مرتضی کارگر
اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
نظر
این جبههی مخالفی که در مقابل فروشگاه اپیک درست شده کم و بیش مقابل لانچر/فروشگاههای اوریجین، یوپلی و .... هم در زمان عرضهی اولیشون بود و تو همهی اون حالتا هم دیدیم که بعد یه مدت کاربرا هم به هر کدوم از اونا عادت کردن. درسته اپیک صرفا یه لانچر اختصاصی یه کمپانی نیست و تفاوتهایی با اونا داره ولی ته مسئله اینه که راحت با چند تا فروش خوب و انتشار آماراشون میتونه حتی همین موج نظرات منفی رو هم به طور کامل مدیریت کنه
شخصا هنوز نتونستم مبنای محکمی برای مخالفت یکسری از دوستان با فروشگاه اپیک پیدا کنم ولی حداقل چیزی رو که میدونم اینه که استیم هر چقدر که برا کاربرا خوب بوده از اون طرف برا توسعه دهندهها فاجعه بوده. به نسبت سالهای قبل هزینه و سختی تولید به خصوص محصولات بزرگ به شدت بالا رفته بود ولی استیم به راحتی و بدون هیچ کار اضافهای هیچ تغییری تو سهم ۳۰ درصدی خودش نمیداد و براش مهم نبود بازی ۱۰ میلیون نسخه میفروشه یا ۱۰ عدد
این یه بیانصافیه محضه که بدون توجه به بازار و صرفا به خاطر انحصارت زحمت روز افزون توسعهدهندهها رو برا خودت برداری
کاری که اپیک کرد این بود که از این نقطه ضعف استفاده کرد و تو همون قدم اول منجر به تغییر پلن استیم شد که البته هنوز چنگی به دل نمیزنه ولی حداقل برا بازیهای بزرگ با فروش زیاد اوضاع کمی بهتر شد
راستی دوستانی که نمیدونن بدونن اپیک یه برنامهریزی بلندمدت (لینک yon.ir/xeF2g) برا فروشگاهش کرده که تا تکتک جزییات لازم رو به فروشگاهش اضافه کنه. از بخش نظرات و ... گرفته تا قیمت متفاوت برا مناطق مختلف. پس مطمئن باشین با گذر زمان و کاملتر شدن این فروشگاه، اوضاعش از اینی هم که هست بهتر میشه
نظر
این جبههی مخالفی که در مقابل فروشگاه اپیک درست شده کم و بیش مقابل لانچر/فروشگاههای اوریجین، یوپلی و .... هم در زمان عرضهی اولیشون بود و تو همهی اون حالتا هم دیدیم که بعد یه مدت کاربرا هم به هر کدوم از اونا عادت کردن. درسته اپیک صرفا یه لانچر اختصاصی یه کمپانی نیست و تفاوتهایی با اونا داره ولی ته مسئله اینه که راحت با چند تا فروش خوب و انتشار آماراشون میتونه حتی همین موج نظرات منفی رو هم به طور کامل مدیریت کنه
شخصا هنوز نتونستم مبنای محکمی برای مخالفت یکسری از دوستان با فروشگاه اپیک پیدا کنم ولی حداقل چیزی رو که میدونم اینه که استیم هر چقدر که برا کاربرا خوب بوده از اون طرف برا توسعه دهندهها فاجعه بوده. به نسبت سالهای قبل هزینه و سختی تولید به خصوص محصولات بزرگ به شدت بالا رفته بود ولی استیم به راحتی و بدون هیچ کار اضافهای هیچ تغییری تو سهم ۳۰ درصدی خودش نمیداد و براش مهم نبود بازی ۱۰ میلیون نسخه میفروشه یا ۱۰ عدد
این یه بیانصافیه محضه که بدون توجه به بازار و صرفا به خاطر انحصارت زحمت روز افزون توسعهدهندهها رو برا خودت برداری
کاری که اپیک کرد این بود که از این نقطه ضعف استفاده کرد و تو همون قدم اول منجر به تغییر پلن استیم شد که البته هنوز چنگی به دل نمیزنه ولی حداقل برا بازیهای بزرگ با فروش زیاد اوضاع کمی بهتر شد
راستی دوستانی که نمیدونن بدونن اپیک یه برنامهریزی بلندمدت برا فروشگاهش کرده که تا تکتک جزییات لازم رو به فروشگاهش اضافه کنه. از بخش نظرات و ... گرفته تا قیمت متفاوت برا مناطق مختلف. پس مطمئن باشین با گذر زمان و کاملتر شدن این فروشگاه، اوضاعش از اینی هم که هست بهتر میشه. اینم لینک برنامهي اپیک برا فروشگاهش (yon.ir/xeF2g)
نظر
@progroid
25 مگابیت نه مگابایت
همین الان نتفیلکس و آمازون برا محتوا 4k پیشنهاد اینترنت 15 و 25 مگابیت میدن و رئیس بخش Stadia گوگل هم گفته که برا 1080 و 60 فریم به 25 مگابیت و برا 4k به 30 مگابیت پهنای باند احتیاج دارین. نکته جالب اینه که در واقع ما حتی به این مقدار پهنای باند هم احتیاج نداریم و یه جورایی مثل سیستم پیشنهادی میمونه که همیشه دست بالای قضیه رو هدف میگیره. با اون پهنای پاند 25 مگابایت میشه نزدیک 10 تا فیلم 4k رو همزمان دید :)
با این حال بیشتر از پهنای باند به پینگ یا همون latency پایین احتیاج داریم که حداقل باید 40ms به پایین باشه
نظر
@محمدی
نه کنسول نیست
همونطوری که تو مراسم هم نشون دادن، مثلا ما میتونیم بازی اساسین کرید اودیسی رو هر دستگاهی که داریم بازی کنیم و برای این کار صرفا به یه مرورگر کروم رو اون دستگاه احتیاج داریم
نظر
با این که این سرویسای استریم هنوز جای کار دارن ولی یه ویژگی جانبی خوبی حداقل برا پلتفرم پیسی دارن و اون اینه که تو این سرویسا چون همه چیز استریم میشه و هیچ چیزی رو سیستم کاربر نیست پس تهدیدی از جهت کرک محصول هم وجود نداره و برا همین میشه امیدوار بود که با فراگیر شدن این سیرویسا دیگه تو روز عرضه مشکلی بابت تجربه عناوینی مثل ردد و جیتیای روی پیسی نباشه و همزمان بازی برای همهی پلتفرما منتشر بشه
نظر
@بوجک هورسمن
گوگل بیش از ۷۵۰۰ نقطه مختلف رو برای این پروژه آماده کرده (تو مراسم در موردش صحبت کرد و نقشه رو هم نشون داد) که یه بخشی از اونا هم دقیقا زیر ایران و تو کشورای حاشیه خلیج فارس قرار داره و قرار نیست الزاما به اروپا و این وصل بشی. نکته جالب ماجرا اینه که همین الان دوتا ۲ سرور دوبی داره و برا اطمینان همین الان دوباره امتحانش کردم. الان پینگ من رو این سرور 85 الی 90 هست و به نظرم از این جهت جوابگوئه
البته همه چیز پینگ نیست ولی به هر حال مطمئنم که مشکلی از جهت فاصله رو این سرویس نداریم
نظر
@Zetso
به نظرم این کار انویدیا دقیقا مثل همون سیاست مایکروسافته که بعد از این همه سال به نتیجه رسید که پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲ رو به ویندوز ۷ هم اضافه کنه تا اینطوری دامنهی استفاده از این فناوری رو افزایش بده. به همین خاطر به نظرم خبری از مشتری مداری نیست و صرفا کاری که باید از همون اول انجام میشد.
این سیاست که بعضی فناوریا رو انحصاری یه محصول خاص کنی بیشتر به خود اون فناوری ضربه میزنه چون دامنهی استفادهاش رو کم میکنه
نظر
@Hamed H
تو این موضوع فرقی بین نسخه دیجیتالی و غیر دیجیتیالی نیست....بازی که گلد میشه یه نسخه از بازی در اختیار ناشر قرار میگیره و ناشرم اون رو برا فروشگاهها از هر نوعی که هستن ارسال میکنه و اینطوری هم نیست که مثلا نسخه دیجیتال دقیقا قبل از موعد انتشار درون فروشگاه قرار بگیره چون خود این فروشگاهها هم روال خاص خودشون رو برا انتشار یه بازی دارن و مثلا همین کافهبازارم چندین روز طول میکشه تا یه سری تاییدهها رو ازشون بگیری
با تمومی اینا درست کردن چند تا نسخه که یکی تو آپدیتا جلوتر از اون یکی باشه و اینا از لحاظ توسعهی نرمافزاری زیاد منطقی نیست و بهتره همه نسخهها تو یه خط جلو برن
نظر
@ Winter_Knight
از زمان کامل شدن بازی و دادنش به ناشر تا زمان عرضه همیشه یه مدتی فاصله هست. تو این فاصله سازندهها همیشه سعی میکنن هر عیبی و مشکلی که باقی مونده رو برطرف کنن و تو یه بروزرسانی روز اول این کاراشون رو روی بازی اعمال کنن. اینطوری هم زمان انتشار بازی رو از دست ندادن و هم گیمرا میتونن یه بازی بهینهتری که مشکل کمتری هم داره رو تجربه کنن
نظر
@احسان دوستی
حرفت رو قبول دارم
بازی منتشر شده داشتیم که تو بخش مورد انتظارترینا بود و حتی لینک دانلودش رو هم خود سایت بنیاد گذاشته بود!
از اون طرف بازی منتشر نشده هم داشتیم که تو بخشهای مختلف نامزد دریافت جایزه شده بودن
و حتی این که شخصا امار سایت بنیاد رو چک میکردم متوجه شدم حتی بعد از اتمام مهلت ارسال آثار و اعلام نهایی تعداد شرکتکنندگان، باز هم چندتا اثر به رویداد اضافه شدن که اینم یه تخلف واضح بود