بهترین بازی های استراتژیک اندروید

بهترین بازی های پلی استیشن 4 که حتما باید تجربه کنید

بهترین بازی های ایکس باکس وان که باید تجربه کنید

مقالات بازی

تخصصی‌ترین مقالات بازی های ویدیویی از جمله تاریخچه، گزارشات، مصاحبه، بررسی راندمان، پیش نمایش بازی ها را در این صفحه مطالعه کنید.

سگا چطور کنسول جنسیس را ساخت

سگا یکی از شرکت‌هایی است که سابقه فعالیتش در صنعت بازی‌های ویدیویی به همان روزهای اول تولد این صنعت برمی‌گردد. در این مقاله قصد داریم از آغاز تاریخ سگا شروع کنیم تا به عصر جنسیس برسیم و با مصاحبه خواندنی با طراح سگا جنسیس، به پشت‌پرده ساخت این کنسول به‌یاد ماندنی بپردازیم. با زومجی همراه باشید.

پیش‌نمایش بازی The Witcher 3: Wild Hunt

"بدي، بدی است. کم یا زیاد فرقی نمی‌کند! درجه‌اش اختیاری است و تعریفش تیره و تاریک. اگر قرار باشد بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنم ترجیح می دهم هیچ‌کدام را انتخاب نکنم!"با زومجی و پیش نمایش  The Witcher 3: Wild Hunt همراه ما باشید.

پیش‌نمایش بازی The Order: 1886

The Order: 1886 (محفل: ۱۸۸۶) یک بازی در سبک تیراندازی با حال و هوای تاریخی و استیم‌پانک است، که از همان لحظه‌ای که در همایش E3 2013 معرفی شد، به یکی از پربحث‌ترین رویداد‌های سونی طی چند سال اخیر تبدیل شد. همایشی که به خاطر سیاست‌های ضد مایکروسافت سونی حسابی در ذهن همه‌ی گیمرها حک شده است. نمایش افتتاحیه‌ی «محفل: ۱۸۸۶» به به طرز هیجان‌انگیزی درگیرکننده  و هیجان‌انگیز بود و نوید چیز تازه‌ای را از لحاظ محتوا می‌داد و همان تریلر کافی بود تا بازی به فهرستِ مورد انتظارترین عناوین همه‌ی مطبوعات و سایت‌ها وارد شود. اما همواره در کنار تمام این تحسین‌ها، سوالی همیشگی وجود داشت که می‌پرسید: «آیا استودیویی مثل  Ready At Dawn (ردی ات داون) که فقط ساخت بازی‌های کنسول دستی PSP را در کارنامه‌اش دارد، توانایی این را دارد تا از پروژه‌ی پُرخرجی مثل «محفل» سربلند بیرون آید، یا بازی در رسیدن به کلاسِ بالای انحصاری‌های سونی جا می‌ماند؟» بیایید فعلا از پاسخ دادن به این سوال صرف نظر کنیم؛ چون اطلاعات و عکس‌هایی که همان روزها از بازی منتشر می‌شد، آنقدر خوب بودند که این سوال را برای مدتی به کنار رانده و محو کردند. همه‌چیز نشان از این داشت که ً Ready At Dawn در سپیده‌دمِ تبدیل شدن به یکی از استودیوهای اصلی سونی است، تا اینکه دموهای قابل‌بازی گیم‌پلی «محفل» منتشر شدند و دوباره آن سوال فراموش‌شده را بر سر زبان‌ها انداختند. برای ما که گیم‌پلی بازی را می‌دیدیم، لذت‌مان چند برابر شده بود، اما وقتی نقدهای این دموها منتشر شد، عده‌ای از منتقدان از گیم‌پلی ساده‌نگرانه‌ی بازی ایراداتی جزیی و بعضی اوقات بزرگ گرفتند. تقریبا از همین زمان بود که نوعی دو دستگی نامحسوس بین طرفداران بازی ایجاد شد. آنهایی که رسما عاشق بازی بودند و چیزی نظرشان را عوض نمی‌کرد و کسانی که بازی را دوست داشتند، اما ته دل‌شان نگران بودند که نکند امید و آرزوهایشان از «محفل» به بار ننشیند. طراحی شخصیت‌ها عالی است. اینکه می‌بینم به جای همان مُدل‌های ثابت‌شده‌ و تکراری قهرمانانِ بزن‌بهادری که مدام در محصولات جریان اصلی کپی می‌شوند، سازندگان تصمیم به معرفی کاراکترهایی با این شکل و قیافه‌ی تازه کرده‌اند، واقعا خوشحال‌کننده است. مسئله این است که استودیوی سازنده تاکنون نتوانسته ما را به طور تمام‌ و‌ کمال درباره بازی‌اش مطمئن کند. نمایش‌های اولیه‌ی بازی بنا به گفته‌ی منتقدان از مشکلات تکنیکی رنج می‌بردند و همچنین چیز چشم‌گیری هم در زمینه‌ی گیم‌پلی عرضه نمی‌کردند. نمایش‌های اخیر بازی هم با اینکه خوشبختانه کیفیت تکنیکی بازی را به سطح بالایی ارتقا داده‌اند و هنوز به طرز خیره‌کننده‌ای زیبا و اغواگر هستند، اما هسته‌ی گیم‌پلی «محفل» تاکنون حداقل از طریق تریلرهایش نتوانسته مثل دیگر استودیوهای طراز اول سونی تکان‌دهنده باشد. مسئله این است که استودیوی Ready At Dawn تاکنون نتوانسته ما را به طور تمام‌و‌کمال درباره بازی‌اش مطمئن کند. برای مثال، دموهایی که ناتی‌داگ از بازی‌هایش نمایش می‌دهد را مدنظر بگیرید. ناتی‌داگ استاد پرده‌برداری از عصاره‌ی پروژه‌هایش است. اول اینکه دموها خیلی روان و بی‌نقص اجرا می‌شوند و مهم‌تر اینکه ناتی‌داگ همیشه در دموهایش یک سناریوی عالی طراحی می‌کند که در عرض ۲۰ دقیقه، بازی را بدون چون و چرا به مخاطب می‌فروشد. اما گویا یا سازندگان در نمایش قابلیت‌های بازی‌ The Order: 1886 ضعیف هستند، یا گیم‌پلی «محفل» چیز خاصی برای نشان دادن ندارد و همان تکرار بهترین‌های ژانر تیراندازی سوم‌شخص است. دانلود با کیفیت 720p  |  دانلود با کیفیت 360p

بیوگرافی: تیم شِفِر (Tim Schafer)

به بهانه نوسازی و عرضه مجدد بازی Grim Fandango برآن شدیم تا در بخش جدید بیوگرافی به بررسی بازی سازان مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی بپردازیم. همان‌طور که از نام این بازی می‌توان حدس زد امروز قصد داریم شما را با تیم شِفِر آشنا کنیم. با زومجی همراه باشید.

بررسی عملکرد ناشرین و کنسول‌ها در سال ۲۰۱۴ برمبنای امتیازات بازی‌ها

شاید برای شما هم جالب باشد تا بدانید که کدام ناشران در سال ۲۰۱۴ بازی‌های بهتری را از لحاظ میانگین امتیازات منتشر کرده‌اند یا بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۴ از نظر امتیازات کسب شده کدام‌ هستند؟ با زومجی همراه باشید.

San Andreas پایانی بر آشوب دوست‌داشتنی سری GTA

نسخه‌های اخیر GTA جزو بهترین بازی‌های جهان‌باز ساخته شده در تاریخ بازی‌های ویدیویی هستند و کمتر کسی منکر این قضیه است. آن‌ها دنیاهای وسیعی دارند و آزادی عمل زیادی را به کاربران ارائه می‌کنند، اما دیگر آن شور و هیجان بی‌حد و مرز گذشته را ندارند و شاید بیش از پیش واقعی شده‌اند.

آیا نرم‌افزار Game Booster عملکرد رایانه را هنگام اجرای بازی‌ها بهبود می‌بخشد؟

نرم‌افزارهای زیادی هستند که ادعا می‌کنند باعث افزایش عملکرد رایانه‌ هنگام اجرای بازی‌ها تنها به وسیله‌ی یک کلیک می‌شوند. آن‌ها سیستم را در «حالت بازی» قرار می‌دهند و تمام منابع را تحت اختیار بازی می‌گذارند. اما آیا آن‌ها واقعاً کار می‌کنند؟

چگونه تیم طراحی Destiny دنیای شگفت‌انگیز این بازی را خلق کرده است

بازی Destiny توسط استودیوی بانجی، سازنده سری پرطرفدار Halo ساخته شده و سبکی تلفیقی از شوتر اول‌شخص تا نقش‌آفرینی و چندنفره آنلاین را در خود جای داده است. اگر شما نیز این بازی را تجربه کرده باشید، حتما مشاهده کردید طراحی محیط‌ها و به طور کل دنیای این بازی، تا چه حد زیبا و چشم‌نواز است. به همین دلیل، برای شما مصاحبه‌ای را با  «کریستوفر بِرَت»، کارگردان Destiny آماده کردیم که اطلاعات جامعی را در رابطه با طراحی این بازی به شما می‌دهد.

اثر بعدی سازندگان BioShock، یک بازی علمی تخیلی خواهد بود

کن لوین سازنده‌ی بازی موفق BioShock در توئیتر خود حضور پیدا کرده و به سوالات طرفداران درباره‌ی پروژه‌ی بعدی خود پاسخ داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

آیا فناوری جدید AMD رقیب گرافیک پلی‌استیشن 4 می‌شود؟

رایانه‌های شخصی قدرتمند همیشه از لحاظ گرافیکی جلوتر از کنسول‌ها هستند ولی قیمت بالاتری دارند، اما هم‌اکنون نسل جدیدی از سخت‌افزارهای ارزان‌قیمت‌تر ظهور کرده‌اند که می‌توانند رقیبی قدرتمند برای کنسول‌ها باشند. در ادامه به یکی از محصولات جدید AMD نگاهی می‌اندازیم.

بررسی تاریخچه سری Resistance و آینده آن

سری Resistance را اکثر علاقه‌مندان به پلی‌استیشن می‌شناسند. روز گذشته شعبه اروپا شرکت سرگرمی‌های سونی علامت تجاری در حوزه بازی‌های ویدویی با نام Resistance ثبت کرد اما این چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ با این مقاله از زومجی همراه باشید تا به بررسی سری Resistance و آینده آن بپردازیم

با دنیای شگفت‌انگیز کورتانا آشنا شوید

دوست داشتن یک هوش مصنوعی شاید عجیب به نظر برسد، اما غیرممکن نیست. کورتانا که زمانی تنها به عنوان یکی از نمادهای Halo شناخته می‌شد، حالا نقش بسیار پررنگ‌تری در دنیای نرم‌افزار مایکروسافت ایفا می‌کند. اما تفاوت کورتانای Halo با کورتانای گوشی‌های هوشمند چیست؟

استودیوگرافی: معرفی استودیو بازی سازی تِک‌لند (Techland)

از امروز در بخش استودیوگرافی، زومجی به معرفی استودیو‌های سازنده بازی و پیشینه و سوابق آن‌ها خواهد پرداخت. به مناسبت عرضه بازی Dying Light برآن شدیم تا استودیو تِک‌لند، سازنده این بازی را زیر ذره‌بین قرار داده و با آن آشنا شویم. با زومجی همراه باشید.

هولولنز، فناوری انقلابی یا وعده‌ای تو خالی؟

هولولنز شاید یکی از نوآورانه‌ترین محصولاتی باشید که در چند سال گذشته در دنیای  فناوری دیدیم. تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت و حتی عینک‌های هوشمند هم به جذابیت هولولنز نمی‌رسند. اما مایکروسافت برای اینکه بتواند محصولی کاربردی ارائه کند باید از گذشته‌ی خود درس بگیرد.

تجسس در یک تئوری: کنسول‌ نسل‌بعدی نینتندو و استراتژی پشت آن

نینتندو همانند انقلابی که با Wii‌ به راه انداخت، قصد داشت با گیم‌پدهای تبلت‌شکل Wii U انقلابی دیگر در نسل هشتم به پا کند

سونی‌بِند، از عدم ساخت Syphon Filter جدید تا لغو پروژه Uncharted پلی‌استیشن ویتا

استودیو سونی بِند که به واسطه ساخت سری بازی معروف Syphon Filter زبان‌زد خاص و عام است این روزها مشغول کار روی یک پروژه معرفی نشده برای پلی‌استیشن 4 است. حالا یکی از کارمندان سابق این استودیو راجع به این بازی و سایر اتفاقات پیرامون این استودیو می‌گوید.

مصاحبه اختصاصی با امید صادقوند و نگاهی به بازی موبایل بتلفیش

چیزی به انتشار بازی ایرانی موبایل بتلفیش (Battlefish) که در چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به عنوان برترین بازی استراتژیک و موبایل سال شناخته شد، نمانده است و به همین منظور، زومجی مقاله‌ای اختصاصی به همراه صحبت‌هایی با امید صادقوند، سازنده‌ی این بازی زیبا و جذاب داشته است که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید.

پیش‌نمایش بازی Bloodborne

هیدتاکا میازاکی  با جدیدترین اثر خود بار دیگر می‌خواهد صبر و تحمل گیمرها را به چالش بکشد. Bloodborne گلچینی از تمام کارهای قبلی میازاکی است و امضای خاص او را بر پای خود دارد. در این مطلب نگاهی داریم به آنچه که Bloodborne و تیم سازنده‌اش برای ما تدارک دیده‌اند.

The Order: 1886 بازی انقلابی ای نیست، اما نوآوری در آن زیاد است

بازی The Order: 1886 سرانجام پس از مدت‌ها انتظار ماه آینده منتشر می‌شود. متاسفانه هنوز این بازی وارد بازار نشده، جوهای منفی زیادی که برخی از منتقدان دلیل اصلی آن هستند در اطراف آن وجود دارد و بیشتر آن‌ها از نبود ایده‌های نو در بازی گِله می‌کنند. اما با یکدیگر به آن‌ها ثابت خواهیم کرد که چرا The Order: 1886 بازی نوآورانه‌ای است.

چرا وقت آن رسیده تا فرصتی دوباره به DriveClub بدهیم؟

«باشگاه رانندگی» (DriveClub)  قبل از انتشارش هم به خاطر طولانی‌شدن دوره‌ی ساخت و تاخیرهای متوالی‌اش، تناقض‌برانگیز شده بود

صفحه ۱۴۴ از ۱۴۸