مدیر اجرایی بازی The Sims به عنوان مدیرعامل استودیو TinyCo انتخاب شد
در جدیدتری اخبار بازی موبایل، شرکت جم سیتی، ناشر بازیهای موبایل، اعلام کرده است که راد هامبل، مدیر اجرایی سابق الکترونیک آرتز، استودیو TinyCo را در شهر سان فرانسیسکو اداره خواهد کرد.
هامبل جایگزین سلیمان علی، موسس و مدیرعامل TinyCo خواهد شد که این استودیو را برای سرمایهگذاری در بخش کارآفرینی ترک کرده است. هامبل با سران شرکت جم سیتی که در شهر لس آنجلس پایه گذاری شده است، برای پیش برد اهداف TinyCo همکاری خواهد کرد. همچنین، سلیمان علی، به عنوان مشاور جم سیتی فعالیت خواهد کرد.
هامبل پیش از این با شرکت الکترونیک آرتز به عنوان مدیر اجرایی پروژههایی مانند بازی The Sims 2 و The Sims 3 همکاری داشته است. او همچنین برای مدتی به عنوان مدیرعامل شرکت Linden Lab، توسعه دهندهی بازی Second Life، فعالیت داشته است.
استودیو TinyCo که متعلق به شرکت جم سیتی است، در شهر سان فرانسیسکو در زمینهی عملیاتهای فنی، طراحی، داستان سرایی، هنرهای بصری، بازاریابی، تجزیه و تحلیل داده ها، رشد، ارتباطات و فروش فعالیت خواهد کرد. به همین دلیل، جم سیتی در نظر دارد تا در بخشهای انتشارات و بازاریابی، اقدام به استخدام کارکنان محلی در این شهر کند.
شرکت جم سیتی بازیهای انتخابی را همچنان تحت نام تجاری TinyCo منتشر خواهد کرد. هامبل و گایسر زیر نظر جاش یوگوادو، بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل ارشد جم سیتی فعالیت خواهند کرد.
جاش یوگوادو در بیانیهای گفت:
همانطور که شرکت جم سیتی به سرعت در حال رشد است و روز به روز در زمینهی درآمد رکورد جدیدی ثبت میکند، در حال سازماندهی استودیوهای خود هستیم تا بیشترین بازدهی ممکن را از آنها دریافت کنیم. راد هامبل و مت گایسر در زمینهی مدیریت استودیوی سن فرانسیسکو جم سیتی کار بزرگی انجام دادهاند و مشتاقیم تا کار خوب آنها در استودیوی TinyCo مشاهده کنیم. ما به خاطر داشتن فرصتی جهت همکاری نزدیک با سلیمان علی برای یکپارچه سازی موفقیت آمیز TinyCo سپاسگزاریم. ما برای سلیمان در پروژههای بعدیاش آرزوی موفقیت داریم.
وبسایت venturebeat از هامبل علت پیوستن او به جم سیتی و TinyCo را پرسید. هامبل در ایمیلی، اینگونه پاسخ داد:
ما رشد دادن به تجارتها را دوست داریم و همچنین دوست دارم تا با استعدادهای خلاق برای تولید بازیهایی که تقاضای زیادی داشته باشند، همکاری کنم. امسال در استودیو فعلی من، سالی سرگرم کننده و موفقیت آمیز بود، چرا که در حال حاضر توانستهایم به تمام اهداف خود از نظر مالی و محبوبیت بازی خود برسیم. استودیوی TinyCo پیشینهای قوی از بازیهایی با داستان و کاراکترهای موفق در اختیار دارد که حتی برای مدتی علاقهی من را نیز جذب خود کرده بود. فرصتی برای کمک به رشد یک شرکت دیگر، برای من بسیار هیجان انگیز است. در سِمت مدیریت، این هفدهمین استودیویی در مقیاس بزرگ خواهد بود که اداره خواهم کرد. این تجربیات من به عنوان مدیر در این استودیوها، متفاوت از یکدیگر بوده و چیزهایی جدیدی از هر کدام یاد گرفتهام. از تجربیاتم به عنوان مدیرعامل شرکت Linden Labs و توسعهی بازی Second Life، تا همکاری با الکترونیک آرتز در مسیر انتشار دو عنوان موفقیت آمیز مجموعه بازی Sims، امیدوارم مهارتهای انباشته شدهی من طی این سالها، به کمک همکاران جدیدم بیاید. هر ارگان جدید برای من یک ماجراجویی جدید با مخاطبان متفاوت از یکدیگر است و در مورد TinyCo، فکر میکنم که این استودیو این توانایی را دارد تا به عنوان بهترین استودیوی توسعه دهندهی بازی موبایل جهان شناخته شود.