عضو تحریریه
محمدرضا زارع رفیع

محمدرضا زارع رفیع

،
درباره من:
عضویت: سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵
  1. محمدرضا زارع رفیع
    محمدرضا زارع رفیع | دوشنبه, ۳۰ اسفند ساعت ۰۷:۰۸

    @محمد مهدی حسین زاده
    ممنون محمد مهدی. استودیو کارش رو بلده؛ من امیدوارم بازی بعدی بیشتر شامل نوآوری باشه.

    تاریخچه استودیو ترن 10

    محمدرضا زارع رفیع
    محمدرضا زارع رفیع | دوشنبه, ۲۳ اسفند ساعت ۰۸:۱۶

    @Dark Souls
    با سلام
    ممنون از اینکه مقاله رو مطالعه کردید.

    بله؛ درواقع بازی مگامن ۹ هست که در حین بازبینی این اشتباه پیش اومد.

    تاریخچه کپکام

    محمدرضا زارع رفیع
    محمدرضا زارع رفیع | دوشنبه, ۲۳ اسفند ساعت ۱۵:۲۹

    @lonely gamer
    سلام
    ممنون دوست عزیز به خاطر بازخورد خوبتون.
    در مقاله سعی شده به مهم‌ترین نقاط ضعف، قوت، شکست‌ها، پیروزی‌ها، چرایی موفقیت‌ها و شکست‌ها، نقاط حساس تاریخی و بازی‌های برجسته شرکت پرداخته بشه. کاملا موافقم که در اینجا جای بازی‌هایی مثل Viewtiful joe خالی موند اما درباره اوکامی، این بازی باید در مقاله استودیو کلور بهش پرداخته بشه. یعنی این طوری جالب تر هست. به هر حال، هدف مقاله تاریخچه، نقد و بررسی بازی‌ها نیست و صرفا به فاکتورهایی که از نظر شرکت، اون بازی خاص هست پرداخته می‌شه.

    ممنونم که مطلب رو مطالعه کردید و امیدوارم که مفید بوده باشه.

    تاریخچه کپکام

    محمدرضا زارع رفیع
    محمدرضا زارع رفیع | دوشنبه, ۲۳ اسفند ساعت ۱۵:۳۳

    @Daniel Amini
    خوشحالم از اینکه مطلب مفید بوده دانیال.
    در مورد رزیدنت 7 این بازی تا جایی که ممکن بود تلاش کرد با حفظ ریشه‌های سری، مجدد وارد فاز ناب وحشت-بقا بشه. از این نظر من کپ‌کام رو تحسین می‌کنم. حتی در خصوص تغییر زاویه دوربین که یه حرکت ریسکی بود و این سری نیاز به ریسک هم داشت.

    تاریخچه کپکام

    محمدرضا زارع رفیع
    محمدرضا زارع رفیع | دوشنبه, ۲۳ اسفند ساعت ۱۵:۴۰

    @mniiinm
    دلایل زیادی می‌تونه داشته باشه. رزیدنت 3 از نظر فنی/کیفی و گرافیکی نسخه کاملا ارتقا یافته‌ای به دو نسخه قبل بود. حتی اکشن‌تر از اون دو هم بوده. با در نظر گرفتن اینکه اکثر گیمرهای اون دوره، زمانی به سه نسخه اول دسترسی داشتن، که هر سه موجود بودن، چیز عجیبی شاید نباشه که انتخابشون بازی رزیدنت 3 بوده. اون زمان مثل حالا، گیمرهای زیادی نبودن که در انتظار ریلیز رزیدنت 1 باشن، بعد دو و بعد 3 / یعنی طوری بود که گیمر می‌تونست با بازی سوم وارد کل سری بشه؛ چون هر سه نسخه قابل دسترس بودن. کلا این میتونه یکی از دلایل صحبت شما باشه.

    مرسی که مطلب رو مطالعه کردید.

    تاریخچه کپکام

    محمدرضا زارع رفیع
    محمدرضا زارع رفیع | دوشنبه, ۱۶ اسفند ساعت ۰۷:۱۲

    @محمد جواد
    سلام
    بله سونامی یک عبارت (و نه کلمه) ژاپنی هست. البته صورت صحیح اون تسونامی هست.
    «نا می» به معنی امواج هست و «تسو» (یکی از معانی اون) به معنی «بندرگاه» هست که عبارت به معنای امواجی هست که به بندرگاه برسند. اشاره به جابجایی حجم زیادی آب هست که معمولا در آب‌های بزرگ مثل اقیانوس‌ها یا دریاچه‌های بزرگ اتفاق می‌افته و حجم زیادی آب راهی سواحل پرجمعیت و مهم میشه.
    «کو» به معنی «بچه» (پسر، دختر) و همچنین «کوچک» هم هست و یکی از معانی کونامی میتونه «امواج کوچک» باشه.

    ممنون از شما که مقاله رو مطالعه کردید.

    تاریخچه کونامی

    محمدرضا زارع رفیع
    محمدرضا زارع رفیع | دوشنبه, ۲ اسفند ساعت ۰۷:۱۲

    @mm fb
    سلام دوست عزیز,
    ممنون که مقاله رو مطالعه کردید.

    مطالب تاریخچه ترجمه کامل از یک منبع نیست و به شکل اختصاصی در زومجی تهیه شدند. بخش‌های رویدادها هم اقتباس از بیش از یک منبع هستند. معمولا منبع اصلی رویدادها در این طور مقالات، وب‌سایت رسمی شرکت هست.

    تاریخچه سی دی پراجکت

صفحه ۲ از ۲