عضو تحریریه
رضا حاج‌محمدی

رضا حاج‌محمدی

،
درباره من:
عضویت: پنجشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۳
42

معرفی سریال‌های دنیای Game of Thrones که در دست ساخت هستند

در حال حاضر هفت سریال مختلف در دنیای «بازی تاج‌و‌تخت» در دستِ توسعه هستند؛ در این ویدیو/مقاله، تک‌تکشان را معرفی کرده و تمام اطلاعاتی را که باید درباره‌‌شان بدانید، گردآوری کرده‌ایم.

64

مرد عنکبوتی علیه هایائو میازاکی: پیش‌بینی برنده اسکار بهترین انیمیشن

رقابت بر سرِ اسکار بهترین انیمیشن بلند در نود و ششمین دوره‌ی این جوایز، به دو مدعی اصلی ختم می‌شود: «مرد عنکبوتی: در میانِ دنیای عنکبوتی» و «پسر و مرغ ماهی‌خوار»؛ در این ویدیو، بررسی می‌کنیم که کدامشان شانس بیشتری برای تصاحبِ مجسمه‌ی طلایی اسکار دارد.

32

بهترین سریال های ۲۰۲۳ | از آخرین ما تا وراثت

تلویزیون در سال ۲۰۲۳ برای هر نوع مخاطبی یک چیزی برای عرضه داشت: از هجوهای تلخ و نیش‌دار گرفته تا کمدی‌درام‌های حال‌خوب‌کن؛ از انیمیشن‌های چشم‌نواز گرفته تا داستان‌های ترسناکِ پسا-آخرالزمانی. در این ویدیو/مقاله، سریال‌هایی که بیشتر از همه توانستند ما را در سال گذشته پای تلویزیون میخکوب کنند، فهرست کرده‌ایم.

34

نقد سریال True Detective: Night Country | فصل چهارم، قسمت پنجم

درحالی که هنوز یک اپیزود به پایان فصل چهارم «کاراگاه حقیقی» باقی مانده است، تئوری جذابِ جدیدِ طرفداران هویتِ احتمالیِ قاتل دانشمندان را پیش‌بینی می‌کند.

21

نقد سریال True Detective: Night Country | فصل چهارم، قسمت سوم

آیا توضیحی منطقی برای اتفاقاتِ عجیب‌و‌غریبی که در «سرزمین شب» می‌اُفتند، وجود دارد؟ یا آیا این اتفاقات از چیزی ماوراطبیعه سرچشمه می‌گیرند؟ اپیزود سوم فصل چهارمِ «کاراگاه حقیقی» رسیدن به پاسخ قطعی‌ِ این سؤال را سخت‌تر می‌کند و گمانه‌زنی درباره‌ی آن را جذاب‌تر!

35

نقد سریال True Detective: Night Country | فصل چهارم، قسمت اول و دوم

«کاراگاه حقیقی: سرزمین شب» اولین فصل این سریال است که بدون دخالتِ نیک پیزولاتو، خالقِ اصلی‌اش، ساخته شده است؛ این نه‌تنها موجب نگرانی نیست، بلکه غیبتِ او دقیقاً همان چیزی است که این سریال برای تکرارِ موفقیت فصل اول به آن نیاز داشت.

29

فلسفه‌ی تکنولوژی و طبیعت در سینمای هایائو میازاکی چیست؟

یکی از تم‌های مشترکِ انیمه‌های هایائو میازاکی، تکنولوژی و رابطه‌ی آن با طبیعت است؛ اما تعریف میازاکی از ماهیتِ تکنولوژی چیست؟ او چگونه تکنولوژی خوب و بد را از هم مُتمایز می‌کند؟ و آیین شینتو چه نقشی در رویکرد او نسبت به طبیعت ایفا می‌کند؟ برای پاسخ به این سوالات باید از اندیشه‌‌های یک فیلسوفِ آلمانی کمک بگیریم.

30

موشکافی تریلر خاندان اژدها (فصل دوم) | بازگشت استارک ها؟!

از بازگشتِ استارک‌ها تا معرفی اژدهایانِ جدید؛ تریلر فصل دوم «خاندان اژدها» انتظار کشیدن برای بازگشتِ این سریال را سخت‌ می‌کند؛ در این ویدیو، نکاتِ جالب این تریلر را موشکافی می‌کنیم.

21

نقد انیمه Scott Pilgrim Takes Off | بزرگ‌ترین غافلگیری‌ ۲۰۲۳

«اسکات پیلگریم غیبش می‌زند» برخلاف ظاهرِ غلط‌اندازش، جاه‌طلبانه‌تر و خلاقانه‌تر از یک اقتباسِ صرف است؛ درعوض، این انیمه با ریمیکس کردنِ داستانِ کامیک‌بوک‌ها، به برداشتِ غافلگیرکننده‌ی تازه‌ای از یک دنیای آشنا بدل می‌شود.

19

نقد انیمیشن Scavengers Reign | بهترین سریال علمی‌تخیلی ۲۰۲۳

«حکمرانی لاشخورها» در طولِ ۱۲ اپیزود تعریفِ بدیع و کمتردیده‌شده‌ای از ژانر علمی‌تخیلی ارائه می‌کند: این سریال به جوامع یا تکنولوژی‌های آینده نمی‌پردازد، بلکه روی خیال‌پردازی و گمانه‌زنی درباره‌ی بیولوژیِ سیاره‌های بیگانه مُتمرکز است.

صفحه ۱ از ۱۸۲