// سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۱

بازنشستگی سازنده Age of Empires 4 از مایکروسافت پس از سه دهه فعالیت

شنن لافتیس، یکی از اعضای قدیمی و با سابقه ایکس باکس که به مدت ۲۹ سال در این مجموعه کار کرده بود، به‌تازگی بازنشستگی خود را اعلام کرده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، شنِن لافتیس، بازی‌ساز باسابقه‌ای که نزدیک به سه دهه در مایکروسافت فعالیت داشت و در این مدت در ساخت بازی‌های زیادی مانند Fable ،Project Gotham Racing ،Banjo Kazooie و Nuts and Bolts نقش داشته، به‌تازگی بازنشستگی خود را اعلام و مجموعه‌ی ایکس باکس را ترک کرده است.

لافتیس در چندوقت اخیر هدایت استودیوی World’s Edge ایکس باکس را برعهده داشت که در ساخت بازی تحسین‌شده‌ی Age of Empires 4 به استودیوی Relic کمک کرد؛ اثری که به‌گفته‌ی مایکروسافت، سریع‌ترین فروش را درمیان تمام بازی‌های مجموعه‌ی عصر پادشاهان تجربه کرد و تا مدت‌ها قرار است برای آن محتوای جدید منتشر شود.

لافتیس ۲۹ سال در مایکروسافت مشغول به کار بود و یکی از اعضای مهم تیم ایکس باکس محسوب می‌شد. پس از جدایی او، حالا مایکل مان (با مایکل مان کارگردان اشتباه نشود)، تهیه‌کننده‌ی ارشد Age of Empires 4 به ریاست استودیوی World’s Edge رسیده است. لافتیس همچنین پیامی در خصوص بازنشستگی خود منتشر کرده است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است:

«پس از ۲۹ سال کار کردن در مایکروسافت، تصمیم گرفتم که بازنشسته شوم تا بتوانم وقت بیشتری را برای خانواده‌ و انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌ام بگذارم و خب بیشتر هم بازی کنم. زبانم از گفتن اینکه چقدر برایم ارزشمند بود که توانستنم در این پنچ سال و خورده‌ای در ساخت نسخه‌ی چهارم Age of Empires نقش داشته باشم، قاصر است.»

شنن لافتین، عضو باسابقه ایکس باکس بازنشسته شد

او در ادامه می‌گوید: «ایکس باکس محیطی فوق‌العاده است که در آن می‌توانیم رویاهای‌مان را به عمل تبدیل کنیم. از فیل اسپنسر، مت بوتی و آرون گرینبرگ گرفته تا تیم ایکس باکس گیم پس پی سی و تیم فروشگاه مایکروسافت و ولو، همگی بسیار در این مدت حمایت‌گر بوده‌اند. همیشه به خودم می‌گفتم که باید در اوج از کار در مایکروسافت خداحافظی کنم و اکنون در بهترین شرایط برای بازنشسته شدن هستم.»

لافتیس همچنین اشاره کرد که Age of Empires IV در بهار پیش رو میزبان یک آپدیت بزرگ خواهد بود که محتوا و حالت‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند. علاوه‌براین، در همان زمان به‌روزرسانی‌هایی هم برای نسخه‌ی Definitive Edition دو بازی Age of Empires 2 و Age of Empires 3 ارائه خواهد شد. فیل اسپنسر نیز در پیامی توییتری به جدایی شنن لافتیس واکنش نشان داده است و می‌گوید کار کردن با لافتیس «یکی از لذت‌بخش‌ترین و پربارترین بخش‌های کل دوران کاری او بوده است.»

افرادی دیگری نیز در ایکس باکس احساس خود را درباره‌ی رفتن لافتیس بیان کرده‌اند. وب‌سایت ویندوزسنترال با برخی از این اشخاص گفت‌و‌گو کرده است و می‌گوید تمام آن‌ها به نیکی از این بازی‌ساز باتجربه یاد کرده‌اند و همکاران او تاکید می‌کنند که لافتیس رهبری عالی بود و به مخاطب خیلی اهمیت می‌داد و او با همین خصوصیات، در شکل دادن به ایکس باکس امروز نقش مهمی داشت.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی جدایی این بازی‌ساز باسابقه از ایکس باکس چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Windows Central
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده