نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۴

اعمال تغییرات گسترده در ساختار نقشه‌های Battlefield 2042

به‌دنبال اصلاح مشکلات گیم‌پلی بازی Battlefiled 2042، تیم EA Dice قصد دارد تا تغییراتی گسترده را در نقشه‌های این بازی اعمال کند. 

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، سازندگان بازی بلتفیلد 2042 پیرامون تغییراتی که قرار است به‌زودی در ساختار این بازی اعمال شود، صحبت کرده‌اند. باتوجه‌به صحبت‌های تیم EA DICE ، سازندگان بازی قصد دارند تا با ایجاد تغییراتی گسترده در ساختار نقشه‌های بازی، تجربه‌ای سرگرم‌کننده‌تر و بهینه‌تری را در دسترس علاقه‌مندان قرار بدهند. تصمیمی که به‌دنبال آن احتمالا نقشه‌های جدید بازی در مقیاسی کوچک‌تر و فشرده‌تر از نقشه‌های فعلی طراحی خواهند شد.

شعبه‌ی دایس الکترونیک آرتز در تازه‌ترین اعلامیه‌ی خود با دسته‌بندی کردن مشکلات مربوط‌به‌نقشه و چالش‌هایی که نقشه‌های بازی دربرابر مولفه‌های سرگرم‌کننده‌ی اثر قرار می‌دهند، فرایند اصلاح و اعمال تغییرات در بتلفیلد 2042 را توضیح می‌دهد. این تیم در ابتدا سراغ چالش‌های ایجاد شده ناشی از فاصله‌ی زیاد نقاط Spawn در پایگاه (Base) تا نقاط قرارگیری Flagها رفته است. طبق دیدگاه‌ تیم توسعه، این موضوع به‌دنبال معرفی نقشه‌های بسیار بزرگ و حالت‌های ۱۲۸ نفره‌ی بتلفیلد 2042 ایجاد شده است؛ چیزی که بازیکنان و نبردها را در نقشه پخش می‌کند و درنتیجه‌ی آن، مابین زمانی‌که گیمر برای مبارزه یا پرداختن به‌ Objective صرف می‌کند، اختلال ایجاد می‌شود.

بازی بتلفیلد ۲۰۴۲

تیم EA DICE برای مقابله با این موضوع، تصمیم گرفته است تا زمانی‌ را که مخاطب برای حرکت مابین Flagها و نقاط اسپاون از پایگاه صرف می‌کند کاهش بدهد. کم کردن شدت مبارزات در حالت‌هایی مثل بخش Breakthrough یکی دیگر از تغییراتی است که تیم توسعه‌ی بازی قصد دارد تا آن را در بازی اعمال کند. EA DICE خاطرنشان می‌کنند که وجود تعداد بسیار زیاد بازیکن درکنار وسایل نقلیه در این حالت، به‌شکل‌گیری هرج‌ومرج گیج‌کننده ختم شده و از میزان سرگرم‌کنندگی بازی کم می‌کند.

EA Dice فعلا در حال تصمیم‌گیری است تا از میان کم کردن تعداد بازیکنان این حالت، کم کردن حجم وسایل‌ نقلیه‌ی موجود در این نقشه و سایر نگرش‌‌های خلاقانه، یک مورد را انتخاب کرده تا با اصلاح این بخش از بازی، رضایت مخاطبان را به‌دست بیارود. به‌نظر می‌رسد که حالت Breakthrough به‌شکل ۶۴ نفره بهتر و بهینه‌تر عمل می‌کند. وجود حجمی بالا از فضاهای باز و بدون استفاده از نقشه‌هایی مثل Kaleidoscope یکی دیگر از مواردی است که توجه سازندگان بازی را به‌خود جلب کرده است.

این موضوع باعث می‌شود تا در نقاط بسیار باز و خالی از ساختمان‌ها و سنگرها، نبرد به‌شکل Long Range (جنگ از فاصله زیاد) با تفنگ‌های دور-زن دنبال شده که به‌‌ریتم و روال دنبال شدن آبجکتیو آسیب می‌زند. کمین کردن بازیکنان با تفنگ‌هایی مثل اسنایپر برای ازبین‌بردن گیمرهایی که می‌خواهند از محیط‌های باز رد شوند تا به‌آبجکتیو برسند، یکی از نقاط ضعف نقشه‌های بازی است. به‌همین منظور، استودیو دایس درنظر دارد تا با اضافه کردن نقاطی به‌خصوص برای سنگر گرفتن و پایین آوردن حجم نبردهای دور-برد، چنین مشکلی را برطرف کنند. به‌همین منظور،‌ استودیو نام‌برده تلاش می‌کند تا با طراحی مجدد نقاطی به‌خصوص از این نقشه و البته طراحی دوباره‌ی حالت Breakthrough، تجربه‌ای بهتر را در دسترس بازیکنان قرار بدهد.

حمله به دشمنان در Battlefield 2042

بزرگ بودن نقشه‌ها درکنار وجود فضاهای خالیِ بدون استفاده باعث می‌شود تا نقاط بسیار زیادی برای آسیب به‌بازیکنان در اختیار تیم حریف قرار بگیرد. به‌نقل از سازندگان بازی، عدم وجود یک مسیر مشخص برای رسیدن به‌اهداف، کارِ دفاع از نقاط مهم و حمله‌به پایگاه‌های دشمن را سخت می‌کند. به‌این شکل که بازیکنان بدون دانش از محل قرارگیری دشمنان، در تیر-رس دشمن قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند. تیم توسعه قصد دارد تا با ایجاد سنگرهای بیشتر و بهینه‌ کردن فضاهای موجود در نقشه‌ها، تجربه‌ای بهتر از بازی را ارائه کنند.

سازندگان بازی با اشاره‌به Sector A از نقشه‌ی Kaleidoscope در حالت Breakthrough خاطرنشان کردند که فاصله‌ی بسیار زیاد مابین آبجکتیوها درکنار فضاهای باز بسیار زیاد و نبود سنگرهای کافی، جلوی مولفه‌های سرگرم‌کننده‌ی بازی را گرفته‌اند. در پی صحبت‌های تیم توسعه‌ی بازی، EA اعلام کرد که سازندگان بتلفیلد 2042 برای اعمال این تغییرات و اصلاح بازی، به‌مدت زمانی قابل‌توجه نیاز خواهند داشت. گفته می‌شود که تغییرات ذکر شده فعلا قرار نیست به‌صورت هم‌زمان روی تمامی نقشه‌های بازی اعمال شود.

شایان ذکر است که سازندگان بازی حالا یک رفتار سالم‌تر و حرفه‌ای‌تر (به‌دور از مواردی مثل کرانچ) را در توسعه‌ و طراحی نقشه‌های جدید به‌کار بسته‌اند. استودیو دایس در ابتدا می‌خواهد سراغ اصلاح نقشه‌هایی برود که بیشتر از سایر نقشه‌ها، بهبود و اصلاح شدن را طلب می‌کنند؛ نقشه‌هایی مثل Kaleidoscope که بیشتر از سایر، اعتراض جامعه‌ی بازیکنان را در پی داشتند. برنامه‌ی فعلی EA Dice این است که طی برپا شدن فصل اول از محتویات بازی، نقشه‌ی ذکر شده را در دو حالت کانکوئست (Conquest) و Breakthrough اصلاح کند.

به‌دنبال کم بودن فاکتورهای سرگرم‌کننده در نقشه‌های بسیار بزرگ و محدود شدن بازیکن در این سبک از نقشه‌ها، تیم تولید بازی درنظر دارد تا نقشه‌هایی فشرده‌تر و کوچک‌تر را طراحی و به‌بازی اضافه کند. این موضوع مترادف می‌شود با تصمیم احتمالی DICE مبنی‌بر کم کردن تعداد بازیکنان حاضر در نقشه یا کم کردن تعداد آبجکتیوها. باید صبر کنیم و ببینیم که تیم توسعه‌ی بازی در اصلاح محصولشان چطور عمل خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ به‌نظرتان این تغییرات می‌توانند وضعیت بتلفیلد 2042 را بهبود ببخشند؟ دیدگاهتان را برای زومجی بنویسید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده