// سه شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۸

افزایش احتمال عرضه هدست واقعیت مجازی PS VR2 در اوایل سال ۲۰۲۳

مدتی قبل یک منبع ادعا کرد که پلی استیشن وی آر 2 طی سه ماه نخست ۲۰۲۳ میلادی به بازار می‌رسد. حالا مدیرعامل شرکت DSCC هم به عرضه‌ی این هدست در سال ۲۰۲۳ اشاره کرده است.

شرکت سونی تا امروز اطلاعات گوناگونی را درباره‌ی هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 با مخاطب‌ها در میان گذاشته است؛ از مشخصات فنی و قابلیت‌های مختلف تا ظاهر کنترلرها و خود هدست. بااین‌حال ما هنوز قیمت PS VR2 و تاریخ عرضه‌ی آن را نمی‌دانیم. حالا براساس جدیدترین اخبار بازی احتمال ارائه‌ی پلی استیشن وی آر 2 به بازار طی سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش پیدا کرده است.

چند هفته‌ی قبل کانال یوتیوب PSVR Without Parole که در گذشته گزارش‌های اختصاصی درستی در رابطه با محصولات سونی داشته است، به مخاطب‌ها گفت که شرکت Sony سه‌ماهه‌ی آغازین سال ۲۰۲۳ میلادی را برای عرضه‌ی پلی استیشن وی آر 2 در نظر دارد. حالا می‌دانیم که راس یانگ، مدیرعامل تیم مشاوره‌ی زنجیره‌ی تأمین صفحه‌نمایش (DSCC) به‌تازگی در توییتر نوشت که باتوجه‌به «تاخیرها از سوی سونی و اپل تا سال ۲۰۲۳» معتقد به افزایش قابل‌توجه ارسال محموله‌های صفحه‌نمایش برای هدست‌های واقعیت مجازی در سال آینده‌ی میلادی است. البته او می‌گوید که در سال ۲۰۲۲ هم شاهد پیشرفت خواهیم بود و محموله‌ها نسبت به سال ۲۰۲۱ با افزایش ۵۰ درصدی مواجه می‌شوند.

پلی استیشن وی آر 2 شرکت سونی و کنترلرهای سنس این هدست واقعیت مجازی

شرکت سونی پشت درهای بسته در رویداد GDC 2022 به برخی از بازی‌سازها فرصت امتحان کردن پلی استیشن وی آر 2 را داد و با واکنش‌های بسیار مثبت آن‌ها از جمله نویسنده‌ی سابق شرکت Valve مواجه شد. در صورتی که PS VR2 طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ عرضه شود، هدست واقعیت مجازی نام‌برده وقتی از راه می‌رسد که تعداد بیشتری از کنسول‌های پلی استیشن 5 وارد خانه‌های گیمرها شده‌اند. در نتیجه تعداد افرادی که روی کاغذ از آمادگی لازم برای تهیه‌ی پلی استیشن وی آر 2 برخوردار هستند، بیشتر از وضعیت فعلی خواهد بود.

براساس گزارش رسانه UploadVR می‌دانیم که بازی Horizon Call of the Mountain استودیو گوریلا و استودیو Firesprite، بازی Firmament استودیو Cyan، یک بازی از استودیو Coatsink، چند بازی از استودیو nDreams، بازی Runner استودیو Truant Pixel، بازی Low-Fi استودیو IrisVR و بازی Samurai Slaughter House استودیو Tab Games از آثار تاییدشده برای پلی استیشن وی آر 2 هستند. همچنین به‌دنبال تایید رسمی شرکت Epic Games آگاه شدیم که برخی از ویدیوگیم‌های در حال ساخت برای این هدست واقعیت مجازیِ هماهنگ با کنسول PS5 سونی، از آنریل انجین 5 به‌عنوان موتور بازی‌سازی بهره می‌برند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده