// چهار شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۶

جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت توسط FTC بابت جمع‌آوری اطلاعات شخصی کودکان

مایکروسافت به پرداخت ۲۰ میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به‌خاطر جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات کودکان متعهد شده است.

مایکروسافت به‌خاطر جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکان در کنسول‌های ایکس باکس بدون موافقت والدین آن‌ها قبول کرده است مبلغ ۲۰ میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) بپردازد. طبق بیانیه این سازمان، فرایند ثبت‌نام ایکس باکس قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان را نقض می‌کند؛ چون بدون اطلاع به والدین این افراد و بی اجازه آن‌ها، اطلاعات شخصی کودکان را جمع می‌کرد.

مایکروسافت به نگه‌داری غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکان هم متهم شد؛ اتهامی که شرکت آن را پذیرفت و آن را یک گلیچ تکنیکی دانست. این مشکل که تقریبا در اواخر ۲۰۲۱ حل شد، حول پروسه موردنیاز هنگام ثبت‌نام برای یک حساب کاربری تمرکز داشت. وقتی کاربری ثبت‌نام می‌کرد، باید نام کامل خود، آدرس ایمیل و تاریخ تولد را دراختیار می‌گذاشت. حتی اگر این تاریخ تولد سن زیر ۱۳ سال را نشان می‌داد، از آن‌ها خواسته می‌شد اطلاعات تکمیلی ازجمله شماره تلفن خود را ارائه دهند.

تا سال ۲۰۱۹، این روند شامل یک جعبه از پیش علامت‌گذاری شده هم می‌شد که موافق دریافت موارد تبلیغاتی باشید و به مایکروسافت اجازه دهید اطلاعات کاربر را به تبلیغ‌کنندگان بفرستد. تنها بعد از ارائه این اطلاعات توسط افراد زیر ۱۳ سال این پروسه به والدین نیاز داشت تا باقی روند ساخت حساب را تکمیل کنند. اما طبق گزارش FTC، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ حتی اگر فرایند تکمیل نمی‌شد، بازهم داده‌های کودکان ذخیره می‌شد و دربرخی موارد این کار سال‌ها ادامه داشت.

لوگوی ایکس باکس لایو

در یک بیانیه در وبسایت ایکس باکس درباره توافق ۲۰ میلیون دلاری، دیو مک‌کارتی،مسئول کنترل کیفیت سرویس‌های بازیکنان ایکس باکس این مسئله را یک گلیچ در حفظ داده‌ها دانست و گفت: «متاسفانه ما انتظارات کاربران را برآورده نکردیم و متعهد هستیم تا با پیروی از دستورها، به بهبود اقدامات امنیتی خود ادامه دهیم. در جریان تحقیقات، ما یک مشکل تکنیکی یافتیم که وقتی پروسه ساخت اکانت شروع شده بود اما تکمیل نشده بود، سیستم‌های ما اطلاعات ساخت اکانت برای کودکان را حذف نمی‌کردند».

او افزود: «این در تضاد با سیاست ما بود که اطلاعات تنها برای ۱۴ روز ذخیره شوند تا برای گیمرها ادامه دادن پروسه از جایی که آن را رها کرده بودند، آسان‌تر باشد. تیم مهندسی ما سریعا کارهایی انجام داد: ما مشکل را حل کرده، اطلاعات را حذف کردیم و اقداماتی برای جلوگیری از وقوع مجدد خطا انجام دادیم. از این اطلاعات هرگز استفاده، اشتراک یا درآمدزایی نشد».

مک‌کارتی ادامه داد: «از زمان توافق با FTC، ما پروسه ساخت اکانت خود را به‌روز کرده‌ایم و اکنون نیازمند این است تا بازیکنان ابتدا تاریخ تولد را اظهار کنند و اگر زیر ۱۳ سال باشند، قبل از ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر نظیر شماره تلفن یا آدرس ایمیل، رضایت والدین را دریافت کنند. این روند به‌روز تضمین می‌کند بلافاصله حساب‌های کودکان را تشخیص دهیم و برای والدین و مراقبان اقدامات بعدی برای حفاظت از اطلاعات کودکان را واضح سازیم تا با خیال راحت روی شبکه ما بازی کنند».

دسته ایکس باکس سری اس

درنهایت ایشان بیان کرد: « در ماه‌های آینده، بازیکنان زیر ۱۳ سال که قبل‌از می ۲۰۲۱ اکانت ساختند به رضایت مجدد والدین نیاز دارند؛ یعنی از یکی از والدین خواسته می‌شود تا دوباره حساب کاربری را تایید کنند و به فرزند خود اجازه دهند تا به بازی و فعالیت در ایکس باکس ادامه دهد. ما متعهد هستیم این پروسه را به بهترین شکل ممکن بسازیم».

گفتنی است به‌تازگی شرکت اپیک گیمز هم پذیرفته بود تا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال بپردازد. این سازمان سازنده فورتنایت را به نقض حریم خصوصی کودکان و فریب بازیکنان برای تحمیل هزینه‌های ناخواسته متهم کرده بود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده