عضو تحریریه
رضا حاج‌محمدی

رضا حاج‌محمدی

،
درباره من:
عضویت: پنجشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۳
    • پست
      جمعه, ۱۰ شهریور ۹۶, ۲۲:۰۰
    • نظر

      چه بازی خوفی بشه این! حماسه از سر و روی عکس‌ها می‌باره همین‌جوری!

    • پست
      چهار شنبه, ۸ شهریور ۹۶, ۲۲:۰۱
    • پست
      چهار شنبه, ۸ شهریور ۹۶, ۲۱:۰۱
    • پست
      چهار شنبه, ۸ شهریور ۹۶, ۱۴:۵۹
    • نظر

      @lord hesam
      اول اینکه این دوتا فیلم قابل‌قیاس نیستن. بین‌ستاره‌ای یه علمی‌-تخیلی حماسی و وسوسه‌کننده با یه عالمه مفاهیم پیچیده‌ی علمی بود و اصولا بلاک‌باسترهای علمی‌-تخیلی یکی از اون دسته فیلم‌های پرطرفدار عموم مردم هستن، اما دانکرک یه فیلم جنگ جهانی دوم هست که در سال‌های اخیر جزو کم‌طرفدارترین ژانرهای سینمایی بوده. با این حال دانکرک تا حالا عالی فروخته. بین‌ستاره‌ای بعد از 19 هفته اکران، 188 میلیون تو آمریکا فروخت، ولی دانکرک بعد از 6 هفته، 172 میلیون فروخته. این یعنی سرعت فروش دانکرک اتفاقا بیشتر از بین‌ستاره‌ای هست و احتمالا تا پایان دوره‌ی اکرانش از بین‌ستاره‌ای تو گیشه‌ی خونگی عبور می‌کنه. دوباره بین‌ستاره‌ای بعد از 19 هفته 670 میلیون تو دنیا فروخت، اما دانکرک بعد از 6 هفته به 412 میلیون فروش جهانی رسیده که برای یه فیلم جنگ جهانی دوم فوق‌العاده‌اس و نشان از تاثیر برند نولان تو دنیا داره. اینکه چرا از ساخته‌های قبلی‌اش فروشش کمتر بوده هم باید بگم اول باید صبر کنیم دوره‌ی اکران دانکرک تموم شه، ولی فعلا دانکرک تو رده‌ی ششم یازده فیلم نولان قرار داره. و اونایی هم که بالاتر از اون قرار گرفتن مثل سه‌گانه‌ی شوالیه‌ی تاریکی و اینسپشن بحث‌شون کاملا جداست. اصولا هیچی نمی‌تونه با یه فیلم کامیک‌بوکی، اونم با حضور بتمن در بیافته و اینسپشن هم درست بعد از انقلاب شوالیه‌ی تاریکی اومد و برخلاف دانکرک، ستاره‌ی درجه‌یکی مثل دی‌کاپریو رو داشت. پس در مقایسه این فیلم‌ها با هم باید در نظر بگیریم که همه‌چیز به یک عدد خلاصه نمی‌‌شه باید خیلی چیزها رو در نظر گرفت و با در نظر گرفتن همه‌چیز، دانکرک الان داره عالی کار می‌کنه.

    • پست
      سه شنبه, ۷ شهریور ۹۶, ۱۰:۵۹
    • پست
      دوشنبه, ۶ شهریور ۹۶, ۲۲:۵۹
    • نظر

      @CRse7en
      اتفاقا به نظرم اگه از آیرون قیست فاکتور بگیریم، این سریال‌ها به لطف سریال‌بودن شخصیت‌های اصلی و فرعی خیلی خوبی رو پرورش دادن. به‌طوری که شخصا خودم خیلی بیشتر از شخصیت‌های فیلم‌های مارول با اونا ارتباط برقرار می‌کنم. ولی متاسفانه توی دیفندرز اصلا از این پتانسیل استفاده نشد.

    • نظر

      @Yondu Udonta
      اینکه پایان‌بندی این سریال فرصت‌های جذابی برای ادامه این فرانچایز به همراه میاره شکی نیست، اما این چیزی رو درباره‌ی اجرای ضعیف اون تغییر نمی‌ده. یه فیلم و سریال اول باید به محصول مستقل خوب باشه و بعد دنباله‌هاشو زمینه‌چینی کنه، ولی دیفندرز انگار فقط و فقط برای زمینه‌چینی آینده درست شده بود و خودش هیچی نداشت.

      مثال‌هایی که برای توجیه عدم استفاده هند از تفنگ آوردین، همه‌شون ایراد حساب می‌شن (البته به جز چرا رمزی به جای جان به غوله شلیک کرد که بحثش جداست) و مطمئنا وقتی نوبت نقد اون سریال‌ها باشه بهشون اشاره می‌شه. این باعث نمیشه که دیفندرز هم باید اون ایرادات رو تکرار کنه.

      در مورد دو-سه قسمت اول هم درسته که باید نویسنده‌ها اونا رو سر فرصت با هم آشنا کنن، ولی به نظرم داستان خوبی برای آشنایی اونا با هم طراحی نشده بود. یا حداقل میشد همین داستان رو خیلی زودتر به سرانجام رسوند، نه سه اپیزود کشش داد.