نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۳

پیکسار با موج جدید اخراج گسترده مواجه شد

والت دیزنی تصمیم گرفت موج جدیدی از اخراج در استودیو پیکسار برای رسیدن به سوددهی در دیزنی پلاس اعمال کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، پیکسار با موج جدیدی از اخراج مواجه شده است. والت دیزنی تایید کرد که استودیو پیکسار با یک تعدیل نیرو تازه در سال ۲۰۲۴ مواجه خواهد شد. TechCrunch گزارش داد که این تعدیل نیرو بزرگ و تا ۲۰ درصد از نیروهای این استودیو خواهد بود. اگرچه پیکسار برنامه‌های خود برای کاهش کارکنان خود را در سال جاری میلادی تایید کرده است، اما اعلام کردند که این تخمین‌ها درست نیستند و خیلی بیشتر از آمار واقعی هستند.

عواملی مانند برنامه‌های تولیدی و کارمندانی که برای آثار آینده نقش دارند، تعیین می‌کنند که چه تعداد از کارمندان فعلی اخراج می‌شوند. در همین حال منابع نزدیک فاش کردند که اخراج‌ها همچنین شامل افرادی خواهند شد که روی آثار دیزنی پلاس این استودیو کار می‌کنند. دیزنی پیش از این پیکسار را تحت فشار قرار داده بود تا نیروهای زیادی برای بخش استریم خود استخدام کنند که این بخش هرگز به سوددهی نرسیده است و حالا به‌دنبال رسیدن به سوددهی در این بخش هستند.

بازگشت ۴ احساس اصلی رایلی در انیمیشن Inside Out 2

انتظار می‌رود این تعدیل نیرو در اواخر سال ۲۰۲۴ رخ دهد؛ چرا که استودیو هنوز در حال بررسی است چه تعداد کارمند تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت. با‌توجه‌به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ نفر در پیکسار مشغول به فعالیت هستند، کاهش ۲۰ درصدی نیرو باعث می‌شود تعداد کارکنان استودیو به کمتر از ۱۰۰۰ نفر کاهش پیدا کند. پس از عرضه مستقیم انیمیشن Soul، انیمیشن Luca و انیمیشن Turning Red روی دیزنی پلاس، این استودیو با مشکلات زیادی مواجه شد.

در ادامه پیکسار با انیمیشن Lightyear به سینماها بازگشت، اما این انیمیشن به یک شکست تجاری تبدیل شد. انیمیشن Elemental در ادامه سال ۲۰۲۳ روی پرده رفت و شروع سختی داشت، اما درنهایت به موفقیت دست پیدا کرد و باعث بازگشت امید به استودیو شده است. انیمیشن Inside Out 2، انیمیشن بعدی پیکسار است که این انیمیشن برای اکران در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است. پس از آن انیمیشن ‌Elio در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۵ (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) روی پرده‌های سینما خواهد رفت.

همچنین انیمیشن Toy Story 5 در زمان نامشخصی قرار است اکران شود. در اوایل سال ۲۰۲۳ پیکسار بخشی از تعدیل نیرو بزرگ دیزنی بود و در جریان آن ۷۵ کارمند آن شامل دو تهیه‌کننده انیمیشن لایتیر از این استودیو اخراج شدند. 


منبع CBM
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده