نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

بازی Joust از طریق Backward Compatibility برای ایکس باکس وان عرضه شد

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد بازی قدیمی و کوچک Joust به قابلیت Backward Compatibility کنسول ایکس‌‌باکس وان اضافه شده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

فهرست بازی‌های قابلیت Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان روز به روز گسترده‌تر می‌شود، حال مایکروسافت از اضافه شدن بازی دیگری به فهرست این قابلیت محبوب و پرطرفدار کنسول ایکس‌باکس وان خبر داده است. لری هرب، مدیر برنامه‌نویسی ایکس‌‌باکس لایو که با نام Major Nelson هم شناخته می‌شود، به تازگی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد که بازی قدیمی و کوچک Joust محصول کمپانی ویلیامز الکترونیکز، به فهرست بازی‌های قابلیت Backward Compatibility اضافه شده است، این بازی در اصل در سال ۱۹۸۲ عرضه شده بود، اما در سال ۲۰۰۵ برای کنسول ایکس‌باکس 360 منتشر شد.

در صورتی که از قبل بازی Joust را بر روی کنسول ایکس‌باکس 360 دیجیتالی خریداری کرده باشید، این بازی به صورت خودکار به کتابخانه بازی‌های ایکس‌باکس وان شما اضافه خواهد شد، اما در صورتی که می‌خواهید این بازی را برای اولین بار تهیه کنید، این بازی با قیمت ۵ دلار در فروشگاه ایکس‌باکس در دسترس است.حجم بازی Joust بر روی کنسول ‌ایکس‌باکس وان تنها ۱۸.۲ مگا‌بایت است. برای کسانی که با این بازی آشنایی ندارند، بازی Joust، یک بازی قدیمی و کوچک است که شما در نقش یک شوالیه نیزه به دست هستید که کنترل یک شتر مرغ را که توانایی پرواز دارد، بر عهده دارید. شما در این بازی باید دشمنانی را که مانند شما بر روی پرندگان سوار هستند شکست بدهید و در مراحل بالاتر سختی بازی افزایش پیدا می‌کند. این بازی از قابلیت پشتیبانی از دو بازیکن همزمان به صورت آفلاین و آنلاین برخوردار است.

Joust

بازی Joust، دومین بازی است که طی یک هفته اخیر به قابلیت Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس اضافه شده است، روز سه شنبه، بازی Call of Duty 2 به این قابلیت اضافه شد تا دارندگان این کنسول نسل هشتمی بتوانند این بازی را بر روی کنسول‌های خود تجربه کنند. قابلیت Backward Compatibility از نوامبر ۲۰۱۵ به کنسول ایکس‌باکس وان اضافه شده است. مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که پاسخ‌گویی و پشتیبانی از این قابلیت، طاقت‌فرسا بوده است. در هفته‌ای که گذشت، مایکروسافت اعلام کرد تا به امروز، کاربران بیش از ۱۴۵ میلیون ساعت زمان خود را صرف بازی کردن بازی‌های قابلیت Backward Compatibility بر روی کنسول ‌ایکس‌باکس وان کرده‌اند. تاکنون بیش از ۲۳۰ بازی به فهرست بازی‌های قابلیت Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان اضافه شده است، شما در اینجا می‌توانید فهرست این بازی‌ها را مشاهده کنید.

در خبری دیگر در رابطه با قابلیت Backward Compatibility، کمپانی اسکوئر انیکس و آمازون قراردادی امضا کردند که در این قرارداد کسانی که بازی Deus Ex: Mankind Divided را از فروشگاه آمازون خریداری کنند، کد بازی Deus Ex: Human Revolution را برای قابلیت Backward Compatibility دریافت خواهند کرد، این قرارداد شامل دیگر بازی‌های اسکوئر انیکس نیز می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده