نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳

فروش Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز ۲.۵ برابر فروش Metro: Last Light در استیم بوده است

پس از سپری شدن بیش از یک ماه از انتشار بازی Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز، این بازی در مقایسه با نسخه قبلی این مجموعه که از طریق استیم در دسترس قرار گرفت، با موفقیت بیشتری روبه‌رو شده است.

با روی کار آمدن فروشگاه اپیک گیمز در آذر ماه سال گذشته، کمپانی Epic Games شروع به اضافه کردن بازی‌های بزرگ به فهرست بازی‌های انحصاری این فروشگاه دیجیتالی کرد که به تازگی نیز بازی مورد انتظار Metro Exodus به این فهرست اضافه شد. حال با استناد به تازه‌ترین اخبار بازی و بر اساس اطلاعات جدیدی که اپیک گیمز به اشتراک گذاشته است، ظاهرا اقدام این کمپانی برای قرار دادن آخرین نسخه از مجموعه محبوب «مترو» به فهرست بازی‌های انحصاری فروشگاه اپیک گیمز نتیجه مطلوبی در پی داشته است.

کمپانی اپیک گیمز در حاشیه رویداد GDC 2019 اطلاعات جدیدی را از بازی‌هایی که به صورت انحصار زمانی از طریق فروشگاه اپیک گیمز در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند، منتشر کرد. در کنار تایید این موضوع که بازی‌های Control و The Outer Worlds به صورت انحصار زمانی از طریق فروشگاه اپیک گیمز منتشر می‌شوند، کمپانی اپیک گیمز آمار و ارقام جالبی را از بازی انحصاری اخیر این فروشگاه دیجیتالی یعنی بازی Metro Exodus به اشتراک گذاشت و از دستاوردهای آن از زمان راهیابی به فهرست بازی‌های انحصاری فروشگاه اپیک گیمز سخن گفت.

در مجموع، تا به اینجای کار بازی Metro Exodus در یک دوره مشابه نسبت به بازی Metro: Last Light که در سال ۲۰۱۳ شاهد انتشارش بودیم، به فروش بیش از ۲.۵ برابری دست یافته است. با اینکه هنوز اعداد و ارقام مشخصی از این بازی اعلام نشده است، اما این موضوع دست کم نشان می‌دهد که بازی Metro Exodus ظاهرا پاداش خطری را که برای قرار گرفتن در میان بازی‌های انحصاری فروشگاه اپیک گیمز به جان خرید، به دست آورده است.

کمپانی اپیک گیمز در کنار انتشار این آمار و ارقام اظهار داشت که هر دو بازی Subnautica و Slime Rancher در طول دو هفته‌ای که به رایگان در اختیار کاربران فروشگاه اپیک گیمز قرار گرفت، بیش از ۴.۵ میلیون دانلود را تجربه کرده‌اند. بازی Metro Exodus در حال حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر در دسترس است. این بازی به واسطه روند غیر‌خطی بازی، گرافیک هنری بی‌نهایت چشم‌نواز، شخصیت‌پردازی عالی کاراکتر‌های منفی، گان پلی جذاب و پایان‌بندی مناسب در بررسی زومجی نمره ۷.۵ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

جدید‌ترین نسخه از سری مترو یا همان Metro Exodus، داستان یک سفر است؛ سفری برای پیدا کردن بهشتی عاری از اثرات جنگ. وقتی به صورت کلی به این سفر نگاه کنیم، در نهایت مزه دوست‌داشتنی از آن زیر زبان‌مان خواهد ماند اما در بررسی دقیق‌تر، بازی مشکلاتی چون هوش مصنوعی ضعیف، مسائل فنی آزاردهنده و ضعف اتمسفر در مقایسه با نسخه‌های قبلی را هم یدک می‌کشد اما در مجموع، اثری است که حداقل ارزش یک بار بازی کردن را دارد.

شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر و بازی‌هایی که به صورت انحصار زمانی در اختیار فروشگاه اپیک گیمز است، با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده