نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

مایکل پچر: مایکروسافت به عقده حقارت دچار شده است

پچر ضمن مقایسه‌ی فروش پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، گفت که از نظرش مایکروسافت دچار عقده‌ی حقارت شده است.

مایکل پچر، تحلیلگر پرحاشیه‌ی صنعت بازی، بار دیگر درباره‌ی وضعیت کنسول‌های نسل هشت اظهارنظر کرده است. از دیدگاه وی، مایکروسافت در صورتی که بتواند کنسول‌های‌اش را به تعداد کافی به فروش برساند، اهمیتی نمی‌دهد که از رقابت با سونی عقب بماند؛ که البته فعلاً وضعیت از این قرار نیست. پچر در مصاحبه با وب‌سایت دیلی‌استار گفت:

نمی‌دانم آیا برای مایکروسافت اهمیتی دارد که در جایگاه دوم قرار بگیرد یا خیر. به نظر من، این امر در صورتی برای آن‌ها اهمیت پیدا می‌کند که [فرضاً] ۲۰ میلیون دستگاه کمتر از آنچه که باید، بفروشند. [طبیعتاً در اینجا] یک طرفِ [رقابت] پیروز می‌شود و دیگری هم شکست خواهد خورد. اگر [میزان فروش] برنده به بازنده [مثلاً] ۱۰۰ میلیون در برابر ۹۰ میلیون [دستگاه] باشد، گمان نمی‌کنم که کسی به آن اهمیت دهد.

پچر صحبت‌های‌اش را این‌طور ادامه داد:

اما اگر بحث [ارقامی مانند] ۱۰۰ میلیون در برابر ۵۰ میلیون [دستگاه] مطرح باشد، به نظرم [شرایط] برای مایکروسافت اهمیت پیدا خواهد کرد؛ چرا که آن‌ها می‌دانند در میان ۱۵۰ میلیون کنسول فروخته شده، باید عزم‌شان را جزم می‌کردند تا دستکم نیمی از [میزان فروش] را به خودشان اختصاص دهند. فکر می‌کنم که مشکل‌ساز بودنِ «دوم شدن» از همین‌جا ناشی می‌شود و به نظرم مایکروسافت از بابت فاصله‌ی زیادی که [با سونی] دارد، به عقده‌ی حقارت دچار شده است. آن‌ها در ایالات متحده [از رقیب‌شان] عقب مانده‌اند؛ این چیزی است که تاکنون سابقه نداشته و آن‌ها ابداً انتظارش را نداشتند.

از دیدگاه پچر، مایکروسافت احتمالاً کنسول جدیدش، ایکس‌باکس اسکورپیو، را نسبت به زمان اعلام‌شده، یعنی اواخر ۲۰۱۷، مقداری زودتر به بازار عرضه خواهد کرد تا بتواند پاسخ بهتری به کنسول پلی‌استیشن 4 پرو بدهد.


منبع GamePur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده