نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴

اشاره کارگردان Alan Wake 2 به تاثیر عدم انتشار نسخه فیزیکی روی بهینه‌سازی بهتر

به‌گفته کارگردان Alan Wake 2، عدم انتشار نسخه فیزیکی به تیم توسعه فرصت بیشتری برای بهینه‌سازی بازی خواهد داد.

تاکنون نمایش‌های مختلفی از گیم‌پلی و داستان بازی Alan Wake 2 از شرکت رمدی اینترتینمنت را در رویدادهای مختلف مشاهده کرده‌ایم. تاریخ عرضه این بازی به انحصاری موردانتظار شرکت سونی یعنی Marvel’s Spider-Man 2 بسیار نزدیک است و احتمالا شاهد رقابت جالبی بین این دو محصول خواهیم بود. طرفداران سری آلن ویک به مدت طولانی منتظر تجربه دنباله آن بوده‌اند و طبیعتا انتظار از این بازی بسیار بالا است.

بااین‌حال یک نکته بحث‌برانگیز پیرامون این بازی شکل گرفته که به عرضه‌ی «کاملا دیجیتالی» آن مربوط است. شرکت رمدی در گذشته توضیح داد برای پایین نگه داشتن قیمت بازی الن ویک 2 و عدم تمایل به عرضه نسخه فیزیکی که بازیکنان مجبور به دانلود برای تکمیل آن شوند، تصمیم گرفته است بازی را فقط دیجیتالی در دسترس قرار دهد.

در همین راستا سم لیک، کارگردان خلاق الن ویک 2 در مصاحبه‌ای با یوروگیمر در مورد تصمیم رمدی برای عدم انتشار نسخه فیزیکی گفت: «بله، این بازی فقط دیجیتالی عرضه می‌شود. ما از دیدگاه رمدی و اپیک گیمز به این رویکرد رسیدیم و هم‌اکنون برنامه فعلی ما به این شکل است. من احساس می‌کنم این کار منطقی خواهد بود و برنامه‌ریزی آن درست به نظر می‌رسد».

کایل رولی، کارگردان بازی در ادامه‌ی مصاحبه توضیح داد که عدم عرضه نسخه فیزیکی به تیم توسعه فرصت بیشتری برای بهینه‌سازی و صیقل دادن اثر می‌دهد. وی در این‌باره افزود: «به‌عنوان توسعه‌دهنده خلاق، محدود شدن عرضه به نسخه دیجیتالی به ما زمان بیشتری برای بهینه‌سازی بازی می‌دهد. این فرصت بیشتر شامل زمان قابل‌توجه چند هفته‌ای می‌شود. چرا که برای قرارگیری محصول روی دیسک‌ها لازم است بازی کامل و بدون نیاز به به‌روزرسانی، قابل تجربه باشد. ما نمی‌خواستیم اثری را منتشر کنیم که باعث افتخار ما نباشد و تمایل نداشتیم بازیکنان چنین محصولی را تجربه کنند. بنابراین امیدوار هستیم از این طریق بتوانیم نسخه بهتری از بازی آلن ویک 2 را در اختیار شما قرار دهیم».

شرکت THQ Nordic که ناشر نسخه‌ فیزیکی آلن ویک روی کامپیوترها به شمار می‌آید، تمایل خود برای عرضه نسخه فیزیکی دنباله آن را اعلام کرده است. بااین‌حال تاکنون دو شرکت رمدی و اپیک گیمز با این موضوع موافقت نکرده‌اند. باید توجه داشت که همیشه امکان تغییر برنامه‌ها و اهداف توسعه‌دهندگان وجود دارد. شاید طرفدارهای نسخه‌های فیزیکی باید منتظر اخبار آینده بمانند. بازی Alan Wake 2 برای انتشار در تاریخ ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) امسال روی کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما درباره جدیدترین اخبار بازی آلن ویک 2 چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده