// شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

MSI از ادامه همکاری نزدیک با ASmedia خبر داد

کمپانی MSI اولین تولیدکننده‌ای خواهد بود که از کنترلر ASM3142 درگاه USB 3.1 استفاده می‌کند.

کمپانی تایوانی ام‌اس‌آی (MSI) از ادامه‌ی همکاری نزدیک با شرکت ASmedia در زمینه‌ی استفاده از کنترلرهای جدید یو‌اس‌بی 3.1 خبر داد. کنترلر ASM3142 نه‌تنها سریع‌ترین سرعت در یواس‌بی 3.1 را در اختیار قرار می‌دهد، بلکه مصرف برق را هم به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. ASM3142 در مقایسه با یک کنترلر نسل سومی، قادر به انجام عملکردی دو برابری است.

به دلیل این‌که درایوهای ذخیره‌سازی، خود عامل محدودیت سرعت هستند، ممکن است سرعت‌شان از مقدار خاصی بالاتر نرود؛ اما اگر همزمان با این کنترلر استفاده شوند، کارایی بهتری خواهند داشت. همچنین این تجهیزات با استفاده از ویژگی X-Boost ام‌اس‌آی می‌توانند سریع‌تر از این هم فعالیت کنند.

نسل دوم درگاه Lightning ASM2142 USB 3.1 ساخت ASMedia سریع‌ترین عملکرد USB 3.1 در بازار را دارد؛ اما نسل جدید تراشه کنترل لایتنینگ ASMedia در کنار افزایش عملکرد، بهره‌وری انرژی را هم به ارمغان می‌آورد.

چوی لین، مدیرکل ASMedia می‌گوید:

کنترلر جدید سرعت-بالای ASM 3142 در مقایسه با کنترلر یواس‌بی ASM 2142 افزایش قابل توجهی در سرعت انتقال داده، در کنار کاهش مصرف انرژی به میزان ۵۰ درصد، دارد. کمپانی ASMedia به تولید آخرین و بهترین فناوری‌ها ادامه خواهد داد. با همکاری نزدیک با تولیدکننده‌ی برتر مادربرد، یعنی MSI، این امکان را داریم که نه فقط بهترین طراحی در سخت‌افزار را داشته باشیم، بلکه همزمان درایور را هم بهینه‌سازی کنیم. ASMedia و MSI به تنظیم استانداردها در سرعت انتقال داده از طریق یو‌اس‌بی ادامه خواهند داد.

MSI Godlike Z270 USB-3.1

اولین مادربرد با کنترلر ASMedia ASM3142

با چنین عملکرد چشمگیری، بسیار طبیعی است که این تراشه در ابتدا فقط در محصولات بالارده به کار گرفته شود. مادربرد MSI Z270 GODLIKE Gaming که به زودی عرضه خواهد شد، اولین مادربردی خواهد بود که از کنترلر ASMedia ASM3142 USB 3.1 استفاده می‌کند. دیگر مدل‌های بالارده‌ی دسکتاپ هم تراشه‌ی کنترلر جدید را دریافت خواهند کرد.

نرم‌افزار X-Boost کمپانی MSI می‌تواند عملکرد یواس‌بی شما را بهبود ببخشد. این نرم‌افزار قادر است عملکرد یواس‌بی هر دستگاهی را تا ۵ درصد بهینه کند و این قابلیت در حال حاضر فراتر از دیگر کنترلرهای پرسرعت است. X-Boost به طور خودکار دستگاه‌های یواس‌بی پرسرعت را شناسایی می‌کند و کارایی آن‌ها را بلافاصله افزایش می‌دهد. این به سیستم اجازه می‌دهد تا از طریق یواس‌بی با سرعتی بیشتر از ۱۱۰۰ مگابایت بر ثانیه به تبادل داده بپردازد و این شگفت‌انگیز خواهد بود.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده