یونس بهرامی
،
درباره من:
I have never regretted my silence, as for my speech I’ve regretted it many times
I have never regretted my silence, as for my speech I’ve regretted it many times
عضویت: چهار شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۵
نظر
@امیرحسین چمنی
کوجیما تو یه توییتی هم توضیح داد که بازی تو آیندهی نزدیکی هست که مردم این Strandها (بند ناف یا هر چیز دیگه) رو از دست میدن؛ یعنی یه طورایی خرابی محیطی و زیستی بازی میتونه ناشی از همین عدم ارتباط اجزا با هم دیگه باشه.
دربارهی قسمت دوم کامنت و منفی بودن نورمن؛ خب از کجا میتونیم مشخص کنیم جملهی «هیولایی در وجودم هست» دقیقاً دیالوگ خود نورمن بوده؟ وقتی به این تئوری میرسیم که نورمن یه شخصیت منفی داره، پس جملهی «هیولایی در وجودم هست» میره کنار. من نورمن رو دارم یه شخص مستقل میبینم، نه اینکه پدر خانواده باشه. همونطور که گفتم لودنس از انسان متنفره و دیگه 99 درصد میدونیم که پشت نقاب لودنس همون نورمن قرار داره. این محکمترین دلیلی هست که منفی بودن نورمن رو ثابت میکنه. خودت که سایلنت هیل و پیتی فن هستی بهتر جریان این تئوری که پروتاگونیست اصلی سایلنت هیلز خودِ پلیره (نورمن نیست) رو میدونی. البته از اون جهت که اون فایل صوتی دربارهی نورمن رو کوجیما حذف کرده احتمالش هم هست که از این تئوری صرف نظر کرده باشه. چون فارغ از لودنس بودن نورمن، دلایلی که ثابت میکنه نورمن پدر خانواده هست خیلی بیشتره و احتمالاً بخاطر گناههاش وارد یه دنیای جدیدی شده تا مجازات بشه. چون اون چهرهای که از نورمن دیدیم خیلی بعیده یه کاراکتر منفی باشه.
بههرحال همهی این تئوریها میتونه غلط باشه. قطعاً کوجیما و دلتورو خیلی ایدههای پیتی رو ممکنه عوض کرده باشن واسهی همین تناقضها پیش میآد.
نظر
@امیرحسین چمنی
دربارهی گیمپلی؛ خب مشخصاً کوجیما داخل متال گیر سالید 5 نشون داد که دیگه آدم سابق نیست و جای ساخت گیمپلیهای خاص مثل نسخههای قبلی دنبال ساخت یه گیمپلی میناستریم هست که بیشتر تو بازیهای غربی میبینیم. البته قضاوت دربارهی گیمپلی خیلی زوده و فعلاً باید صبر کرد شاید اطلاعات بیشتری اومد. درسته بازی اوپنورلد شده ولی نه اون وسعتی که فکر میکنیم، چون کوجیما گفت ایندفعه میخواد یه بازیای بسازه که بیشتر احساسات توش مهمه تا مقیاس و بزرگی نقشه.
دربارهی طناب؛ برخلاف نظرت طناب میتونه نماد ارتباط و اتصالات باشه. گفته شده اصلیترین مضمون بازی دربارهی «کانکت کردن» هستش و اینکه چطوری در نهایت همهچیز بهم وصل میشه. (حرف کوجیما تو مصاحبه با EDGE) اگه المانها و جزییاتی که داخل تریلرها هست رو کنار هم بذاریم هم کاملاً مشخصه. من تو ردیت تئوری جالبی دیده بودم دربارهی همین موضوع.
معادلات فضایی: کانکت کردن دنیاهای مختلف بهم دیگه.
پل: کانکت کردن دو محل بهم دیگه.
دستبند: کانکت کردن گیلرمو دلتورو به نورمن ریداس.
تار عنکبوت: تار عنکبوت که همهی شهرهای متحده رو بهم دیگه وصل کرده.
بند ناف: چیزی که بچه رو به مادرش وصل میکنه.
کابلهای برق: کابلهای برق برخلاف دنیای واقعی خیلی پیچدرپیچ هستن اگه دقت کنید و همهی کابلهای برق بهم دیگه وصل هستن.
بند ناف 2: حتی توی تریلر، سربازهای روی پل از طریق یه بند ناف پنهانی و بزرگتر به تانکها کانکت شدن و منبع تغذیهشون بند ناف تانک هست.
رنگین کمان: چیزی که تو اساطیر نورس دو تا دنیای مختلف رو بهم دیگه کانکت میکنه.
ادامه در کامنت بعد...
پست
شنبه, ۲ بهمن ۹۵, ۱۱:۰۱پست
سه شنبه, ۲۸ دی ۹۵, ۰۹:۳۲پست
سه شنبه, ۲۱ دی ۹۵, ۱۱:۵۹پست
پنجشنبه, ۱۶ دی ۹۵, ۱۴:۳۳پست
چهار شنبه, ۱۵ دی ۹۵, ۱۹:۰۱پست
چهار شنبه, ۱۵ دی ۹۵, ۱۰:۲۹پست
سه شنبه, ۱۴ دی ۹۵, ۱۳:۲۹پست
سه شنبه, ۱۴ دی ۹۵, ۱۰:۲۹