نویسنده: محمد حیدری
// دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

جزییات تازه‌ای از بخش‌ چند‌ نفره‌ بازی Rune: Ragnarok منتشر شد

به تازگی اطلاعاتی از گیم‌پلی و سیستم کلی بخش چندنفره بازی Rune منتشر شده است.

سالی که گذشت را می‌توان سال بازگشت باشکوه اساطیر نورس به صنعت سینما و بازی‌های ویدیویی دانست. کریس راینهارت (Chris Rhinehart) مسئول پروژه‌ی Rune Ragnarok در این‌باره می‌گوید:

اینکه مردم (در سال‌های اخیر) تا این‌ میزان نسبت به آشنایی با اساطیر نورس از خود تمایل نشان داده‌اند خبر بسیار خوبی است؛ چه این تمایل از طرف بازی‌‌های ویدیویی همچون God of War به‌وجود آمده باشد، چه از سمت فیلمی همچون Thor: Ragnarok.

اساطیر نورس منبعی غنی از روایات و افسانه‌های بسیار جذاب و متنوع محسوب می‌شود و حال استودیو Human Head در صدد آن است که با استفاده از این گنجینه‌ی گران‌بها، بازی Rune را به تجربه‌ای لذت‌بخش برای هواداران تبدیل کند. در همین راستا و طی رویداد E3 امسال، توماس فرانزس (Tomas Franzese) از نویسنده های وب‌سایت معتبر DualShockers فرصت تجربه‌ی بخش چند‌نفره‌ی این بازی نقش‌ آفرینی جهان‌باز را پیدا کرد و دیدگاه‌های خود در مورد این بازی را با هواداران در میان گذاشته است. از نظر فرانزس، Rune تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش در یک دنیای جهان‌باز، وسیع و بسیار غنی است که حتی برای کسانی که نسخه‌ی سال ۲۰۰۰ این بازی (با عنوان Rune Classic) را تجربه‌ نکرده‌اند به یک بازی و تجربه‌ی ایده‌آل تبدیل خواهد شد.

دانلود ویدیو از وب‌سایت آپارات

با وجود الهامات متعدد از بازی کلاسیک Rune، نسخه‌ی جدید به هیچ عنوان مشکلی را برای هواداران تازه‌وارد به وجود نخواهد آورد. در واقع، تا زمانی که شما از هواداران افسانه‌های نورس و نبرد‌های سوم شخص حماسی و خشن باشید از تجربه‌ی این بازی لذت خواهید برد. نبرد‌های این بازی نیز نسبتا ساده هستند و بازیکنان می‌توانند در میان کوهی از سلاح‌های متفاوت و قابل دسترس، شیوه مبارزه‌ی خود را تعیین و جهت‌دهی کنند. البته پیش از همه‌ی این‌ها، بازیکنان ابتدا باید شخصیت خود را انتخاب کنند و سپس با یکی از خدایان هم‌پیمان شوند. تاکنون Loki، Odin، Freya، Thor و Hel به عنوان خدایانی که بازیکنان می‌توانند از طریق پیمان بستن با آن‌ها به ماموریت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ دست پیدا کنند معرفی شده‌اند.

Rune

فرانزس در ادامه توضیح داده است که در این مرحله‌ از بازی و پس از هم‌پیمان شدن با Hel، به همراهی کریس راینهارت وارد دنیای بزرگ و زیبای بخش‌ چند‌نفره‌ی بازی شده است و پس از دنبال کردن یک ماموریت خاص و کشتن چند دشمن، شمشیری بزرگ و آتشین را به‌دست آورده است. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد دنیای بازی مملو از سلاح‌ متنوعی است که بازیکنان می‌توانند برای به دست آوردن آن‌ها تلاش کنند و از همین طریق، شیوه مبارزه‌ی خاص خود به‌دست آورند. لازم به ذکر است که مبارزات Rune در برخی برهه‌های آن می‌تواند بسیار دشوار باشد و سیستم بازی ممکن است شما را به‌شدت برای زمان‌بندی اشتباه و یا حرکات بدون فکر تنبیه کند. موضوعی که تجربه‌ی این بازی اکشن نقش‌آفرینی را وارد مرحله‌ای عمیق‌تر و دشوار‌تر خواهد کرد.

در نهایت فرانزس از شکست دشمنان و به‌دست آوردن یک کتیبه‌ی سنگی بزرگ (Rune) یاد کرده است. این Rune به بازیکنان اجازه‌ی تبدیل شدن به یک غول هولناک را می‌دهد. غولی که پس از تبدیل شدن به آن می‌توانید به اطراف حرکت کنید و هر‌آنچه در سر راه‌تان قرار دارد را به ورطه‌ی نابودی بکشانید. پس از این اتفاق، فرانزس سوار قایق شد و به سفر در دنیای بزرگ بازی ادامه داده است. موضوعی که او در یادداشت خود از آن به عنوان یک تجربه‌ی بسیار جذاب یاد کرد.

Rune

شکی نیست که درست همانند بسیاری از بازی‌های چند‌نفره‌ی مشابه، بازی Rune در هنگام عرضه، تجربه‌ی عمیقی را برای مخاطبان به ارمغان خواهد آورد اما با این وجود، بدون تردید این گیم‌پلی عمیق تنها با تعامل و تقابل با دیگر بازیکنان به نهایت جذابیت خود خواهد رسید. موضوعی که دنیای جهان‌باز این اثر نقش‌آفرینی به‌خوبی برای آن طراحی شده است و قطعا بسیاری از مخاطبان با آن ارتباط نزدیکی برقرار خواهند کرد. از طرف دیگر کریس راینهارت تایید کرده است که Rune به شکل تک‌نفره و داستانی نیز قابل‌بازی خواهد بود. بنا بر گفته‌های این کارگردان، داستان بخش تک‌نفره‌ی Rune توسط خدای هم‌پیمانتان برای شما روایت خواهد شد و همین موضوع بخش تک‌نفره و داستانی این بازی را به تجربه‌ای بسیار شخصی بدل خواهد کرد. به‌علاوه، با وجود اینکه بازیکنان ممکن است در بخش چند‌نفره‌ی این بازی با خدایان متفاوتی هم‌پیمان شده باشند اما سیستم بازی به گونه‌ای طراحی شده است که به‌صورتی پویا این ماموریت‌ها را با یکدیگر تلفیق خواهد کرد. موضوعی که به بهترین شکل ممکن باعث یک‌پارچه‌سازی تجربه‌ی آنلاین این بازی خواهد شد. جدا از موارد مذکور، بازی برخی یورش‌های ناگهانیِ زمان-محور و داستان-محور را در سیستم خود گنجانده‌ است که باعث تازه ماندن تجربه‌ی بازی و همچنین بالا رفتن هرچه‌ بیشتر جذابیت آن خواهد شد.

Rune

با وجود اینکه Rune مسیر بسیار متفاوتی را نسبت به نسخه‌ی قدیمی‌تر خود در پیش گرفته است، اما به‌گفته‌ی توماس فرانزس، کمتر تردیدی در مورد کیفیت و آینده‌ی این بازی وجود دارد. در حالی که بازی‌ای همچون God of War روی ارائه‌ی یک تجربه‌ی احساسی و تک‌نفره متمرکز بود، Rune اکثریت تلاش خود را در راستای خلق یک تجربه‌ی چند‌نفره در دنیای اساطیر نورس به کار گرفته است. اثری که هم هواداران این افسانه‌ها و هم هواداران این سری با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.

نسخه‌ی Early Access بازی Rune اواخر سال جاری در استیم عرضه خواهد شد. به‌گفته‌ی کریس راینهارت نسخه‌ی Early Access این اثر تمامی ویژگی‌های کلیدی بازی اصلی همچون دنیای آزاد، ماموریت‌های فراوان، بخش PVP (بازیکن بر علیه بازیکن) و PVE (بازیکن بر علیه دشمنان طراحی شده در محیط) و سیلی از اشیای قابل‌جمع‌آوری در قالب ویژگی Loot را به بازیکنان ارائه خواهد داد. سرور‌های PvP و PvE نیز به شکل جداگانه دایر خواهند شد و بخش دستانی نیز در دسترس علاقه‌مندان به آن قرار خواهد گرفت. با وجود پتانسیل‌‌های فراوان این بازی، باید صبر کرد و دید که چگونه‌ Rune در طی این زمان تکامل پیدا خواهد کرد و تا چه حد موفق به جلب نظر هواداران این ژانر در سراسر جهان خواهد شد.

نظر شما در مورد این بازی چیست؟ آیا از دید شما همراهان زومجی، Rune به اثری باکیفیت و قابل‌قبول در این ژانر بدل خواهد شد؟

دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذرید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده