// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۹

لغو برگزاری مسابقات قهرمانی EVO 2021 به دلیل کرونا

EVO 2021، مسابقات قهرمانی بازی‌های مبارزه‌ای در سال ۲۰۲۱ که قرار بود تا کمتر از دو ماه دیگر به‌صورت حضوری در لاس وگاس برگزار شود، به‌دلیل شیوع سویه‌ی دلتا ویروس کرونا لغو شده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، برگزارکننده‌ی سری مسابقات قهرمانی EVO با انتشار پستی در توییتر اعلام کرده که برگزاری EVO 2021 به‌دلیل نگرانی درباره‌ی سویه‌ی دلتا ویروس کرونا لغو شده است. گفتنی است که رویداد امسال نیز مانند همیشه قرار بود در شهر لاس وگاس برگزار شود. مسابقات EVO به‌طور خاص روی بازی‌های مبارزه‌ای متمرکز است و برگزارکننده‌ی آن می‌گوید باوجود لغو مسابقات حضوری امسال، آن‌ها همچنان قصد دارند رویدادهای بزرگ و زنده‌ی EVO را در آینده برگزار کنند.

در بخشی از بیانیه‌ای که در حساب توییتری EVO پست شده، آمده است: «کسانی که برای شرکت در EVO 2021 دعوت شده بودند، بهترین‌ بازیکنان بازی‌های مبارزه‌ای در دنیا بودند. ما از اینکه این رویداد را لغو کرده‌ایم، بسیار ناراحتیم.»

EVO 2021 برای برگزاری در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ نوامبر (۶ و ۷ آذر) برنامه‌ریزی شده بود و قرار بود شرکت‌کنندگان مانند همیشه در بازی‌های مبارزه‌ای مختلفی با یکدیگر به رقابت بپردازند؛ بازی‌هایی شامل Guilty Gear Strive، مورتال کامبت 11، Skullgirls 2nd Encore، تیکن 7 وStreet Fighter 5: Champion Edition. البته مسابقات EVO دیگری برای برگزاری در ماه اوت سال ۲۰۲۲ (مرداد-شهریور ۱۴۰۱) و در شهر لاس وگاس برنامه‌ریزی شده است. همچنین بازیکنانی از سراسر دنیا اخیرا در رویداد آنلاین EVO شرکت کرده بودند.

تماشاچی‌ها در حال تشویق در مسابقات EVO

آخرین مسابقات حضوری EVO در سال ۲۰۱۹ برگزار شد. EVO 2020 نیز با شروع همه‌گیری کرونا مصادف و برگزاری آن لغو شد. همچنین سال گذشته بود که اتهاماتی علیه جویی کوئلار، برگزارکننده‌ی EVO دررابطه با آزارواذیت غیراخلاقی مطرح شد. این موضوع باعث شد تعدادی از شرکت‌های حاضر در EVO همکاری خود را با این رویداد قطع کنند و کوئلار نیز مدت کمی پس از این جنجال‌ها، از طرف مدیران EVO به مرخصی اجباری فرستاده شد.

سونی چند ماه پیش مالکیت مسابقات قهرمانی EVO را به‌دست آورد. بااین‌حال، اعضای تیم EVO می‌گویند سونی مسابقات را به پلی استیشن محدود نکرده است و پلتفرم‌های دیگری نیز در آن حضور دارند. همچنین در رویداد امسال قرار بود بازی Super Smash Bros نیز حضور داشته باشد که البته نینتندو از این کار صرف‌نظر کرد و دراین‌باره گفت: «ما برنامه‌ داریم که مسابقات آنلاین و آفلاینی را در آینده برای بازی Super Smash Bros برگزار کنیم. البته کماکان شرکت در مسابقات EVO و رویداد‌های مشابه را درنظر می‌گیریم.»

برگزاری مسابقات ویدیو گیمی دیگر نیز همچنان تحت‌تاثیر همه‌گیری کرونا قرار دارند. برای مثال، رویداد Championship Weekend کالاف دیوتی در سال ۲۰۲۱ چندوقت پیش به‌صورت حضوری برگزار شد. لیگ کالاف دیوتی که مسئول برگزاری این رویداد بود، تنها به دو شرط به شرکت‌کنندگان اجازه‌ی ورود به محل برگزاری مسابقات را می‌داد: داشتن مدرکی که نشان دهد آن‌ها واکسن زده‌اند یا داشتن تست منفی کرونا.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده