نیانتیک لبز اطلاعات جدیدی از بروزرسانی های آینده Pokemon Go ارائه داد
نیانتیک لبز در مورد آیندهی بازی واقعیت افزودهی موبایل Pokémon Go توضیح داده است، بخصوص یک ویژگی که ممکن است از Ingress، بازی قبلی این استودیو، به آن اضافه شود. در مصاحبهی جان هنک، بنیانگذار نیانتیک لبز، با سایت گیم اینفورمر از وی پرسیده شد که استودیوی آنها چگونه پوکاستاپها (PokeStops) و باشگاه (gyms) را انتخاب کرده است. به گفتهی هنک، این ویژگی «حاصل کار سه سالهی آنها روی Ingress بوده است.» وی توضیح داد:
Ingress نیز یک بازی بر اساس مکانها است. Ingress یک بازی علمی تخیلی است، مکانها در Ingress یک پازل هستند و گیمرها میتوانند از این دروازهها برای فعال کردن آنها استفاده کنند، آنها را به یکدیگر مرتبط کنند تا میدانها و یا دو تیم را تشکیل دهند. ما این دروازهها، هنگامی که ما آن پروژه را با گوگل آغاز کردیم، این پایگاه اطلاعاتی که مکانهای بین المللی را شامل میشد به همراه نشانههای تاریخی و یک پایگاه اطلاعاتی از هنرهای عمومی و مجسمهها ثبت کردیم. چند صد هزارتایی از آنها وجود داشت ... و ما یکسری خطوط راهنما را پایه گذاری کردیم: آنها میبایست امن و به طور عمومی در دسترس باشند؛ آنها میبایست یک کار هنری، بخشی مهم از یک معماری یا تجارتهای منحصر به فرد محلی باشند؛ و پس از آن ما یک گروه کنترل کننده داشتیم که نقاط را مورد بررسی قرار میدادند و آنهایی را که با معیارهای ما سازگار بودند، انتخاب میکردند.
مجموعهای از دادههای جمع آوری شده برای دروازههای Ingress از طریق فرایند نقشه برداری برای باشگاه و پوکاستاپها استفاده شدهاند. اگر چه پس از آن نیانتیک ثبت دروازهها برای Ingress را متوقف کرده است، هنک گفت که آنها «دائما در حال کار کردن روی روشی هستند که ثبت آنها را مجددا امکان پذیر سازد.» ممکن است این کار روی Pokémon Go نیز اثراتی داشته باشد، اما هنک در این خصوص تعهدی نداد. او گفته است:
اینکه آیا ما آن برنامه را به Pokémon Go نیز بسط خواهیم داد یا خیر، در حال حاضر مشخص نیست. ما مشغول کار روی یک منبع انسانی یا یک راه حل بر اساس رای کاربرها بودیم تا از این طریق بتوانیم ثبت مجدد این نقاط را از سر بگیریم و با کمک کاربرها نقاط جدیدی را تهیه نماییم. اما زمانبندی قطعیای برای آن نداریم، به هر حال این فقط مسالهای است که داریم رویش کار میکنیم.
هنک طی صحبتهایی کلی گفت که نیانتیک اکنون روی «بهبود و ارتقاء Pokémon Go» تمرکز کرده است و در ادامه گفت:
این یک بازی چندنفرهی گستردهی آنلاین (MMO) است، پس ما به ارائهی بروزرسانیهای منظم و اینطور مسائل پایبندیم. هر دو هفته یک بار سرورها و کلاینت بروزرسانی خواهند شد.
بروزرسانی دو هفته یک بار به عنوان یک «اصل کلی در نحوهی کار» نیانتیک و گام زمانی برنامهی آنها برای بروزرسانی بازی توصیف شده است. همچنانکه قبلا هم مشخص شده بود، برنامهی آنها این است که «به زودی» معاوضه، عمق بیشتر در گیمپلی پوکاستاپها و باشگاه را در آیندهی نزدیک به عنوان خصوصیاتی اصلی به بازی اضافه کنند. هنک گفت:
امروز شما میتوانید مواردی مانند طعمه را به پوکاستاپها اضافه کنید که به نوعی باعث تغییر یافتن آنها خواهد شد و باعث میشود پوکمنهای بیشتری به آنجا جذب شوند. ما فکرهایی در خصوص اینکه تا چه حد میتوان پوکاستاپها و باشگاهها را تغییر داد و دگرگون کرد داریم. گیمرها میتوانند با مشارکت با یکدیگر آنها را تغییر دهند و عملکردهایی را به آنها اضافه کنند. پس این یکی از بخشهایی است که ما در هفتهها و ماههای پیش رو برای عملی ساختنش تلاش خواهیم کرد.
Pokémon Go در ماه جولای برای کاربران آمریکایی پلتفرمهای iOS و اندروید عرضه شد. استودیوی نیانتیک عرضهی جهانی بازی را به منظور رفع مشکلات سرور بازی به تعویق انداخته است. بر اساس گفتههای افرادی که «با برنامههای پیش رو برای بازی آشنا هستند» بازی طی «چند روز آینده» در کشورهای اروپایی، ژاپن و دیگر کشورهای آسیا عرضه خواهد شد.
طبق تخمینها Pokémon Go از زمان عرضهاش تا کنون ۱۴ میلیون دلار درآمد زایی داشته است. دیگر گزارشها گفتهاند که اکنون Pokémon Go در آمریکا بزرگتر از Tinder شده است و از نظر تعداد کاربرهای فعال روزانه به توییتر (Twitter) نزدیک میشود. برای آگاهی از دیگر اخبار مرتبط با این بازی به صفحهای اصلی Pokémon Go در زومجی مراجعه کنید.
منبع: GameSpot