// سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰

قابلیت جدید فروشگاه مایکروسافت برای افراد کم توان

مایکروسافت برای بهبود دسترس‌پذیری Xbox Game Store قصد دارد ۲۰ برچست اطلاعاتی به فروشگاه اضافه کند.

ایکس باکس درحال کار روی افزودن ۲۰ برچسب دسترس‌پذیری به فروشگاه دیجیتالی خود است تا برای کاربرانی که ناتوانی جسمی یا ذهنی دارند کار جست و جو و مرور در فروشگاه ایکس باکس گیم استور راحت‌تر کند.

کسانی که بازی‌های ایکس باکس گیم پس و فروشگاه ایکس باکس گیم استور را مشاهده کرده‌اند، متوجه کمبود گزینه‌ برای حالت‌های دسترس‌پذیری شده‌اند. برای مثال اگر قصد خرید یک بازی را دارید و می‌خواهید از زیرنویس‌های موجود در بازی مطلع شوید، گزینه‌ای برای فهمیدن این موضوع وجود ندارد. شرکت مایکروسافت از این مسئله خبر دارد و درحال بهبود آن است.

آنیتا مورتالونی، مدیر بخش دسترس‌پذیری ایکس باکس، از اضافه شدن برچسب‌های دسترس‌پذیری به فروشگاه دیجیتالی ایکس باکس خبر داد. این برچسب‌ها با هدف اطلاع‌رسانی ساده و راحت‌تر طراحی شده‌اند تا بازیکنانی که ناتوانی جسمی یا ذهنی دارند راحت‌تر بتوانند بازی‌های مناسب خود را پیدا کنند.

در پستی که Xbox Wire منتشر کرد آنیتا مورتالونی از اضافه شدن گزینه دسترس‌پذیری به بخش اطلاعات فروشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خانم مورتالونی در پست رسانه Xbox Wire گفت: «برای مدت زیادی اولین سوالی که جامعه بازی و معلولین از ما می‌پرسید این بود که چگونه از بازی‌های مناسب خود مطلع شویم؟ این سؤال مهمی است چون در حال حاضر فهمیدن اینکه آیا بازی که خریداری می‌کنند شرایط استفاده برای آن‌ها را فراهم می‌کند بسیار سخت است.»

به‌همین دلیل برچسب‌های دسترس‌پذیری به فروشگاه مایکروسافت اضافه می‌شوند و امکانات دسترس‌پذیری را نمایش می‌دهد تا کاربران از خرید یا دانلود خود مطمئن شوند. ۲۰ برچسبی که مایکروسافت اضافه می‌کند، به بازیکنان امکاناتی مانند بازی‌هایی که منو در آن شرح داده می‌شود، گزینه‌های زیرنویس، قابلیت تنظیم دسته‌ها، پشتیبانی از صفحه کلید و بازی با یک آنالوگ را نمایش می‌دهد.

در نگاه اول شاید این یک مسئله ساده‌ای به‌نظر برسد، اما وجود این اطلاعات به بازیکنانی که ناتوانی دارند خیلی کمک می‌کند و دیگر لزومی ندارد تا برای به‌دست آوردن این اطلاعات در وب جست‌وجو کنند یا بعد از دانلود بازی از آن مطلع شوند.

آنیتا مورتالونی در ادامه اضافه کرد: «می‌دانیم که جدا از این ۲۰ امکانات دسترس‌پذیری، امکانات دیگر نیز وجود دارد که جامعه افراد ناتوان علاقه دارد تا در بازی‌ها نمایش داده شود. در آینده امیدواریم که برچسب‌های بیشتری را اضافه کنیم ولی نه به‌اندازه‌ای که خود برچسب‌ها نیز گمراه کننده شوند.» برچسب‌های دسترس‌پذیری در ماه‌های آینده به Xbox.com، برنامه ایکس باکس در پی‌سی و برنامه‌های ایکس باکس گیم پس اضافه خواهد شد.

به نظر شما این اقدام مایکروسافت به کاربرانی که ناتوانی دارند کمک می‌کند؟ در قسمت دیدگاه‌ها می‌توانید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده