// شنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۸

قابلیت Developer Mode از کنسول‌های ایکس باکس حذف نمی‌شود

برخی کاربران گزارش داده‌اند که حالت توسعه‌دهنده در ایکس باکس آن‌ها غیرفعال یا حذف شده است. مایکروسافت اما به طرفداران اطمینان داده این ویژگی را از کنسول‌هایش حذف نمی‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس که اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد، حالت توسعه‌دهنده یا Developer Mode است. این قابلیت که برای دسترسی به آن تنها کافی است برای یک‌بار مبلغ مشخصی پرداخت شود، به‌راحتی روی ایکس باکس فعال می‌شود و کاربر را قادر می‌سازد دست به کدنویسی زده و کدهای دستوری شخصی‌سازی‌شده‌ی خود را روی سیستم‌عامل کنسول اجرا کند. برخی کاربران اخیرا متوجه شده‌اند که مایکروسافت مدتی است در حال غیرفعال کردن یا حذف کردن Developer Mode از روی کنسول‌های مختلف ایکس باکس است.

Developer Mode اجازه می‌دهد که کاربر نرم‌افزارهای امولاتور مربوط‌به کنسول‌های نسل‌های قدیمی را روی ایکس باکس‌های جدید اجرا کند. نکته این‌جا است که حتما لازم نیست این امولاتورها برای نسل‌های پیشین ایکس باکس باشند و درواقع امولاتورهای کنسول‌هایی غیر از ایکس باکس نیز قابلیت نصب و اجرا را دارند. تمام این‌ها دست ‌به ‌دست هم داده‌اند تا خیلی‌ها فکر کنند مایکروسافت می‌خواهد دسترسی به حالت توسعه‌دهنده را محدود یا به‌کلی حذف کند. حالا اما جیسون رونالد، رئیس بخش مدیریت برنامه‌ی ایکس باکس در توییتر این ادعاها را تکذیب کرده است.

Developer Mode روی کنسول ایکس باکس

رونالد می‌گوید مایکروسافت هیچ‌ برنامه‌ای برای حذف یا غیرفعال کردن Developer Mode از روی کنسول‌های ایکس باکس ندارد، چون آن‌ها می‌خواهند «از این اپلیکیشن مستقل و سالم و همچنین جامعه‌ی توسعه‌دهندگان ایکس باکس حمایت کنند.» این مدیر ارشد ایکس باکس به‌ دلیل غیرفعال شدن حالت توسعه‌دهنده روی برخی کنسول‌های ایکس باکس نیز اشاره می‌کند.

او می‌گوید این موضوع به‌دلیل نگه‌داری و تعمیرات دوره‌ای اتفاق افتاده است که طی آن مایکروسافت دست به پاک‌سازی اکانت‌هایی می‌زند که برای مدت طولانی بی‌استفاده مانده‌اند. رونالد همچنین تاکید می‌کند که مایکروسافت به‌دنبال یافتن راهی برای رفع مشکل است و از کاربرانی که با این مسئله مواجه شده‌اند، می‌خواهد که با آن‌ها ازطریق آدرس ایمیل ReportApp@microsoft.com ارتباط برقرار کنند و مورد خود را گزارش دهند.

در دیگر اخبار مربوط‌به ایکس باکس، سرویس ایکس باکس گیم پس در ماه ژانویه میزبان بازی‌های باکیفیتی است. Mass Effect: Legendary Edition و Outer Wilds به‌تازگی به این سرویس اشتراکی اضافه شده‌اند، درحالی‌که دو بازی Rainbow Six Extraction و Nobody Saves the World به‌زودی منتشر می‌شوند و از همان روز اول در دسترس مشترکین گیم پس آلتیمت قرار خواهند گرفت.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Developer Mode ایکس باکس چیست؟ اگر از آن استفاده کرده‌اید، می‌توانید تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده