نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

پلی استیشن 5 بیش از ۵۹.۳ میلیون دستگاه فروخته است

سونی در طول سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۴-۲۰۲۳ موفق به فروش ۴.۵ میلیون پلی استیشن 5 شد تا مجموع فروش این کنسول به ۵۹.۳ میلیون دستگاه برسد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت سونی در گزارش مالی سه‌ماهه منتهی‌به ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (۳۱ مارس ۲۰۲۴) از فروش ۵۹.۳ میلیون کنسول پلی استیشن 5 خبر داده است. در طول این سه‌ماهه ۴.۵ میلیون دستگاه PS5 در سراسر جهان فروخته شد که نسبت‌به مدت مشابه از سال مالی قبل ۱.۸ میلیون دستگاه کاهش داشته است.

میزان فروش کنسول پلی استیشن 5 در طول سال مالی به ۲۰.۸ میلیون دستگاه رسید که در مقایسه با سال مالی قبل ۱.۷ میلیون دستگاه افزایش یافته است. شبکه پلی استیشن تا تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (۳۱ مارس ۲۰۲۴) تعداد ۱۱۸ میلیون کاربران فعال ماهانه داشت که با افزایش ۱۰ میلیونی نسبت‌به مدت مشابه از سال مالی قبل مواجه شده است.

مجموع فروش نرم‌افزاری PS4 و PS5 به ۷۲.۶ میلیون نسخه در طول سه‌ماهه اخیر رسید که نسبت‌به سال مالی قبل ۴.۶ میلیون نسخه افزایش داشته است. از این میزان ۱۲.۳ میلیون نسخه مربوط‌به بازی‌های فرست-پارتی است و ۷۷ درصد از این فروش را نسخه دیجیتالی بازی‌ها تشکیل می‌دهند که در مقایسه با مدت مشابه ۷ درصد رشد داشته است.


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده