قدرت سخت افزاری نینتندو سوییچ احتمالا از پلی استیشن 4 کمتر است
طبق صحبتهای دو منبع داخلی، کنسول نینتندو سوییچ که در ماه مارس ۲۰۱۷ میلادی عرضه خواهد شد، نسبت به کنسول پلیاستیشن 4 که سه سال از عمر آن میگذرد، قدرت سخت افزاری کمتری دارد.
بنابر صحبتهای دو منبع داخلی (که خواستار فاش نشدن اسم خود شدهاند) با سایت GamesBeat کنسول نینتندو سوییچ از آخرین نسخه کارتهای گرافیکی مکسول انویدیا استفاده میکند. با این که در ابتدای سال جاری میلادی انویدیا معماری پاسکال را معرفی کرد، ولی ظاهرا این معماری جدید برای چیپست تگرا کنسول نینتندو سوییچ به موقع آماده نشده بود. البته هنوز معماری مکسول استفاده شده بر روی چیپست تگرا نینتندو سوییچ آنقدر قدرتمند است که بتواند بازیهای خاص نینتندو را براحتی اجرا کند ولی نباید انتظار داشته باشیم تا بازیهایی با گرافیک بازیهای پلیاستیشن 4 را برای این کنسول ببینیم.
قابلیتهای بصری نینتندو سوییچ هنوز هم میتواند گیمرهای زیادی را به خود جذب کند. زیرا در تریلر اولیه این کنسول شاهد اجرا شدن بازیهایی نظیر NBA 2K و Skyrim بر روی نینتندو سوییچ بودیم که از کیفیت خوبی برخوردار بودند. از آنجایی که کنسول نینتندو سوییچ یک کنسول هیبریدی است، احتمال دارد با قدرت سخت افزاری خود که برگرفته از معماری مکسول است، بتواند مخاطبین خود را هیجانزده کند. با این حال باید تا ۲۴ دی ماه و لایو استریم نینتندو برای معرفی کامل این کنسول منتظر بمانیم.
با تمام این تفاسیر احتمال میرود بعضی از هواداران از خبر قرار گرفتن معماری مکسول بر روی چیپست تگرا به جای معماری پاسکال ناراحت شوند. با اینحال ظاهرا زمان، اصلیترین دلیلی است که مانع از این کار شده است. طبق ادامه صحبتهای این دو منبع خبری، کمپانی ژاپنی برای تولید این کنسول عجله داشته است. زیرا از طرفی نینتندو، هم قصد داشت تا شکست کنسول Wii U را هرچه سریعتر جبران کند و هم اینکه میخواستند هرچه زودتر کنسول هیبریدی آنها وارد بازار شود تا اینکه یک کمپانی دیگر زودتر از نینتندو دست به انجام این کار بزند. این اتفاق قبلا هم برای Wii U افتاده بود زمانی که نینتندو اعلام کرد که این کنسول یک تبلت گیمینگ است و ظاهری شبیه به گیمپد دارد و دو سال بعد، شاهد iPadهای اپل بودیم که این ویژگی را در اختیار داشتند. حال اگر نینتندو میخواست از معماری پاسکال بر روی چیپست تگرا استفاده کند، میبایست ریسک گذشته را تکرار و در بازه زمانی دیرتری این کنسول را عرضه میکرد.
با این حال انویدیا به گونهای چیپست تگرا را ساخته است که بتواند بازیهای مدرن امروزی را نیز اجرا کند. با این حساب رزولوشن اجرایی بازیها بر روی این صفحه ۶.۲ اینچی کمتر از مقداری است که قبلا شایعه شده بود. در گذشته شایعاتی پخش شده بود که رزولوشن اجرایی بازیهای نینتندو سوییچ در حالت پورتابل 720p خواهد بود و حال اگر این صحبتها صحت داشته باشند، احتمال دارد شاهد رزولوشن 540p که به رزولوشن 720p آپاسکیل میشود، باشیم.
حتی بدون دارا بودن یک سخت افزار بالارده کنسول نینتندو سوییچ دارای بازیهای زیادی نظیر The Legend of Zelda: Breath of the Wild خواهد بود. قطعا این بازیها میتوانند به فروش این کنسول کمک بزرگی بکنند. جان پدی، یکی از آنالیزورها و محققان بازار کارت گرافیک، در این باره میگوید:
در صورت موفق بودن کنسول نینتندو سوییچ، این کنسول میتواند تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، ۵ میلیون دستگاه فروش داشته باشد.
یکی دیگر از دلایلی که معماری پاسکال بر روی چیپست تگرا قرار نگرفت، این بود که کنسول نینتندو سوییچ از قبل طراحی شده بود. معماری پاسکال با این که کارآمدتر و قدرتمندتر از معماری مکسولی است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد ولی، مدلهای لپتاپ و دسکتاپ این معماری هم به سیستم خنک کننده قویتری نیاز دارند و هم اینکه از نظر اندازه، حجم بیشتری را اشغال میکنند. برای مثال چیپ کارت گرافیک GTX 1060 براحتی میتواند باعث ذوب شدن کنسول نینتندو سوییچ شود.
در آخر نظر شما کاربران چیست؟