عضو تحریریه
آریا بهپور

آریا بهپور

،
درباره من:
عضویت: چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
  1. آریا بهپور
    آریا بهپور | دوشنبه, ۵ اسفند ساعت ۲۱:۴۸

    @M.H.E
    فکر نکنم قصد نمایش چیز جدیدی رو داشتن. معمولاً توی این جلسات GDC راجع به نحوه ساخت بازی‌ها و بخش‌های مختلفشون صحبت میشه و توی GDC امسال هم کوجیما قرار بود در مورد فلسفه طراحی Death Stranding و یه سری نکات در مورد داستان و مکانیزم‌های بازی صحبت کنه که متأسفانه منهدم شد رفت.

    ویروس کرونا باعث لغو جلسه هیدئو کوجیما و سایر سازندگان Death Stranding در GDC 2020 شد

    آریا بهپور
    آریا بهپور | جمعه, ۲ اسفند ساعت ۱۹:۱۱

    فکر کنم هر جای دنیا بود گرین گابلین با اختلاف جلو می‌افتاد، ولی اینجا بنده خدا بدجوری منهدم شد!
    البته من خودم از هارلی کوئین هم خوشم میاد، چون عاشق انیمیشن Batman: The Animated Series بودم که اونجا عالی بود. ولی گرین گابلین در مجموع به نظرم شخصیت خیلی خفن‌تریه و اینجا دیگه واقعاً باید گفت مظلوم گرین گابلین!

    نبرد ابرقهرمانان: هارلی کویین در برابر گرین گابلین

    آریا بهپور
    آریا بهپور | پنجشنبه, ۱ اسفند ساعت ۱۴:۴۴

    @farshidstar2012
    ممنون فرشید جان، لطف داری.

    آشنایی با هیولاهای بازی Doom Eternal

    آریا بهپور
    آریا بهپور | پنجشنبه, ۱ اسفند ساعت ۱۴:۴۵

    @Amirmahdy83
    اگه اشتباه نکنم حدود ۱۱،۱۲ ساعت طول می‌کشه که تموم بشه. ولی دنبال چیزهای فرعی توی محیط برین، زمانش بیشتر میشه.

    آشنایی با هیولاهای بازی Doom Eternal

    آریا بهپور
    آریا بهپور | پنجشنبه, ۱ اسفند ساعت ۱۴:۵۲

    @آرائيس نظریان
    به نکته خوبی اشاره کردی آرائیس! D:
    حالا جالب اینه که توی Doom 3 چون سبک بازی یه ذره نسبت به نسخه‌های کلاسیک عوض شده بود و اتمسفر سنگین‌تری داشت و کلاً بازی ترسناک‌تر بود، Doomguy بنده خدا نمی‌تونست انقدر راحت دشمن‌ها رو پشت سر هم منهدم کنه. یکی دو سال قبل از اومدن اون بازی هم یه نسخه‌ای ازش لو رفت و توی اینترنت پخش شد که ۳،۴ تا مرحله داشت و توی یکی از این مراحل، یه Commando بود (یکی از موجودات زامبی‌مانند بازی که یه دستش حالت شاخک‌مانند داشت) که قبل از اینکه بهش برسی با صدای ترسناکی می‌گفت: I Smell Fear.
    البته فکر کنم این جمله توی نسخه نهایی حذف شد، ولی کلاً همین جمله ساده خیلی خوب می‌تونه تفاوت فضای Doom 3 و Doomهای جدید رو نشون بده! اونجا باید توی راهروهای تنگ و باریک می‌رفتی سراغ جک جونورهای ترسناک و اینجا برعکس، همین جونورها هستن که از دست طرف امنیت جانی ندارن! :))

    آشنایی با هیولاهای بازی Doom Eternal

    آریا بهپور
    آریا بهپور | جمعه, ۲ اسفند ساعت ۱۴:۳۹

    @Deathclaw_031
    ممنون از لطفتون.
    اون غول آخر ریبوت Doom یه مدل بزرگ‌تر و خیلی قوی‌تر از Arachnotronها بود به نام Spider Mastermind. توی نسخه‌های قدیمی هم به عنوان یکی از غول‌ها در کنار Cyberdemon حضور داشت.

    آشنایی با هیولاهای بازی Doom Eternal

    آریا بهپور
    آریا بهپور | شنبه, ۲۶ بهمن ساعت ۱۹:۳۷
    آریا بهپور
    آریا بهپور | پنجشنبه, ۱۰ بهمن ساعت ۲۳:۳۷

    @Mohammad1111111
    فیلم خوبی نیست! شاید بشه گفت بهترین نکته فیلم طراحی صحنه عالی توی بعضی بخش‌ها هست و یه سری المان‌های صوتی و تصویری، ولی از بقیه جهات کیفیت خیلی بالایی نداره.
    از اون طرف مستند Jodorowsky's Dune که چند سال پیش اومد، واقعاً چیز جالبیه. مستندیه که ماجراهای تولید Dune توسط الخاندرو خودوروفسکی رو روایت میکنه و اتفاقاتی که برای اون پروژه پیش میاد و... هم اطلاعات خیلی جالبی از اون قضایا میده و هم شخصیت خودوروفسکی و حرکاتش اندازه یه فیلم سینمایی جذابیت داره!

    لوگوی فیلم Dune فاش شد

    آریا بهپور
    آریا بهپور | پنجشنبه, ۱۰ بهمن ساعت ۲۰:۲۳

    @ἐποχή εποχές
    سلام
    حق با شماست. شاید می‌شد تیتر مناسب‌تری براش انتخاب کنم.

    نگاهی به فلسفه معماری و طراحی شهرها در بازی های ویدیویی

    آریا بهپور
    آریا بهپور | پنجشنبه, ۱۰ بهمن ساعت ۲۰:۳۵

    @محمد عمران
    سلام
    ممنون از نظرتون. این مقاله بیشتر یه حالت کلی داشت و ایشالا اگه فرصتش بشه، شاید مقالات مختلفی داشته باشیم که توی هرکدوم جداگانه سراغ معماری هر بازی بریم و کامل‌تر بهشون برسیم.
    در مورد Half-Life هم به هر حال هر شهری که برای یه بازی طراحی میشه، باید متناسب با داستان و اتمسفرش باشه. دنیای Half-Life و سری Arkham با همدیگه خیلی تفاوت دارن و شهرهاشون هم متفاوته.
    توی Arkham با شهری طرف هستیم که با اینکه کلی شخصیت خبیث داره، ولی ملت هم مشغول کار و زندگیشون هستن و بعدش اتفاقاتی می‌افته و داستان بازی شروع میشه که حتی توی همون حالت هم مجرم‌های ساده‌ای که کف خیابون هستن، با همدیگه صحبت می‌کنن و یه جورایی زندگی می‌بخشن به شهر.
    ولی City 17 ماجراش متفاوته. سال‌ها از اومدن یه نژاد بیگانه روی زمین می‌گذره و یه جورایی برای خودشون دیکتاتوری راه انداختن و کلاً زندگی مردم تعطیل شده و اونجا تبدیل شده به یه زندان. برای همین اون حس مرده‌ای که میگین، یه جورایی واجبه برای City 17. البته بعضی جاها هم حالت پویاتری داره و میشه بعضی از نیروهای انسانی رو دید که دارن برای بقا تلاش می‌کنن، ولی باز به نظرم نباید اتمسفر و حال و هوای این دو شهر رو مقایسه کرد و City 17 هم به عقیده من خیلی خوب به هدفی که Valve داشته رسیده.

    نگاهی به فلسفه معماری و طراحی شهرها در بازی های ویدیویی