نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۴

گوگل Stadia قدرتی بیشتر از مجموع قدرت‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس دارد

پلتفرم استریم گوگل با استفاده از یک پردازنده گرافیکی، قدرتی بیشتر از ترکیب قدرت‌ کنسول‌های سونی و مایکروسافت ارائه می‌دهد.

کمپانی گوگل در جریان کنفرانس خبری خود در GDC 2019 که در مورد پلتفرم استریم جدیدی با نام استیدیا (Stadia) بود، در کنار معرفی ویژگی‌های مختلف این پلتفرم به صحبت در مورد قدرت بالای آن هم پرداخت و در این بین نام کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس هم به میان آمد.

در این مراسم اعلام شد پردازنده گرافیکی Google Stadia قدرتی معادل ۱۰.۷ ترافلاپس دارد؛ عددی که در پلی استیشن 4 پرو معادل ۴.۲ ترافلاپس و در ایکس باکس وان ایکس هم برابر با ۶ ترافلاپس است و به این ترتیب، پلتفرم جدید گوگل قدرتی بیش از ترکیب قدرت کنسول‌های سونی و مایکروسافت خواهد داشت.

استیدیا

این در حالی است که اگر بیش از یک پردازنده گرافیکی در این پلتفرم به کار رود، با قدرتی به مراتب بیشتر هم مواجه خواهیم شد و استیدیا می‌تواند پردازش‌ها را با سرعت بالاتری انجام دهد و در موارد مختلفی مثل شبیه‌سازی جلوه‌های آب، عملکرد خیره‌کننده‌ و واقع‌گرایانه‌تری را نمایش دهد.

فیل هریسون، معاون کمپانی گوگل که پیش از این سابقه کار در سونی و مایکروسافت را هم داشته است، در جریان این کنفرانس به قابلیت‌های کراس پلتفرم استیدیا هم اشاره کرد و چنین گفت:

استیدیا به عنوان یک پلتفرم بازی نسل جدید، بدون شک از ویژگی کراس پلتفرم پشتیبانی خواهد کرد و بازی‌سازها می‌توانند در آثار خود از این قابلیت بهره ببرند و در کنار ارائه تجربه‌ای مشترک بین بازیکن‌های پلتفرم‌های مختلف، اجازه انتقال فایل‌های ذخیره را هم بین این پلتفرم‌ها بدهند.

در بخش دیگری از کنفرانس، لوز سانچو از استودیو Tequila Works روی سن آمد و به صحبت در مورد ویژگی Style Transfer پرداخت؛ یک تکنولوژی مبتنی بر یادگیری ماشین که به هوش مصنوعی این امکان را می‌دهد تا با استفاده از سبک‌های هنری مختلف به تولید جلوه‌های بصری داخل بازی‌ها بپردازد. برای مثال با کمک این تکنولوژی می‌توان بازی‌ای بدون رنگ‌آمیزی خاص را به اثری برگرفته از رنگ‌های تابلوی نقاشی «شب پر ستاره»، اثر معروف ونسان ون‌گوگ تبدیل کرد و رنگ‌های زیبای آبی و زرد آن را در بخش‌هایی از بازی به کار برد، یا حتی استیل هنری بازی پک‌من (Pac-Man) را به یک بازی جدید منتقل کرد. Tequila Works به عنوان یکی از همکاران ترد پارتی گوگل در حال تولید بازی‌هایی برای گوگل استیدیا است و از Style Transfer در بعضی از آن‌ها استفاده می‌کند.

استیدیا


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده