بازی Halo Infinite دارای پرداخت درون برنامه ای و سیستم ضد تقلب خواهد بود
کمپانی مایکروسافت در چند وقت اخیر اطلاعات زیادی در مورد بازی Halo Infinite منتشر نکرده است و باید برای اعلام جزییات بیشتر به شکل رسمی منتظر بمانیم، ولی با نگاهی به لیست شغلهایی که توسط استودیو 343 اینداستریز (343Industries) منتشر شده است، میتوان با بعضی از ویژگیهای بازی آشنا شد.
این استودیو به دنبال کسی میگردد که در کارگردانی و طراحی تجربیات آنلاین مهارت بالایی داشته باشد و روی مکانیزمهایی برای پیگیری پیشرفت بازیکن در داخل و خارج بازی کار کند؛ به این شکل که بتواند بازیکن را بیش از پیش به تجربه طولانیمدت بازی تشویق کند و باعث شود او و دوستانش بارها و بارها به هیلو اینفینیت مراجعه کنند. از طرف دیگر جای تعجب ندارد که مایکروسافت به دنبال پرداخت درون برنامه ای (Microtransactions) در هیلو اینفینیت باشد و با توجه به محبوبیت روزافزون این مدل تجاری در بین ناشرها، به استفاده از آن در معروفترین بازی خود فکر کند؛ مخصوصاً با در نظر گرفتن این نکته که این کمپانی به هیلو اینفینیت به چشم یک «بازی به عنوان سرویس» (Game as a Service) نگاه میکند و از بازی با عنوان Live Service یاد کرده است؛ همانطور که Halo: The Master Chief Collection و Halo 5: Guardians هنوز هم بعد از گذشت مدتها از زمان عرضه، با آپدیتها و تغییراتی در پلی لیستها همراه هستند و هیلو اینفینیت هم مطمئناً تا سالها از طرف مایکروسافت پشتیبانی خواهد شد. در این میان، بد نیست به این نکته هم توجه داشته باشیم که پرداختهای درون برنامهای در هیلو 5 درآمد بسیار بالایی نصیب این کمپانی کردهاند که باعث میشود چشمپوشی از آنها در نسخه بعدی تقریباً غیرممکن باشد.
در توضیحات مرتبط با شغل مورد نظر 343 اینداستریز، وظیفه فرد مورد نظر را طراحی و ارائه یک تجربه اجتماعی AAA عنوان کردهاند که باید به فکر رشد و توسعه جامعه مخاطب بازی باشد و در عین حال به جنبههای تجاری و سرمایهگذاری هم توجه کند؛ به این شکل که با استفاده از ایدههای خود کاری کند که بازیکن اشتیاق زیادی برای دنبال کردن هیلو اینفینیت داشته باشد و برای آن پول خرج کند؛ موضوعی که احتمالاً به موارد ظاهری مثل پوستهها، زرهها و... اشاره میکند؛ هرچند این قضیه هنوز تأیید نشده است. همچنین این فرد باید توانایی زیادی در خلق و توسعه سیستم پیشرفت درون بازی داشته باشد تا به بازیکن احساس رضایت بیشتری برای ادامه کار بدهد؛ موضوعی که نیاز به شناخت فرد مورد نظر از ویژگیهای روانشناختی بازیکنها دارد تا آنها را به بازگشت دوباره به بازی تشویق کند.
درخواست استخدام کارگردان و طراح متخصص در امر تجربیات آنلاین، تنها چند روز بعد از معرفی هیلو اینفینیت در E3 2018 منتشر شد و هنوز هم بعد از گذشت چند ماه میتوان آن را در سایت مایکروسافت مشاهده کرد. در کنار این شغل مهم، درخواست دیگری هم به چشم میخورد که برای نسخه کامپیوتر در نظر گرفته شده است و عبارت است از جذب یک مهندس توسعه نرمافزار حرفهای که روی قابلیتهای ضد تقلب (Anti Cheat) این نسخه و سایر بخشهای امنیتی آن کار کند؛ موضوعی که معمولاً در نسخههای کنسولی بازیها مشکلی ایجاد نمیکند و دارندگان بازی روی ایکس باکس وان هم نباید نگران آن باشند، ولی در کامپیوتر میتواند جلوی لذت بازیکنها را بگیرد و چنین خبری در مورد هیلو اینفینیت را میتوان خبری خوشحالکننده برای طرفداران بازی دانست. البته هنوز مشخص نیست که 343 اینداستریز برای ارائه تجربه آنلاین بدون تقلب به سراغ استفاده از سرویسهای سایر شرکتها خواهد رفت و آن را بهینهسازی میکند یا خود سرویس کاملاً مخصوصی برای این کار طراحی خواهد کرد.
مایکروسافت حساب ویژهای روی هیلو اینفینیت باز کرده است و به گفته آرون گرینبرگ با اثری بزرگتر و جاهطلبانهتر از قبل طرف خواهیم بود؛ بازیای که قرار است به ریشههای هیلو بازگردد و با دو بخش عظیم داستانی و چند نفره، طرفداران این مجموعه محبوب را سرگرم کند؛ دو بخشی که طبق بعضی شایعات ممکن است همزمان منتشر نشوند و بخش داستانی در سال ۲۰۱۹ و بخش چند نفره هم در سال ۲۰۲۰ عرضه شود.