جمعبندی کنفرانس مایکروسافت در جریان GDC 2015
همانطور که پیش از این انتظار میرفت، در GDC امسال قصد داشت از آینده بازیها بر روی ۱۰ و ایکسباکس وان صحبت کند. در ادامه به بررسی کلیدیترین نکات بیان شده در کنفرانس که در همین زمینه برگزار شد، میپردازیم. با همراه باشید.
تبلیغات
کپی لینک
نکاتی که باید به آنها توجه کرد:
- اسپنسر سخنرانی خود را تنها با استفاده از ۴ مانیتور، یک سرفیس پرو ۳ و یک ایکسباکس وان به همراه ۴ کنترلر انجام داد. وی با انجام این کار، سعی میکند تا حد ممکن سطح انتظارات را پایین نگه دارد و یک سخنرانی واقع گرایانه را ارائه کند.
- فیل اسپنسر بیشتر زمان حضور خود در مایکروسافت را به عنوان اداره کننده استودیوهای بازی مایکروسافت گذرانده است. پس بنابراین میتوان نتیجه گرفت که او در چرخه تولید، قصد دارد به جای بدست آوردن پول بیشتر، محتویات جدیدتر تولید کند (وی تمرکز خود را بر روی عرضه محتویات جدید قرار داده است).
- به نظر میرسد امسال قرار است ایکسباکس وان محتویات بیشتری را در مقایسه با زمانهای پیشین، دریافت کند. از طرفی، مشتریان به جای سرگرم شدن با لوازم جانبی و موارد اضافی (مثل کینکت) با محتویات جدیدتری روبهرو خواهند شد.
- مایکروسافت به دنبال کسب و ایجاد یک تجارت انعطافپذیرتر نسبت به گذشته است.
- آنها در این کنفرانس میگویند که بازی بخشی اصلی از ویندوز بوده است، اما بیان میشود که «ما به نوعی راه خود را گم کردهایم».
- مایکروسافت میخواهد بازیها بزرگترین دستهبندی در فروشگاه ویندوز باشند.
کپی لینک
چیزهایی که در آینده خواهیم دید:
- مایکروسافت و تیم ایکسباکس از همکاری جدیدی خبر دادند که به انتشار Elite Dangerous برای ایکسباکس وان و ویندوز ۱۰ در تابستان سال جاری منجر شده است.
- سازندگان میتوانند در آینده از ویژگیهایی نظیر «خرید میان پلتفرمی» و «بازی میان پلتفرمی» استفاده کنند.
- مایکروسافت قرار است تمامی قدرت ایکسباکس لایو را به ویندوز بیاورد. این امکان از طریق کیتهای توسعه برنامه برای ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد.
- فیل اسپنسر و تیم او قصد دارند کاربران ایکسباکس لایو را از هر دستگاهی و از هر مکانی، به بازیهای خود متصل کنند.
- مایکروسافت قصد دارد فعالیتهای اجتماعی نظیر بازی Minecraft را گسترش دهد.
- آنها میگویند: «ویندوز ۱۰ یک سیستم عامل اصلی، یک پلتفرم برنامه، یک شبکه اجتماعی بازی، یک فروشگاه و درواقع یک شیوه مصرف را برای تمامی کاربران در دستگاههای مختلف، عرضه خواهد کرد.»
- پلتفرم Universal App به سازندگان اجازه میدهد تا یک بازی را بسازند و آن را در سراسر اکوسیستم ویندوز ۱۰ گسترش دهند. این اکوسیستم، شامل تبلتها، موبایل٬ها، رایانههای شخصی، ایکسباکس وان و البته هولولنز میشود.
- با بروزرسانی یک ساله رایگان ویندوز ۱۰، مردم برای تولید کنندگان اهمیت زیادی خواهند داشت.
- فروشگاه ویندوز به صورت یک برنامه بهبود یافته درون خود ویندوز وجود دارد. این بدان معنی است که این فروشگاه به سرعت تکامل یافته و انطباق بیشتری با سیستم دارد.
- یک API کلی برای رایانههای شخصی و کنسول قرار داده شده است.
- دوره ۱۲ ماهه استفاده از API برای سازندگان.
- دایرکتایکس ۱۲ میان تمامی پلتفرمها کار خواهد کرد.
- Unreal Tournament بر روی دایرکتایکس ۱۲ اجرا خواهد شد.
- کاربران یک حساب کاربری خواهند داشت که محتویات مختلف را میان دستگاههای گوناگون به اشتراک میگذارد.
- یک بازی جدید از سوی Motiga با نام Gigantic برای ایکسباکس وان و ویندوز ۱۰ معرفی شد. این بازی یک نوع شوتر نقش آفرینی است که در سال جاری عرضه خواهد شد.
- کنترلرهای بیسیم با استفاده از یک آداپتور، قابلیت کار با رایانههای شخصی را خواهند داشت. این آداپتور در سال جاری عرضه میشود.
- بازگشت Battletoads و Shovel Knight برای ایکسباکس وان.
- پروژه ID@Xbox میان تمامی پلتفرمهای پشتیبانی شده توسط ویندوز گسترش خواهد یافت.
- هولولنز بازیهای اختصاصی را دریافت میکند که توسط سازندگانی که در پروژه Windows Insider Program ثبت نام کردهاند ساخته خواهند شد (اطلاعات بیشتر به زودی اعلام میشود. این اطلاعات ممکن است در همایش Build بیان شوند).
- مدیریت آسان کسب درآمد از محتویات عرضه شده بر روی چند پلتفرم برای تولید کنندگان وجود خواهد داشت.
- دایرکتایکس ۱۲ عملکرد واحد پردازش مرکزی (CPU) را به میزان ۵۰ درصد و همچنین عملکرد واحد پردازش گرافیکی (GPU) به میزان ۲۰ درصد در ایکسباکس وان، افزایش خواهد داد.
کنفرانسهای
مایکروسافت
در روزهای آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. با پوشش اختصاصی زومجی از GDC همراه باشید تا آخرین اخبار منتشر شده از این کنفرانسها را دریافت کنید.
zoomg.ir/topics/gdc-2015
منبع: Winbeta
داغترین مطالب روز