نویسنده: یونس بهرامی
// سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹

هیدئو کوجیما از پیشرفت بازار آمریکا و اروپا در جهان و تکنولوژی اروپایی ها صحبت می‌کند

هیدئو کوجیما در مصاحبه با سایت ساگوی ژاپن، درباره‌ی استودیوی جدید خود، جاه‌طلبی‌ها و این‌که چگونه بازار آمریکا و اروپا نسبت به ژاپن پیشرفت کرده است صحبت می‌کند.

هیدیو کوجیما در مصاحبه اخیر خود توضیح می‌دهد زمانی که اولین بار کنسول پلی‌استیشن عرضه شد، آمریکا و اروپا تبدیل به بازارهای مهم‌تری شدند و برعکس بازار آسیا و ژاپن کوچک‌تر شد؛ به همین دلیل، او می‌خواهد بازی‌هایی با اقتضائات و نیازهای جهانی بسازد.

من در حال حاضر در ژاپن کار می‌کنم، اما Death Stranding برای بازار جهانی است. ترجیح می‌دهم تا سازنده‌ای جهانی و جدا از ژاپن باشم و نمی‌خواهم شخص منزوی‌ای باشم که فقط می‌خواهد با افراد کشور خود کار کند. سخت ریسک می‌کنم و با مردم و کمپانی‌های خارج از کشور ملاقات می‌کنم و آن‌ها نیز از من استقبال می‌کنند. اگر شما به‌خاطر این‌که غریبه‌ هستید از کار کردن می‌ترسید، پس این شغل برای شما نیست.

در بیرون یک بازار جهانی بسیار بزرگ وجود دارد. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و کاری کنم که [طرفدارها] بگویند: این فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است!

کوجیما تمرکزی بین‌المللی دارد و به همین جهت از بازیگرها و همکارهای خارجی زیادی استفاده می‌کند؛ مانند بازیگر آمریکایی نورمن ریدس، بازیگر دانمارکی مدس میکلسن و هم سازنده‌های هلندی استودیوی گوریلا گیمز که با آن‌ها در آمستردام همکاری می‌کند. کوجیما درباره‌ی این مشارکت می‌گوید:

در تکنولوژی، اروپایی‌ها و مخصوصاً اروپایی‌های شمالی، وقتی بحث بازی‌های ویدئویی به میان می‌آید، آن‌ها بهترین هستند.

هدف کلی استودیوی جدید کوجیما چیست؟ با توجه به جدیدترین اخبار بازی، درباره‌ی کسانی است که «بازی می‌کنند» (لودنس). کوجیما توضیح می‌دهد: 

با تیزر لوگوی کوجیما پروداکشنز، ما لودنس را نشان دادیم که روی زمین بایری در فضا حرکت می‌کرد. قصد این بود که خودمان را مانند مسافرهایی نشان دهیم که می‌خواهند «بازی» را به مکان‌‌های جدید بیاورند و جامعه‌ای [بر این زمین بایر] خلق کنند. من خالقم، پس هم لودنس (کسی که بازی می‌کند) هستم و هم فِیبر (سازنده) و می‌خواهم بازی‌کن‌ها را تشویق کنم به خالق بودن. قصدم این است که بازی‌سازی را پرورش بدهم، به‌طوری که مثلاً شخصی [هنگام بازی کردن] از خود بپرسد: هی، این بازی زندگی مرا تغییر داد. چه کسی این را ساخته؟ آها، شخصی به اسم کوجیما. من هم می‌خواهم چنین چیزی بسازم؛ این همان نوع ارتباطی است که به‌سختی روی آن کار می‌کنم تا به‌دست بیاورم.

Death Stranding

کوجیما از سال ۱۹۸۶ تاکنون در این صنعت به مدت سی سال کار می‌کند و به‌نظر می‌رسد که دست از ساختن بازی‌ها برنداشته و می‌خواهد و سعی دارد تا با ساخته‌هایش طرفداران را غافلگیر کند. او می‌گوید: 

در سی سال گذشته که من مشغول ساخت بازی‌های ویدئویی بوده‌ام. اگرچه گاهی خسته‌کننده می‌شده است، اما نمی‌توانم آن را متوقف کنم. فکر می‌کردم که تنهایی کار کردن باعث شود تا از این راه خارج شوم، اما دیدم که از این راه [بازی‌سازی] نمی‌توانم فرار کنم. حتی وقتی تنها می‌شوم، همیشه شوقی هست که مرا به ساخت چیزهای جدیدی که کسی قبلاً ندیده است تشویق می‌کند. این شاید همان دلیلی است که من هنوز هم در سن ۵۳ سالگی به [بازی ساختن] ادامه می‌دهم.

اکنون ۵۳ ساله هستم و محدودیت‌های من به‌عنوان خالق در ده سال بعدی [به دلیل بالا رفتن سن] نمایان می‌شود. اما به آماده‌سازی برای نسل بعدی یا چیزی شبیه به آن فکر نمی‌کنم. می‌دانم که هنوز هم افرادی هستند که مرا دنبال می‌کنند و من به آن‌ها شانس خوشحال شدن [به وسیله‌ی ساخته‌هایم] را می‌دهم و این همان اتصال بین لودنس (کسانی که بازی‌ می‌کنند) و فِیبر (کسی که خلق می‌کند) است.

هیدئو کوجیما چندی پیش در مراسم The Game Awards، جایزه نماد صنعت بازی‌سازی را دریافت کرد


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده