نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

بالدرز گیت ۳ از بازی‌های استودیو آرکین و IO Interactive الهام گرفته است

استودیو لارین تأیید کرد که در توسعه بازی Baldur’s Gate 3 از بازی‌های استودیو آرکین و آی‌او اینتراکتیو الهام گرفته است.

آدام اسمیت، نویسنده ارشد استودیو لارین، در گفت‌وگو اخیر خود در پادکست ایکس باکس توضیح داد که در ساخت بازی نقش‌آفرینی تحسین‌شده Baldur’s Gate 3 از آثار توسعه‌دهنده‌های دیگر ازجمله مجموعه بازی‌های هیتمن استودیو IO Interactive و بازی‌های سبک Immersive Sim استودیو Arkane الهام گرفته شده است.

آدام اسمیت گفت: «ما اغلب آثار استودیوهایی ازجمله آرکین را دنبال می‌کردیم که آزادی عمل بالایی را به بازیکن ارائه می‌دهند و شیوه‌ای را در نظر داشتیم که آن‌ها مراحل بازی‌های خود را طراحی می‌کنند و راه‌های مختلف زیادی برای پیش‌روی جلوی بازیکن می‌گذارند. تیم آرکین عقیده دارد طراحی هر مرحله به مانند قطعه‌ای از پنیر سوئیسی است که حفره‌های متعددی دارد. بازیکن باید به کاوش در این فضاها تشویق شود و مدام از مکان‌های جدید سر درآورد.»

نویسنده Baldur’s Gate 3 در ادامه به یکی از مراحل چالش‌برانگیز مورد علاقه خود اشاره کرد و در مورد آزادی عمل بازیکن‌ها در این مرحله مثالی زد: «وقتی قهرمان‌ها به منطقه Moonrise Towers می‌رسند که در اکت دوم بازی است، باید خیلی محتاطانه عمل کنند؛ چراکه در صورت بی‌دقتی با چالشی دشوار مواجه خواهند شد. اگر بازیکن تصمیم بگیرد تمام قوای خود را مسلح کند و وارد نبرد شود، با دردسرهای زیادی مواجه خواهد شد. بااین‌حال یکی از بازیکن‌ها در این موقعیت تصمیم گرفت که یک دروئید را تبدیل به Owlbear کند و از بالای برج روی سر دشمنان بپرد. از جایی که سیستم بازی وزن و حرکت را محاسبه می‌کند، این سقوط باعث کشته‌شدن تمام دشمنان آن منطقه شد.»

بازی Baldur’s Gate 3 درحال‌حاضر در پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قابل تجربه است. استودیو لاریان اخیرا تأیید کرد که این بازی به گیم پس نمی‌آید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده