// یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۰

ساخت یک بازی داستان محور جدید توسط استودیو سازنده We Happy Few

Compulsion Games، استودیوی زیرمجموعه ایکس باکس و سازنده‌ی بازی We Happy Few اعلام کرده که مشغول ساخت یک بازی سوم‌شخص داستان‌محور است.

نایلا هجس (Naila Hadjas)، مدیر روابط عمومی استودیوی Compulsion Games که بیشتر به‌خاطر ساخت بازی We Happy Few شناخته می‌شود، اخیرا مصاحبه‌ای با وب‌سایت Xbox Squad داشته است. کامپالشن گیمز یکی از استودیوهای زیرمجموعه‌‌ی ایکس باکس است و هجس در این مصاحبه درباره‌ی برنامه‌ی آن‌ها برای توسعه‌ی استودیو و آینده‌ی آن صحبت می‌کند. او اما از همه مهم‌تر کمی درباره‌ی پروژه‌ی جدیدی توضیح می‌دهد که در حال حاضر مشغول ساختش هستند.

هجس در این مصاحبه که به زبان فرانسوی انجام شده است، می‌گوید: «در این مدت، کمی برای یادگیری وقت گذاشتیم. این اولین بازی ما است که با همکاری مایکروسافت ساخته می‌شود و داریم چیزهای زیادی یاد می‌گیریم.» مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ دست به خرید چند استودیوی بزرگ و کوچک زد و برای مثال نینجا تئوری، پلی‌گراند گیمز و آندد لبز را به مالکیت خود درآورد و درمیان این استودیوها نام کامپالشن گیمز نیز به چشم می‌خورد.

حال به‌نظر می‌رسد که وضعیت Compulsion Games از زمان پیوستن به مایکروسافت بهتر شده و در همین راستا توانسته است تعداد اعضای خود را دوبرابر کند. هجس در این خصوص می‌گوید: «ما تعداد کارمندان خود را دوبرابر کرده‌ایم و داریم خود را [با افزایش تعداد پرسنل] وفق می‌دهیم. هدف ما این است که دنیای دیوانه‌وار، عجیب‌و‌غریب و طنزآلود بازی‌هایمان را گسترش دهیم و نام خود را در صنعت بازی به‌عنوان استودیویی مطرح کنیم که آثار خاص و منحصر‌به‌فرد می‌سازد و تمایل دارد جهان بازی‌هایش کم‌نظیر باشند. فعلا هدف‌مان همین است؛ اینکه مسیر همیشگی‌مان را دنبال و ویژگی‌های خود را حفظ کنیم.»

We Happy Few

هجس سپس از این می‌گوید که پروسه‌ی ساخت بازی جدید آن‌ها چند ماه پس از عرضه‌ی We Happy Few شروع شد و کامپالشن گیمز در حال حاضر سخت مشغول این پروژه است. او همچنین اشاره می‌کند که بازی جدید برخلاف We Happy Few، بعید است در ابتدا به‌صورت Early Access منتشر شود؛ چراکه این بازی روی داستان‌گویی تمرکز زیادی دارد. هجس در این راستا توضیح می‌دهد:

«بازی جدیدمان یک اثر سوم‌شخص روایت‌محور است که داستان در آن نقش پررنگی دارد و به همین خاطر فکر نمی‌کنم نیاز به دریافت بازخورد [از سمت بازیکنان] داشته باشیم. این بازی مانند آثار روگ‌لایک نیست که باید یک مرحله را چندین‌و‌چند بار تکرار کرد و به همین دلیل هم نیازی نیست که با جمع‌آوری داده و بازخوردها، تجربه‌ی بازی را بهبود دهیم. We Happy Few بازی‌ای بود [که از زمان انتشار نسخه‌ی ارلی اکسس] بسیار متحول شد.

در ابتدا تنها یک بازی روگ‌لایک بود. بعد به این خاطر که بازیکنان جهان بازی را دوست داشتند، به آن داستان و کاراکتر اضافه کردیم. آن زمان به خود گفتیم باشه؛ ما برای این بازی داستان درست می‌کنیم و این داستان باید پایان داشته باشد. اما برای بازی جدید از همان اول می‌دانستیم که یک اثر داستان‌محور می‌خواهیم و حالا در همان مسیر حرکت می‌کنیم.»

مصاحبه‌گر در پایان مصاحبه از هجس می‌پرسد که بازیکنان چه زمانی باید منتظر انتشار این بازی باشند؟ که البته او تنها به گفتن «واقعا نمی‌دانم» بسنده کرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی در دست ساخت Compulsion Games چیست؟ فکر می‌کنید آن‌ها می‌توانند یک بازی تک‌نفره‌ی با داستانی جذاب و گیرا را به بازیکنان ایکس باکس تحویل دهند؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده