نویسنده: یونس بهرامی
// یکشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸

مدیر ارشد الکترونیک آرتز: نینتندو را دست‌ کم نگیرید

پیتر مور در تازه‌ترین بیانات خود، از دست‌ کم نگرفتن نینتندو سوییچ و رویکرد طولانی مدت الکترونیک آرتز نسبت به Titanfall 2 می‌گوید. 

پیتر مور، رییس ارشد شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، طی کنفرانس چند روز پیش خود صحبت‌هایی راجع‌به کنسول نینتندو سوئیچ و Titanfall 2 انجام داد. او درباره‌ی نینتندو سوییچ، بارها تکرار کرد که الکترونیک آرتز بازی بسیار «بزرگی» برای این کنسول منتشر می‌کند، اما فاش نکرد که کدام یک از بازی‌های این شرکت قرار است برای سوییچ عرضه شود. به‌نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز مانند سیاست‌های تیک‌تو، از رویکرد «صبر کنید و ببینید» استفاده می‌کند؛ یعنی می‌خواهد منتظر بماند و ببیند که واکنش‌ها به سوییچ چه خواهد شد. با این حال، او نینتندو را تحسین کرد و در بیانات خود اضافه کرد:

نینتندو همیشه بخش بسیار مهمی از این صنعت بوده است و خواهد بود. آن‌ها تعدادی از بهترین استودیوهای فرست‌پارتی را دارا هستند و از مجموعه بازی‌ها و سری‌های [محبوبی] بهره‌مندند. ما طرفدارهای نینتندو هستیم و رابطه‌مان با آن‌ها به دهه‌های قبل برمی‌گردد. به‌طور واضح در مدت اخیر، با دشواری‌هایی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند، ولی هرگز نباید بازار نینتندو و توانایی‌هایشان برای حداکثر استفاده از مجموعه بازی‌های فوق‌العاده‌شان را دست‌کم بگیرید. 

مور در ادامه به سری بازی‌های ماریو، زلدا، متروید (Metroid) و پوکمون به‌عنوان برندهای برجسته‌ی نینتندو اشاره کرده و می‌گوید: 

با علاقه به آن‌ها [سری بازی‌های محبوب نینتندو] نگاه می‌کنیم. می‌توانید مطمئن باشید که الکترونیک آرتز مانند هر ناشر بزرگ دیگری، به مکالمات منظم با نینتندو ادامه می‌دهد.

اوایل این ماه، بلیک یورگنسن از سوی الکترونیک آرتز نیز اذعان داشت که سوییچ «دستگاه جالبی» است؛ هرچند او نسبت به این‌که این کنسول می‌تواند با اقبال عمومی مواجه شود، در تردید بود. 

Nintendo Switch

الکترونیک آرتز قبلاً نیز با عرضه‌ی چهار بازی Mass Effect 3، Need for Speed Most Wanted، Madden NFL 13 و Fifa 13 از کنسول وی‌یو پشتیبانی کرده بود. کمتر از یک سال از عرضه‌ی وی‌یو در سال ۲۰۱۲، این شرکت تأیید کرد که بازی‌های در دست توسعه‌ی بیشتری برای وی‌یو ندارد. بااین‌حال، الکترونیک آرتز برای کنسول وی پشتیبانی ثابتی کرد و توانست ۶۵ بازی برای این پلتفرم عرضه کند. البته کنسول وی نسبت به وی‌یو موفقیت گسترده‌تری داشت و تا این لحظه توانسته ۱۰۱ میلیون سیستم فروش داشته باشد، درحالی‌که وی‌یو تنها ۱۳ میلیون توانست بفروشد. 

الکترونیک آرتز یکی از ده‌ها ناشری است که به‌عنوان شرکای تِردپارتی سوییچ خودشان را معرفی کردند. تعداد دیگری از شرکت‌های بنام قرار است با نینتندو همکاری داشته باشند که شامل اکتیویژن، بتزدا، کپکام، یوبی‌سافت، اسکواِر اِنیکس و وارنر برادرز می‌شود. 

شرکت کپکام نیز اعلام کرده است به دنبال پورت تعدادی از بازی‌هایش (که قبلاً برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شده‌اند) برای سوییچ است. رییس تیک‌تو، کارل اسلاتوف، در همان کنفرانسی که الکترونیک آرتز در آن سخنرانی داشت، اعلام کرد که شرکت آن‌ها نسبت به معرفی سوییچ بسیار «هیجان‌زده» شده است.

کنسول جدید نینتندو، قرار است در ماه مارس 2017 به فروش برسد. همچنین نینتندو به‌تازگی اعلام کرد که The Legend of Zelda: Breath of the Wild بازی لانچ سوییچ نخواهد بود و در عوض نسخه‌ی جدید ماریو بازی هنگام عرضه‌ی سوییچ است. قیمت، مشخصات و بازی‌های لانچ این کنسول قرار شده است که در ژانویه‌ی 2017 و در جریان ویدئویی جدید اعلام شود.

 همچنین طی کنفرانس امروزی که پیتر مور در آن حضور داشت، وی در کنار بیانات خود پیرامون سوییچ، درباره‌ی Titanfall 2 و عرضه‌ی آن در نزدیکی تاریخ انتشار بازی‌های Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare که موجب تأثیر منفی روی فروش این بازی شد، توضیحاتی ارایه داد. وی گفت که شرکت تنها به آمار فروش هنگام عرضه‌ی بازی توجه نمی‌کند و آن‌ها رویکرد طولانی مدتی برای فروش این بازی دارند

مور افزود که Titanfall 2 «فرصت بزرگی» دارد که به فروش خود ادامه دهد که به دلیل کیفیت بالای بازی است (می‌توانید بررسی این بازی از دید سایت‌های معتبر دنیا را در اینجا ببینید) و همچنین DLC رایگان بخش داستانی. او گفت: 

چیزی که ما به‌درستی انجام دادیم، ساخت بازی بزرگی مانند Titanfall 2 و همین‌طور پشتیبانی از آن برای طولانی مدت است. ما به فروش Titanfall 2 در سطح جهانی برای سالیان سال ادامه می‌دهیم.

من نگران فروش بازی در یک هفته‌ی خاص نیستم. به نظر من، در نظر گرفتن طولانی مدت سال‌های مالی مهم‌تر است و به تغییرات بازار و نتایج آن فکر می‌کنم و همچنین به توانایی حفظ و متعد نگه‌داشتن مشتری‌ها.

با این‌ حال، مور بیان کرد که Titanfall 2 در «زمان شلوغی» عرضه شد، اما وی اضافه کرد که این بازی به فروش قوی خود ادامه می‌دهد زیرا «کیفیت همیشه خود را نشان می‌دهد». 

قبلاً نیز در روز عرضه‌ی Titanfall 2، تحلیل‌گرها با توجه به تجزیه و تحلیل‌هایشان مدعی شدند این بازی به دلیل منتشر شدن بین تاریخ عرضه‌ی بازی‌های Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare فروش ناامیدکننده‌ای خواهد داشت

 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده