نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۹

آتش سوزی در دفاتر توسعه دهندگان بازی STALKER 2

گزارشی از آتش سوزی در دفتر توسعه‌دهندگان بازی STALKER 2 در شهر پراگ منتشر شده که ظاهراً به تجهیزات نگه‌داری بک آپ داده‌های این شرکت آسیب جدی رسانده است.

وبسایت Vortex در گزارشی به وقوع یک حادثه آتش سوزی در دفتر پراگ استودیوی GSC Game World، توسعه‌دهنده بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl اشاره کرده است. این وبسایت خبری با استناد به گزارش دو منبع ناشناس مدعی شده که تصاویری از آسیب‌های وارده به این ساختمان به‌دست آن‌ها رسیده اما امکان انتشار آن را ندارند. در این گزارش نوشته شده که آتش‌سوزی، تجهیزات و فضای داخلی دفاتر GSC Game World را به کلی ویران کرده است.

براساس توضیحات این گزارش، دفاتر GSC Game World سه طبقه از این ساختمان را شامل می‌شود که یکی از طبقات آن تحت تأثیر این آتش سوزی قرار گرفته اما این همان جایی است که سرورهای بک آپ داده‌های استودیو در آن نگه‌داری می‌شدند. ظاهراً علت این آتش سوزی، خطای عملکرد یک تجهیز الکتریکی عنوان شده و به تخلیه ۲۰ الی ۳۰ نفر از ساکنان این ساختمان منجر شده است. تخمین زده می‌شود این حادثه چیزی در حدود ۱.۵ میلیون کرون معادل ۶۶ هزار دلار خسارت بر جا گذاشته باشد.

یک آتش کوچک در تاریکی ترسناک جهان ویران شده بازی Stalker 2

در زمان انتشار این خبر هنوز مشخص نیست که این آتش سوزی چه تاثیری در وضعیت عرضه بازی STALKER 2 خواهد گذاشت یا اینکه چه داده‌هایی براثر آن از دست رفته است. GSC Game World هنوز بیانیه‌ای درباره این حادثه منتشر نکرده است.

به هر حال انتظار می‌رود این اتفاق هم یکی دیگر از موانعی باشد که بر سر راه عرضه بازی STALKER 2 توسط این تیم قرار گرفته است. این استودیو که مجبور شد تا به علت وقوع جنگ اکراین به جمهوری چک نقل مکان کند، تاکنون با مشکلات متعدد و عجیب و غریبی در راه آماده‌سازی این بازی روبه‌رو شده است. چند هفته پیش بود که خبر تعویق زمان انتشار بازی به اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر شد. STALKER 2 ازطریق سرویس گیم پس برای پی سی و ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده