// چهار شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۳

پشتیبانی از ویژگی VRR به بازی Horizon Forbidden West اضافه شد

به‌تازگی آپدیت جدیدی برای بازی Horizon Forbidden West منتشر شده و در جریان آن شاهد اضافه شدن نرخ نوسان‌سازی متغیر و حالت ۱۲۰ هرتزی هستیم.

مدتی پیش بازی Horizon Forbidden West روانه بازار شد و توانست بازخوردهای بسیار خوبی را از سوی منتقدین و کاربران کسب کند. همچنین اخیرا شاهد عملکرد خوب بازی از نظر فروش فیزیکی در بریتانیا هستیم و حال آپدیت 1.17 برای بازی منتشر شده است.

در جریان به‌روزرسانی 1.17 شاهد اضافه شدن ویژگی نرخ نوسان‌سازی متغیر (VRR) هستیم. همچنین یک حالت با نرخ تازه‌سازی بالا (HFR) برای صفحه‌نمایش‌های ۱۲۰ هرتزی و یک حالت متعادل گرافیکی ۴۰ هرتزی برای صفحه‌نمایش‌هایی که از ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند، در دسترس قرار گرفته است.

برای حالت HFR، اشاره کنم که ۱۲۰ هرتز به‌معنی ۱۲۰ فریم برثانیه بودن بازی نیست، بلکه بدین معنا است که صفحه شما ۱۲۰ بار برثانیه رفرش می‌شود. این کار باعث می‌شود تا نرخ فریم شما به‌شدت بالا رفته و زمان تأخیر حاصل از انجام کارهای مختلف در داخل بازی را کاهش دهد. برای استفاده از حالت VRR بازی هم حتما مانیتور یا تلویزیون شما باید از این ویژگی پشتیبانی کرده و دارای کابل HDMI 2.1 باشید. به‌عبارتی VRR باعث می‌شود تا نرخ فریم بازی شما ثابت بماند و به‌خاطر مشکلات گرافیکی شاهد افت فریم نباشید و تجربه‌ای روان را کسب کنید.

در ماه آوریل VRR به پلی استیشن 5 اضافه شد و کاربران با فعال کردن گزینه مربوط‌به آن از منوی تنظیمات، می‌توانند از ویژگی‌های VRR در بازی‌هایی که پشتیبانی می‌شوند، استفاده کنند. در انتها کاربران با مراجعه به وبسایت خبری، می‌توانند جزئیات کامل به‌روزرسانی 1.17 بازی Horizon Forbidden West را مطالعه کنند.

بازی Horizon Forbidden West توانست از زومجی نمره ۹ را دریافت کند. زومجی در توضیحات بررسی بازی Horizon Forbidden West نوشته است:

«هورایزن فوربیدن وست، یک بازی پرشده با دقایقی است که بازیکن نمی‌خواهد تجربه‌ی کامل آن‌ها را از دست بدهد؛ دقایقی تشکیل‌شده از دیالوگ‌های به‌جا، شخصیت‌های دارای هویت، خطوط داستانی متفاوت و در عین حال پیوندخورده به یکدیگر، مبارزات جذاب، مراحل فرعی عالی، فعالیت‌های درگیرکننده، محیط‌های متنوع، موسیقی‌های شنیدنی و جلوه‌های بصری بسیار خوب که به درستی کنار یکدیگر قرار گرفتند. وجود برخی از اِلِمان‌های ناخوشایند و مرسوم بازی‌های جهان-باز سال‌های اخیر در این اثر و مشکلات کوچک مربوط‌به تنظیم ریتم کلی، باعث شدند که ساخته‌ی جدید تیم گوریلا بدون نقص نباشد. ولی در آخر این استودیو بازی‌سازی هلندی انقدر دنباله را نسبت به بازی اصلی پیشرفت داده است که حالا می‌توان حداقل یک بار شانس دادن به Horizon Forbidden West را حتی به افرادی توصیه کرد که موفق به برقراری ارتباط با Horizon Zero Dawn نشدند.»


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده