نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۴

گوگل سرویس گیمینگ Stadia را معرفی کرد

Stadia پلتفرم گیمینگ شرکت گوگل خواهد بود که ازطریق استریم کردن، به گیمرها اجازه خواهد داد تا با هر دستگاهی که در اختیار دارند، به تجربه‌ی بازی مورد نظر خود بپردازند.

شرکت گوگل هرساله نمایندگانی را به رویداد بزرگ GDC می‌فرستد و رویدادهای مختلفی را در همایش نام‌برده برپا می‌کند اما امسال، قضیه کمی فرق کرد و این شرکت بزرگ با برگزاری یک کنفرانس اساسی، بالاخره پلتفرم گیمینگ خود را که مدتی بود زمزمه‌ی معرفی‌ شدنش را به‌صورت جسته‌گریخته می‌شنیدیم، معرفی کرد.

اگر اخبار مربوط‌به سرویس گیمینگ گوگل را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که مدتی پیش، شرکت مذکور اجرای بازی Assassin's Creed: Odyssey به‌صورت استریمینگ را روی مرورگر کروم خود برای افرادی که داوطلب شده بودند، آزمایش کرد و به نتایج جالبی هم دست یافت. همین مورد باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی پیرامون اختصاص داشتن سرویس گیمینگ گوگل به استریم کردن بازی‌های متنوع به گوش برسد. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، شرکت گوگل پلتفرم گیمینگ خود را که درواقع یک سیستم استریمینگ است معرفی کرده است. این سرویس Stadia نام دارد و قرار است کاری بکند تا هر گیمری با هر دستگاهی که در اختیار دارد، از گوشی موبایل گرفته تا کامپیوتر، تلویزیون، تبلت و غیره بتواند بازی‌های مورد علاقه‌اش را تجربه کند؛ بدین شکل که شما مثلا یک تریلر از بازی Assassin's Creed Odyssey را در یوتیوب تماشا می‌کنید و با کلیک روی گزینه‌ی Play Now که در صفحه‌ی بازی موجود است، اثر مذکور را به‌لطف سرویس Stadia همان لحظه تجربه خواهید کرد.

فیل هریسون، نایب رئیس شرکت گوگل طی صحبت‌هایش در جریان کنفرانس مطبوعاتی این کمپانی در رویداد GDC اعلام کرد سرویس استریمینگ استیدیا روی پی سی‌ها، لپ‌ تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و گوشی‌های موبایل قابل استفاده خواهد بود. وی در ادامه برای توضیح بیشتر، یک دمو از بازی Assassin's Creed: Odyssey را روی یک کروم‌بوک، گوشی هوشمند و کامپیوتر اجرا کرد و نوید اجرا شدن بازی‌ها روی دستگاه‌های بیشتری را داد. شما می‌توانید از کنترلرهایی که دارید برای کنترل بازی‌هایی که با سرویس Stadia روی پی سی یا لپ‌تاپ خود اجرا می‌کنید، استفاده کنید اما گوگل یک کنترلر اختصاصی را برای پلتفرم استریمینگ خود طراحی کرده که به دستگاه اجرا کننده‌ی بازی متصل می‌شود و اجازه‌ی کنترل بازی‌ها را به بازیکنان می‌دهد. لازم به ذکر است که این پلتفرم از قابلیت کراس پلی با دیگر پلتفرم‌های موجود در صنعت بازی، پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است پلتفرم استریم Stadia سال جاری میلادی در آمریکا، کانادا و انگلستان در دسترس قرار خواهد گرفت و برای تجربه‌ی بازی‌هایش باید به اینترنت شدیدا قدرتمند دسترسی داشت.

نظرات خود پیرامون این پلتفرم کاملا جدید را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده