// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۰

خریداری استودیو Nixxes Software توسط پلی استیشن سونی

هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن به‌صورت رسمی اعلام کرد که Nixxes Software به PS Studios پیوسته است.

استودیو بازی‌سازی هلندی Nixxes Software با بیشتر از دو دهه تجربه توسط پلی استیشن خریداری شد. این تیم که تا به امروز با شرکت‌های بزرگی همچون کریستال داینامیکس، IO Interactive و Eidos همکاری فنی روی ساخت بازی‌های ویدیویی داشته است، حالا بخشی از PS Studios به شمار می‌آید. اعضای این تیم در پورت بازی‌های ویدیویی متخصص هستند و بارها یک ویدیوگیم را با پیشرفت‌های فنی همچون افزایش فریم‌ریت از یک کنسول به کنسول دیگر یا از کنسول‌ها به کامپیوترهای شخصی برده‌اند.

مطابق بیانیه‌ی رسمی وظیفه‌ی اصلی این استودیو آن است که قدرت تکنیکی و توان تولیدی استودیوهای بازی‌سازی متعلق به پلی استیشن را افزایش دهد. احتمالا می‌توان این‌طور برداشت کرد که از این به بعد هر زمان که سونی بخواهد یک بازی ویدیویی خود را به کامپیوترهای شخصی بیاورد، این کار به بهترین شکل توسط Nixxes Software انجام خواهد شد. هرچند سابقه‌ی درخشان استودیو نشان می‌دهد که آن‌ها روی کاغذ شانس آوردن بازی‌های نسل‌های ۵ تا ۷ به کنسول PS5 سونی در قالب ریمسترها را هم دارند.

خریداری استودیو هلندی Nixxes Software توسط پلی استیشن سونی

هرمن هالست از پیوستن استودیو Nixxes Software به PS Studios ابراز خوشحالی کرد: «اعضای استودیو Nixxes Software علاقه‌ای شدید به بهتر کردن بازی‌ها و ارائه‌ی بهترین تجربه‌ها به بازیکن‌ها دارند. Nixxes برای تمام افراد حاضر در تمامی بخش‌های استودیوهای پلی استیشن، بسیار مفید خواهد بود. این‌گونه با افزایش قدرت فنی PS Studios همه‌ی تیم‌ها ما می‌توانند فقط روی مهم‌ترین هدف خود تمرکز کنند؛ خلق تجربه‌های یگانه برای گیمرهای پلی استیشن با بالاترین کیفیت ممکن».

موسس استودیو Nixxes Software برای اعلام رسمی خبر نوشت: «ما نمی‌توانیم برای مشغول شدن به کار صبر کنیم. چون برای آوردن تجربه و تخصص تکنیکی و بازی‌سازی خود به خانه‌ی مجموعه بازی‌های قدرتمند پلی استیشن بسیار هیجان‌زده هستیم. با اشتیاق سراغ همکاری با برخی از بهترین تیم‌های صنعت بازی‌سازی می‌رویم تا تجربه‌ی گیم‌پلی‌های متفاوت با بالاترین کیفیت را تقدیم طرفدارهای پلی استیشن کنیم».

سونی دیروز خبر خریداری استودیو Housemarque توسط پلی استیشن را اعلام کرد و امروز سراغ Nixxes Software رفته است. اما باتوجه‌به تصویر لورفته توسط اکانت رسمی پلی استیشن ژاپن در روز گذشته، انتظار می‌رود که خیلی زود خبر خریداری بلوپوینت گیمز نیز توسط سونی به‌صورت رسمی تایید شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده