نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲

واکنش لوکاس فیلم به حواشی خرید‌های درون برنامه Star Wars: Battlefront 2

مشکلات و حواشی مربوط به خرید‌های درون برنامه‌ای بازی Star Wars: Battlefront 2، اخیرا واکنش کمپانی لوکاس‌فیلم را هم در پی داشته است.

با اینکه ابتدا انتظارات از بازی Star Wars: Battlefront 2 بسیار بالا بود و خیلی‌ها تصور می‌کردند به لطف اضافه شدن بخش داستانی و همچنین بهتر شدن بخش چندنفره این بازی قرار است تجربه‌ای بهتر در مقایسه با نسخه قبلی باشد، اما مشکلات و حواشی زیادی که در چند وقت اخیر پیرامون خرید‌های درون برنامه‌ای این بازی به‌وجود آمدند، باعث شدند که این بازی هم از دید منتقدین و هم از دید کاربران نمره‌های خیلی خوبی نگیرد.

این مساله در چند وقت اخیر واکنش استودیو DICE، سازنده بازی و همچنین الکترونیک آرتز، ناشر آن را در پی داشته و حتی سازندگان مجبور شدند چند ساعت مانده به انتشار بازی، خرید‌های درون برنامه‌ای آن را غیرفعال کنند. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی لوکاس فیلم، سازنده فیلم‌های جنگ ستارگان، نیز به این موضوع واکنش نشان داده و از تصمیم EA برای غیرفعال کردن خرید‌های درون برنامه‌ای بازی حمایت کرده است. یکی از مسئولان این شرکت در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفت:

جنگ ستارگان همواره محصولی برای طرفداران بوده و چه این محصول یک فیلم یا یک بازی ویدیویی باشد، اولویت اصلی طرفداران هستند. به همین دلیل هم ما از تصمیم EA برای غیرفعال کردن موقت خرید‌های درون برنامه‌ای استقبال می‌کنیم.

همچنین به نظر می‌رسد که دیزنی نقش پررنگی در غیرفعال شدن خرید‌های درون برنامه‌ای بازی داشته است. طبق گزارش‌های منتشر‌شده، جیمی پیتارو، مدیر اجرایی Disney، ساعاتی پیش از انتشار بازی ملاقاتی با سران الکترونیک آرتز داشته و به آن‌ها اعلام کرده که اعتراض‌های طرفداران و مشکلات موجود در بازی، باعث شده تا به برند «جنگ ستارگان» آن‌ها آسیب وارد شود و به همین دلیل هم خواستار جلب رضایت طرفداران شده است؛ اتفاقی که در نهایت منجر به حذف خرید‌های درون برنامه‌ای بازی به صورت موقت شده است.

البته این مساله را هم در نظر داشته باشید که خرید‌های درون برنامه‌ای در آینده مجددا به این بازی اضافه خواهند شد اما اینکه چه تغییراتی در آن‌ها حاصل شود، مساله‌ای است که هنوز اطلاعات درستی در مورد آن ارائه نشده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده