نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

مایکل پچر: گیمرهای پی سی مانند نژادپرست ها هستند

پچر، تحلیلگر صنعت بازی، ضمن بیان دیدگاه‌اش درباره‌ی پلی‌استیشن 4 پرو، در اظهاراتی جنجالی پی‌سی گیمرها را نژادپرست خوانده است.

طبیعتاً پس از رونمایی هر کنسول جدید تا مدتی بازار صحبت‌ها درباره‌ی آن حسابی داغ است و در این میان هستند چهره‌هایی که سابقه‌ی اظهارنظرهایی تند و بی‌پرده را در زمینه‌ی گیمینگ دارند. به‌تازگی و درحالی‌که دو هفته از معرفی رسمی پلی‌استیشن 4 پرو می‌گذرد، مایکل پچر، تحلیلگر پرحاشیه‌ی صنعت گیم، به سراغ این کنسول رفته و دیدگاه‌اش را درباره‌ی آن مطرح کرده است. در این میان، صحبت‌های او به پی‌سی‌بازها هم کشیده شده و حتی به «نژادپرست» خطاب کردن آن‌ها منجر شده است.

پچر این دیدگاه‌ها را طی گفت‌وگو با دیلی استار به زبان آورد. او گفت:

به نظر من، گیمرهای پی‌سی مانند نژادپرست‌ها هستند. آن‌ها تنها هم‌طبقه‌های خودشان را دوست دارند و هیچ علاقه‌ای ندارند تا از لاک خودشان بیرون بیایند و با بقیه‌ی دسته‌ها بُر بخورند. پی‌سی گیمرها کله‌شق‌هایی پرافاده هستند که باور دارند کارشان از همه درست‌تر است.

مایکل پچر سپس درباره‌ی طرفداران سابق ایکس‌باکس و رویکرد احتمالی‌شان نسبت به پلی‌استیشن 4 پرو گفت:

با این حال، اگر قبلاً ایکس‌باکس داشته‌اید و این پرسش همیشه برای‌تان مطرح بوده که داشتن پلی‌استیشن چه احساسی دارد، این فرصت بسیار خوبی [برای امتحان کردن کنسول‌های سونی] است. به نظر من اگر اصلاً کنسولی [از این نسل] در اختیار ندارید (شرایطی که در مورد بخشی از کاربران پی‌سی صادق است)، این همان [محصولی] است که شما می‌توانید بخرید. [پلی‌استیشن 4 پرو] انتخابی بدیهی است.

پلی‌استیشن 4 پرو قرار است در ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه شود. انتظار می‌رود که نسخه‌ی جدید ایکس‌باکس هم، که با نام پروژه‌ی اسکورپیو شناخته می‌شود، در اواخر سال ۲۰۱۷ به بازار راه پیدا کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده