲۷ و شهر خیالی Sunset City رخ می‌دهد. بازیکنان در این بازی در نقش یکی از کارکنان شرکتی به‌نام FizzCo قرار می‌گیرند که باید در مقابل انسان‌هایی که به‌واسطه نوشیدن یک نوشیدنی انرژی‌زا تبدیل به موجوداتی جهش‌یافته شده‌اند، مبارزه کند. سازندگان قابلیت شخصی‌سازی گسترده‌ای را در بازی قرار داده‌اند و بازیکنان می‌توانند ظاهر شخصیت اصلی و ویژگی‌های خاص آن را مطابق میل خود انتخاب کنند. سازندگان در سیستم مبارزات بازی تأکید ویژه‌ای روی سرعت داشته‌اند و شما را تشویق می‌کنند که دشمنان خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از بین ببرید.

به‌همین جهت شما در بازی همواره در حال دویدن روی دیوارها، زیپ‌لاین کردن و انجام حرکات پارکور هستید که باعث می‌شود Sunset Overdrive به‌ تجربه‌ای سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز تبدیل شود. در طول بازی شما باید با دشمنان مختلفی از قبیل انسان‌ها، ربات‌های FizzCo و انسان‌های جهش‌یافته مقابله کنید که هرکدام می‌توانند چالش‌های مختلفی را پیش‌روی شما قرار دهند. از سویی دیگر سازندگان سلاح‌های مختلف بسیاری را در بازی قرار داده‌اند که برخی از آن‌ها روی برخی از دشمنان خاص کارایی بیشتری دارد.


شخصیت اصلی درکنار هم تیمی خود در Tales of Arise

۷۸- Tales of Arise

  • سازنده و ناشر: باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

بازی Tales of Arise هفدهمین نسخه از مجموعه بازی‌های Tales است که در سال ۲۰۲۱ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. داستان بازی روایت‌گر تقابل دنیای قرون وسطایی Dahna و دنیای پیشرفته Rena را با یکدیگر نشان می‌دهد. در جریان بازی متوجه می‌شویم که سه قرن قبل، ساکنان سرزمین Rena به دنیای Dahna حمله کرده و پس از به بردگی گرفتن مردم، آن سرزمین را به پنج قلمرو مختلف تقسیم می‌کنند و در طول بازی شاهد فعالیت گروه مقاومت Dahna علیه دشمنان خود هستیم. Tales of Arise همانند نسخه قبلی مجموعه یک اثر اکشن نقش‌آفرینی بوده و تلاش کرده است تا مکانیزم نبرد نسخه‌های پیشین خود را حفظ کند.

گیم‌پلی بازی تمرکز زیادی روی فرار و ضدحمله کردن دارد و نسخه Tales of Graces مجموعه به‌عنوان اثر الهام‌بخش این بازی معرفی شده است. از جمله ویژگی‌های گیم‌پلی بازی می‌توان به قابلیت Boost Strike اشاره کرد که در جریان آن اعضای گروه شما می‌توانند در شرایطی خاص به‌صورت همزمان حمله‌ای نابودکننده را به دشمنان خود وارد کنند.


تمامی شخصیت‌های مثبت و منفی بازی Teenage Mutant Ninja Turtles Shredder's Revenge

۷۹- بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

  • سازنده و ناشر: تریبیوت گیمز / Dotemu
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: بیتم آپ

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge یک بازی بیتم‌آپ لذت‌بخش از استودیو تریبیوت گیمز بوده که با الهام از مجموعه سال ۱۹۸۷ لاکپشت‌های نینجا و با سبکی آرکید در اختیار کاربران قرار گرفته است. این بازی درواقع یک اثر سایداسکرولینگ اکشن است که با گرافیک پیکسل‌آرتی خود تجربه‌ای نوستالژیک و درعین حال سرگرم‌کننده را برای مخاطبان رقم می‌زند. در بازی بازیکنان می‌توانند تا تعداد ۶ نفر کنترل شخصیت‌های معروف و محبوب دنیای لاکپشت‌های نینجا یعنی لئوناردو، دانوتلو، مایکل‌آنجلو، رافائل، ایپریل، مستر اسپلینتر و کیسی جونز را به‌عهده بگیرند.

دشمنان شما در بازی هم نینجاهای فوت کلن، کرنگ، بیباپ، راک‌استیدی و شردر هستند که هرکدام به نوبه خود می‌توانند حسابی کاربران را در مبارزات به چالش بکشند. سازندگان در طراحی محیط‌های بازی هم کم نگذاشته‌اند و بازیکنان می‌توانند در مراحل مختلف به شهر نیویورک‌سیتی و حتی بُعد ایکس سفر کنند. همان‌طور که از یک بازی لاکپشت‌های نینجا انتظار داریم، هرکدام از شخصیت‌ها مهارت‌ها و توانایی‌های مختص به خود را دارا هستند و از آن‌ها می‌توانند به خوبی در مبارزات استفاده کنند. سازندگان در مجموع بازی را در دو حالت آرکید و داستانی در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که هرکدام به‌نحوی تجربه‌ای چالش‌برانگیز و درعین حال لذت‌بخش از این بازی را پیش‌روی آن‌ها قرار می‌دهد.


تصویر کاور بازی Terraria

۸۰- Terraria

  • سازنده و ناشر: Re-Logic / استودیو ۵۰۵ گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

Terraria یک بازی سندباکس با المان‌های بقا از استودیو ریلاجیک است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد و پس از آن به دیگر پلتفرم‌ها نیز راه پیدا کرد. گیم‌پلی بازی حول گشت‌وگذار در محیط، ساخت‌وساز، مبارزات، بقا و حفاری اتفاق می‌افتد. دنیای بازی Terraria در هر دور به‌صورت کاملا تصادفی ایجاد می‌شود و بازیکنان از همان ابتدا کار خود را با ابزارهای بسیار محدودی آغاز می‌کنند. گرافیک بازی به‌صورت پیکسلی بوده و محیط آن از چندین لایه کاشی‌شکل تشکیل شده است که بازیکنان می‌توانند با آن تعامل داشته باشند و آن را تغییر دهند.

شما می‌توانید بسیاری از منابع مورد نیاز خود را در زمان گشت‌وگذار غارها پیدا کنید و در طول بازی سطح نوار سلامت و نوار انرژی خود را با پیدا کردن آیتم‌های مختلف افزایش دهید. درنهایت می‌توان از بازی Terraria به‌عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس گیم پس نام برد که تجربه آن‌ تا مدت‌ها می‌تواند مخاطبان خود را سرگرم کند.


الدر اسکرولز | The Elder Scrolls

۸۱- مجموعه The Elder Scrolls

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۴-۲۰۰۲
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

در فهرست بهترین آثار سرویس اشتراکی گیم پس، نام سه بازی از مجموعه محبوب الدر اسکرولز به‌ چشم می‌خورد که بدون شک تجربه هرکدام آن‌ها می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشد. مجموعه که وقایع آن در منطقه خیالی Tamriel رخ می‌دهد و در آن شاهد الهام‌گیری از عناصر واقعی در امپراطوری‌های عصر قرون وسطی هستیم. در قاره Tamriel علاوه‌بر انسان‌ها موجودات دیگری همانند الف‌ها، اورک‌ها و حیوانات انسان‌نما هستیم و معمولا بازیکنان با قرارگیری در نقش شخصیت اصلی باید در مقابل یک نیروهای شیطانی عظیم ایستادگی کنند.

در حال حاضر نسخه چهارم مجموعه یعنی Oblivion، نسخه پنجم (Skyrim) و بازی The Elder Scrolls Online آثاری از این سری هستند که شما می‌توانید به‌راحتی با عضویت در گیم پس آن‌ها را به‌صورت رایگان تجربه کنید. در بازی Oblivion شما پس از قرارگیری در نقش شخصیت اصلی، با فرقه‌ای متعصب به‌نام Mythin Dawn روبه‌رو می‌شوید که تلاش می‌کنند تا دروازه‌های پورتال را به‌روی قلروی شیطانی به‌نام Oblivion باز کنند. از سویی دیگر بازی محبوب اسکایریم را داریم که باری دیگر بازیکنان را به منطقه تمریل می‌برد و حالا آن‌ها باید با قرارگیری در نقش یک اژدهازاده (Dragonborn) به نبرد اژدهایی به‌نام Alduin the World-Eater بروند که قصد نابودی دنیا را دارد.


تصویری هنری از شخصیت اصلی بازی The Evil Within

۸۲- مجموعه The Evil Within

  • سازنده و ناشر: تنگو گیمز / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۷-۲۰۱۴
  • سبک: ترس و بقا

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های ترس و بقا هستید، باید به‌شما بگوییم که می‌توانید به‌واسطه عضویت در سرویس اشتراکی گیم پس نسخه‌های اول و دوم مجموعه ترسناک The Evil Within را تجربه کنید. در جریان نسخه اول، بازیکنان در نقش مأمور پلیسی به‌نام سباستین کاستلانوس (Sebastian Castellanos) قرار می‌گیرند که به درون دنیای عجیب شامل مکان‌های ترسناک و موجوداتی خطرناک می‌شود. گیم‌پلی بازی به‌صورت سوم‌شخص است و بازیکنان در طول هر مرحله باید به‌دنبال جمع‌آوری مهمات و تلاش برای بقا باشند. در دنیای بازی خطرهای مختلفی جان بازیکنان را تهدید می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به انواع تله، بمب و هیولاهای مختلف اشاره کرد.

تنگو گیمز در سال ۲۰۱۷ نسخه دوم این مجموعه را منتشر کرد که داستان آن وقایع سه سال پس از ماجراهای نسخه اول را روایت می‌کند. سباستین حالا دپارتمان پلیس را ترک کرده است و بازیکنان با قرارگیری در نقش او باید به‌دنبال دختر گمشده سباستین بگردند. گیم‌پلی نسخه دوم نیز مشابه با نسخه اول براساس ترس و بقا چیده شده است و بازیکنان می‌توانند به‌صورت مخفی‌کاری یا با سلاح‌های خود به سمت دشمنان حمله کنند.


The Outer Worlds

۸۳- The Outer Worlds

  • سازنده و ناشر: آبسیدین اینترتینمنت / Private Division
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

The Outer Worlds یک بازی اکشن ماجرایی با محوریت فضا است که بازیکنان می‌توانند در آن شخصیت خود را از صفر طراحی کرده و به گشت‌وگذار بین سیاره‌های مختلف بپردازند. شما در طول بازی می‌توانید افراد بیشتری را جذب خدمه خود کنید و درگیر داستان‌ها و مأموریت‌های مختلف آن‌ها شوید. بازی از سیستم داستان شاخه‌ای بهره می‌برد و تصمیم‌های بازیکنان می‌تواند روی روایت آن اثرگذار باشد. همانند دیگر آثار نقش‌آفرینی شما می‌توانید با کسب امتیاز، شخصیت اصلی و همراهان او را ارتقا داده و برای‌شان مهارت‌های جدید و بیشتر را آزاد کنید.

وقایع بازی The Outer Worlds در آینده‌ای موازی رخ می‌دهد. جایی‌که حالا بشریت موفق شده است تا به فضا سفر کند و در سیاره‌های دیگر سکونت بگزیند. The Outer Worlds به‌واسطه صداگذاری و طراحی بصری زیبای خود نقدهای مثبتی را از جانب منتقدین و بازیکنان دریافت کرد و اعضای سرویس اشتراکی گیم پس این شانس را دارند تا به تجربه این اثر دوست‌داشتنی بپدازند.


پوستر رسمی بازی The Quarry با لوگو قرمز این اثر ترسناک استودیو بریتانیایی سوپرمسیو گیمز و شرکت 2K Games

۸۴- The Quarry

  • سازنده و ناشر: سوپرمسیو گیمز / 2K
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: ترس بقا

The Quarry یک بازی سبک ترسناک تعاملی از استودیو سوپرمسیو گیمز است که درواقع دنباله معنوی بازی Until Dawn نیز به‌شمار می‌رود. اثری که در جریان آن بازیکنان کنترل ۹ مشاور نوجوان را به‌عهده می‌گیرند که باید در آخرین شب حضور خود در یک کمپ تابستانی با وقایع ترسناک و غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شوند. بازیکنان در طول بازی با انتخاب‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند که می‌تواند باعث پیشرفت داستان و ایجاد تغییرات در روند بازی و روابط بین شخصیت‌ها شود. درواقع تصمیم‌های شما می‌تواند به مرگ هر ۹ شخصیت اصلی بازی ختم شود و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام‌یک از کاراکترها از آخرین شب حضور خود جان سالم به‌در ببرند.

بازی از هر لحاظ نسبت به Until Dawn پیشرفت‌های متعددی را به‌خود دیده است. سازندگان حالت چندنفره محلی و آنلاینی را در بازی قرار داده‌اند که به‌واسطه آن بازیکنان می‌توانند جداگانه کنترل هرکدام از شخصیت‌های بازی را به‌عهده بگیرند. بازی به‌واسطه روایت داستانی جذاب و حس و حال نفس‌گیر خود مورد تحسین بسیاری از بازیکنان و منتقدان قرار گرفته است و شما می‌توانید به‌واسطه عضویت در سرویس اشتراکی گیم‌پس آن را به‌صورت رایگان تجربه کنید.


لی و کلمنتاین در بازی The Walking Dead

۸۵- مجموعه The Walking Dead

  • سازنده و ناشر: تل‌تیل گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • سبک: ماجراجویی

مجموعه بازی‌های مردگان متحرک (The Walking Dead) را می‌توان یکی از بهترین آثار منتشر شده در زمینه زامبی‌ها و مبارزات با آن‌ها قلمداد کرد. یک مجموعه داستان‌محور از استودیو نام‌آشنای تل‌تیل گیمز که در جریان روایت داستانی اپیزودیک آن بازیکنان هر بار تجربه زندگی در دنیایی آخرالزمانی که را از نزدیک حس می‌کنند. در ماجرای بازی که از کمیکی به‌همین نام الگوبرداری شده است، زامبی‌ها در سرتاسر کشور امریکا در حال جولان دادن هستند و بازیکنان با قرار گرفتن در نقش یک زندانی به‌نام لی اوِرِت (Lee Everett) ناخواسته مأمور می‌شود تا از جان دخترکی به‌نام کمنتاین (Clementine) محافظت کند.

همان‌طور که گفته شد داستان بازی به‌صورت اپیزودیک و در قالب فصل‌های مجزا دنبال می‌شود و ما در هر فصل شاهد ماجراجویی‌های کلمنتاین با شخصی جدید هستیم. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و بازیکنان می‌توانند آن‌گونه که دوست دارند، داستان بازی را پیش ببرند.


نسخه نسل ۹ بازی This War of Mine با نام This War of Mine: Final Cut برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس

۸۶- This War of Mine

  • سازنده و ناشر: استودیو ۱۱ بیت
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: بقا

This War of Mine یک بازی سبک بقای جنگی است که توسط استودیو لهستانی ۱۱ بیت توسعه و انتشار داده شده است. این بازی بیشتر روی زندگی شهروندان در طول دوران جنگ تمرکز دارد و شخصیت‌های بازی باید برای نجات پیدا کردن از خطرات روزانه با تصمیم‌های سختی روبه‌رو شوند. بیشتر شخصیت‌هایی که بازیکنان آن‌ها را کنترل می‌کنند، هیچگونه پیش‌زمینه جنگی یا مهارت‌های حفظ بقا ندارند و بازیکنان باید همواره مواظب سطح سلامتی، گشنگی و روحیه آن‌ها در طول دوره جنگ باشند.

در طول روز تک‌تیراندازها اجازه نمی‌دهند که شما پناهگاه خود را ترک کنید، پس شما باید در پناهگاه خود باقی بمانید و به اعمالی همچون ساخت‌وساز کردن تجهیزات، مبادله کالا و محافظت از نجات‌یافتگان بپردازید. در شب شما یکی از شهروندان خود را به یک مأموریت می‌فرستید تا از محل‌های مشخص آیتم‌هایی را برای زنده ماندن‌تان جمع‌آوری کند. درواقع شما در این بازی با انتخاب‌های سختی روبه‌رو می‌شوید و باید تلاش کنید که از همه اعضای پناهگاه محافظت کرده یا بعضی از آن‌ها را برای بقای طولانی‌مدت‌تر فدا کنید.


Titanfall 2

۸۷- Titanfall 2

  • سازنده و ناشر: ریسپاون اینترتینمنت / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شوتر اول شخص

تایتان‌فال 2 یکی دیگر از بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز است که کاربران پلتفرم گیم پس می‌توانند به‌واسطه سرویس EA Play از تجربه آن لذت ببرند. در جریان بازی شوتر اول‌شخص Titanfall 2 بازیکنان با قرارگیری در نقش خلبان یا خود تایتان‌های مکانیکی غول‌آسا می‌توانند به نبرد دشمنان بروند. درواقع گیم‌پلی بازی در دو حالت مختلف دنبال می‌شود که به‌واسطه آن بازیکنان می‌توانند علاوه‌بر نبردهای معمولی که در قالب شخصیت اصلی قرار می‌گیرند، با استفاده از تایتان خود مراحل را پشت‌سر بگذارنند.

برخلاف نسخه اول این مجموعه، تایتان‌فال 2 یک بخش داستانی در خود جای داده است که بازیکنان در جریان آن می‌توانند با قرارگیری در نقش مأمور Cooper به کمک تایتان خود یعنی BT-7274 مراحل را پیش ببرند. همان‌طور که گفته شد این بازی یک اثر شوتر اول شخص است و بازیکنان می‌توانند به‌واسطه مهارت‌ها و توانایی‌های شخصیت اصلی آزادانه در دنیای بازی گشت‌وگذار کنند. سازندگان در این نسخه آزادی عمل زیادی را در اختیار بازیکنان و شخصیت اصلی قرار داده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به ابزار قلاب و راه رفتن روی دیوار اشاره کرد.


کاراکتر اصلی بازی Tunic

۸۸- Tunic

  • سازنده و ناشر: Isometricorp Games / فینجی
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی

Tunic یک بازی اکشن ماجرایی جذاب از استودیو فینجی است که وقایع آن در دنیایی فانتزی و آخرالزمانی رخ می‌دهد. جایی‌که بازیکنان با قرارگیری در یک روباه انسان‌نما باید به مبارزه با موجودات مختلف بپردازند. نمای بازی به‌صورت ایزومتریک دنبال می‌شود و بازیکنان هیچ‌گونه دستورالعمل یا آموزشی را در طول مراحل دریافت نمی‌کنند. شما می‌توانید به‌صورت آزادانه در دنیای وسیع بازی به‌ گشت‌وگذار بپردازید و بازی به‌شما اجازه می‌دهد تا رازها و مسیرهای مخفی مختلفی را در دنیای آن پیدا کنید.

بازی در صفحه‌نمایش سه نوار گوناگون برای سلامت، استقامت و جادوی شخصیت روباه درنظر گرفته است و فعالیت‌های مختلف می‌توانید باعث کاهش یا افزایش آن‌ها شود. سازندگان همچنین در بازی آیتم‌های مختلفی را قرار داده‌اند که می‌توانید آن‌ها را به‌وسیله سکه خریداری کنید. درمجموع Tunic یک بازی مینیمالیست جذاب و سرگرم‌کننده است که به‌واسطه گیم‌پلی جذاب، روایت داستانی و سیستم مبارزات خود به‌شدت مورد تحسین منتقدین و کاربران قرار گرفته است.


دراکولو در بازی Vampire Survivors

۸۹- Vampire Survivors

  • سازنده و ناشر: Luca Galante
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: روگ‌لایک

Vampire Survivors یک بازی روگ‌لایک شوتم آپ از توسعه‌دهنده‌ای به‌نام لوکا گالانته (Luca Galante) است که در جریان آن بازیکنان کنترل شخصیتی را به‌عهده می‌گیرند که باید در مقابل حمله انبوهی از هیولاها برای بقا از سلاح‌های مختلف استفاده کنند. درواقع شما با شروع بازی می‌توانید یکی از شخصیت‌های مختلفی که هرکدام سلاح‌ها و توانایی‌های مخصوص به‌خود را دارند، انتخاب کنید. شخصیت اصلی در طول بازی به‌صورت خودکار حمله می‌کند و هدف شما هم این است که تا جایی که می‌توانید در مقابل انبوه حملات هیولاها و دشمنان زنده بمانید.

شما می‌توانید با ازبین‌بردن دشمنان و گشت‌وگذار در دنیای بازی به جمع‌آوری الماس‌ها بپردازید و از آن‌ها برای ارتقای سطح خود استفاده کنید. هر دور نوبت بازی Vampire Survivors بسته به مرحله‌ای که در آن حضور دارید، حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و در انتها و پس از نابودی تمامی دشمنان بازی شما را با قوی‌ترین دشمن یعنی Death رودررو می‌کند.


کاراکترهای Wasteland 3 در حال تلاش برای بقا

۹۰- مجموعه Wasteland

  • سازنده و ناشر: Interplay و inXile Entertainment / دیپ سیلور
  • سال انتشار: ۲۰۲۰-۲۰۱۴
  • سبک: ماجراجویی

در فهرست بعدی بهترین بازی های گیم پس نوبت به مجموعه دوست‌داشتنی Wasteland می‌رسد که بازیکنان را به دنیای پساآخرالزمانی و نفس‌گیر خود می‌برد. اثری که نسخه اول آن در سال ۱۹۸۸ منتشر شد و می‌توان آن را آغازگر راهی که بعدا مجموعه فال‌اوت طی کرد، دانست. سال ۲۰۱۲ بود که استودیو inXile Entertainment تصمیم گرفت هزینه ساخت نسخه دوم این مجموعه را ازطریق کیک‌استارتر جمع‌آوری کند و تنها در دو سال بعد آن را در اختیار مخاطبان قرار دهد. Wasteland 2 با نمای دوربین متحرک از بالا، گیم‌پلی‌ای نوبتی تاکتیکی با المان‌های نقش‌آفرینی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. اثری که در جریان بازیکنان با انتخاب شخصیت‌ مورد نظر خود می‌توانند تا حد زیادی آن را شخصی‌سازی کنند.

با موفقیت نسخه دوم، سازندگان در سال ۲۰۲۰ نسخه سوم این مجموعه را در اختیار بازیکنان گذاشتند که حالا وقایع آن در ایالت کلرادوی امریکا در دنیایی پساآخرالزمانی رخ می‌دهد. بازیکنان در جریان بازی‌های Wasteland می‌توانند تصمیم‌های مختلفی اتخاذ کنند که تاثیر مستقیمی روی دنیا و داستان بازی می‌گذارد. بدون شک Wasteland را می‌توان یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های نقش‌آفرینی با گیم‌پلی نوبتی و تاکتیکی قلمداد کرد که تجربه نسخه‌های مختلف آن خالی از لطف نیست.


مبارزه با دشمن آتشین در بازی Wo Long: Fallen Dynasty

۹۱- بازی Wo Long: Fallen Dynasty

  • سازنده و ناشر: تیم نینجا / کوئی تکمو
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Wo Long: Fallen Dynasty یک بازی هک اند اسلش ماجراجویی از استودیو تیم نینجا است که در وقایع آن در دنیایی خیالی از امپراطوری هان چین رخ می‌دهد. جایی‌که بازیکنان باید با شخصیت‌های تاریخی و موجودات افسانه‌ای کشور چین روبه‌رو شده و برای نابودی نیرویی شیطانی به‌نام Demonic Qi تلاش کنند. شما از همان ابتدای کار با استفاده از قابلیت شخصی‌سازی گسترده بازی می‌توانید شخصیت اصلی را آن‌طور که می‌خواهید طراحی کنید.

در زمینه سیستم مبارزات، سازندگان کار خود را به خوبی انجام داده‌اند و شما می‌توانید با انتخاب سلاح خود از میان انبوهی از تجهیزات، شیوه نبردتان را مشخص کنید. درکنار این موارد، Wo Long از لحاظ جلوه‌های بصری و نورپردازی، محصولی چشم‌نواز به‌شمار می‌رود که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خود کند. بازی در نگاه اول شباهت زیادی به Nioh دارد، اما با تجربه آن متوجه می‌شوید که استودیو تیم نینجا با اعمال نوآوری‌های مختلف در زمینه گیم‌پلی دست به خلق محصولی شایسته تجربه شدن زده است.


مجموعه بازی ولفنشتاین و جلوه دهشتناک سربازهای نازی در پس زمینه سیاه و قرمز

۹۲- مجموعه Wolfenstein

  • سازنده و ناشر: ماشین‌گیمز / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۹-۲۰۱۴
  • سبک: شوتر اول شخص

ولفنشتاین یکی از قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌های شوتر اول‌شخص است که در جریان آن بازیکنان با قرارگیری در نقش یک سرباز امریکایی به‌نام B.J. Blazkowicz باید در مقابل نیروهای متحدین و مخصوصا نازی‌ها قرار گیرد. در نسخه‌های قدیمی این مجموعه بازیکنان باید با نازی‌هایی روبه‌رو شوند که به نیروهای فرابشری دست پیدا کرده‌اند، اما نسخه‌های جدیدتر که استودیو ماشین‌گیمز وظیفه توسعه آن را به‌عهده داشته است، روایت‌گر دنیایی موازی است که در آن نیروهای متحدین در جنگ جهانی دوم پیروز شده‌اند و جهان را تسخیر کرده‌اند.

این نسخه‌ها کار خود را با بازی Wolfenstein: The New Order در سال ۲۰۱۴ آغاز کردند که اتفاق‌های آن در سال ۱۹۶۰ رخ می‌دهد. جایی‌که حالا بلازکوویچ باید کمک گروه مقاومت در مقابل ارتش نازی‌های ایستادگی کند. علاوه‌بر نسخه The New Order نسخه بعدی این مجموعه یعنی Wolfenstein II: The New Colossus و نسخه‌های فرعی The Old Blood و Youngblood نیز در سرویس اشتراکی گیم‌پس قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید هم‌اکنون با عضویت در این پلتفرم از تجربه تک‌تک آن‌ها لذت ببرید.


کریو در مقابل شخصیت منفی yakuza Kiwami 2

۹۳- مجموعه Yakuza

  • سازنده و ناشر: سگا
  • سال انتشار: ۲۰۲۳-۲۰۰۵
  • سبک: اکشن ماجرایی

مجموعه بازی‌های یاکوزا ساخته استودیو سگا، شامل آثاری مختلف در سبک اکشن ماجرایی و بیتم‌آپ است که با الهام‌گیری از فیلم‌های یاکوزایی و وقایع زندگی مافیای ژاپنی تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. شخصیت اصلی بیشتر نسخه‌های اصلی این مجموعه Kazuma Kiryu نام دارد که تصمیم گرفته است از گروه یاکوزا خارج شود و زندگی خود را به‌عنوان یک شهروند خوب دوباره از نو آغاز کند. در جریان بازی‌های Yakuza شما با قرارگیری در نقش اصلی وارد دنیایی جهان‌باز می‌شوید که می‌توانید با گروه‌های تصادفی خلاف‌کار شهر به مبارزه بپردازید، مأموریت‌های مختلف و فعالیت‌های مختلف را انجام دهید و در ازای آن‌ها پول و امتیاز کسب کنید.

درواقع سازندگان شما را وارد دنیایی وسیع می‌کنند که در آن‌ می‌توانید در رویدادهای مختلف شرکت کنید و در قالب شخصیت اصلی زندگی را تجربه کنید. شما می‌توانید در رستوران‌های مختلف غذا بخورید، به سالن‌های موسیقی و شرط‌بندی سر بزنید و به تجربه گلف یا بولینگ بپردازید. در حال حاضر نسخه‌های مختلف مجموعه‌های اصلی و فرعی یاکوزا در سرویس اشتراکی گیم‌پس قرار گرفته است که از میان آن‌ها می‌توان به Yakuza 0، نسخه‌های ریمستر یاکوزا 3، 4، 5 و 6 و بازی Yakuza: Like a Dragon اشاره کرد.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این فهرست با زومجی به‌اشتراک بگذارید و بگویید که از نظر شما بهترین بازی‌های گیم پس کدام‌ها هستند؟


پرسش‌های متداول

۱- بهترین بازی های ایکس گیم پس کدام ها هستند؟؟

سرویس ایکس باکس گیم پس بازی‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به مجموعه هیلو، گیرز آف وار، فورتزا هورایزن و بازی‌هایی همچون فیفا 23، تایتان فال 2 و غیره اشاره کرد.

۲-گیم پس آلتیمیت چیست؟

نسخه آلتیمیت سرویس گیم پس در خود اشتراک ایکس باکس لایو گلد را نیز جای داده است، در ازای مبلغی بالاتر (۱۶.۹۹ ماهانه) به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به بازی‌های این سرویس روی پلتفرم‌های کامپیوتر، کنسول‌های ایکس باکس و کلاود دسترسی داشته باشند.

تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده