// پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

کنسول ایکس‌ باکس وان S فراتر از انتظارها ظاهر شده است

کنسول ایکس‌باکس وان ‌S فراتر از آن چیزی ظاهر شده که کمپانی مایکروسافت انتظار داشت. حال این کمپانی با درخواست بی‌سابقه‌ای از عرضه این کنسول رو به رو شده است. با زومجی همراه باشید. 

جدیدترین کنسول کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان S با تقاضایی بیشتر از حد معمول رو به رو شد. طبق صحبت‌های آرون گرینبرگ، مدیر اجرایی بخش تبلیغات ایکس‌باکس، مایکروسافت با تقاضای بی‌سابقه‌‌ای از کنسول جدید ایکس‌باکس وان رو به رو شده‌ است. با این که او عدد مشخصی از فروش کنسول‌های مایکروسافت پس از عرضه نسخه جمع و جور ایکس‌باکس وان S اعلام نکرد، اما چندی پیش مشخص شد که تمامی نسخه‌های ۲ ترابایتی این مدل کنسول‌ در اروپا به فروش رفته است. نسخه ۲ ترابایتی کنسول ایکس‌باکس وان S جزو نسخه‌های محدود بوده است و حالا به سختی می‌توان آن‌ها را در بازارهای غرب پیدا کرد. فروش ایکس‌باکس وان S به قدری خوب بود که این پلتفرم توانست در ماه جولای به پرفروش‌ترین کنسول این ماه تبدیل شود.

خوشبختانه افرادی که منتظر عرضه دوباره این کنسول در فروشگاه‌ها هستند، نیازی به انتظار بلند مدت ندارند، چرا که کنسول ایکس‌باکس وان S در تاریخ ۲ شهریور با سه باندل مختلف به بازار عرضه خواهد شد. اولین باندل ایکس‌باکس وان S یک مدل ۱ ترابایتی است که همراه با بازی Madden NFL 17 عرضه می‌شود و ۳۵۰ دلار قیمت دارد. دو باندل دیگر نیز با مدل‌های ۵۰۰ گیگی و ۱ ترابایتی که به ترتیب قیمت‌هایی ۳۰۰ دلاری و ۳۵۰ دلاری خواهند داشت همراه با بازی‌های Halo 5: Guardians و Halo: The Master Chief Collection عرضه خواهند شد. همچنین کنسول ایکس‌باکس وان به راحتی از هاردهای اکسترنال پشتیبانی می‌کند. بنابراین نیازی به نگرانی از جهت حجم‌هایی که این کنسول در اختیارتان می‌گذارند نیست و می‌توانید از از هاردهای اکسترنال خود برای ذخیره حجم بازی‌ها استفاده کنید. همچنین در ماه سپتامبر نیز مایکروسافت باندل جدیدی از ایکس‌باکس وان S را همراه با بازی محبوب FIFA 17 عرضه خواهد کرد. در پایان سال نیز باندلی ارزشمند از مدل ۲ ترابایتی این کنسول همراه با بازی Gears of War 4 عرضه خواهد شد.

کنسول ایکس‌باکس وان S کار خود را در اوایل ماه آگوست آغاز کرد و پشتیبانی از فیلم‌ها و تصاویر 4K و HDR را در ظاهری کوچک‌تر و جمع و جورتر برای خریداران ممکن ساخت. همچنین به لطف کمی قدرت بیشتر خود، در بعضی از بازی‌ها شاهد کیفیت اجرای بهتر هستیم. البته این کیفیت بهتر قرار نیست در تمامی بازی‌ها اجرایی شود و کیفیت ارایه شده برای اکثر بازی‌ها روی هر دو مدل کنسول ایکس‌باکس وان یکسان خواهد بود.

 یکی دیگر از اخبار مهم منتشر شده حول محور ایکس‌باکس مربوط به قابلیت Backward Compatibility یا اجرای بازی‌های کنسول ایکس‌باکس 360 روی کنسول جدید می‌شود. خبرها حاکی از آن است که این قابلیت روز به روز در حال محبوب‌تر شدن است و از نوامبر سال ۲۰۱۵ که دسترسی آن برای بازیکنان آزاد شد، بیش از ۱۴۵ میلیون ساعت از طریق این قابلیت، بازی‌های ایکس‌باکس 360 روی ایکس‌باکس وان انجام شده است. در حال حاضر نیز بیش از ۲۵۰ بازی ایکس‌باکس 360 برای ایکس‌باکس وان از طریق قابلیت Backward Compatibility در دسترس است که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به بازی Red Dead Redemption اشاره کرد که به تازگی در دسترس قرار گرفته است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده