نویسنده: سیدرضا نصری
// پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Arena Breakout | یک شوتر متفاوت و واقع‌گرایانه

Arena Breakout یک بازی چند‌نفره در سبک شوتر اول شخص است که از گیم‌پلی متفاوت و قوانین واقع‌گرایانه‌ای پیروی می‌کند. در ادامه با معرفی بازی موبایل آرنا بریک اوت همراه زومجی باشید.

در تب و تاب این‌روز‌های بازی‌های چند نفره شوتر که اکثرا درحال پیش‌روی به سوی مدرنیزه شدن یا خلق فضاهای فانتزی هستند، استودیو Morefun Studio Group که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت تنسنت محسوب می‌شود، در ساخت Arena Breakout مسیر نسبتا متفاوتی را انتخاب کرده است. درواقع سازندگان تمام تلاش خود را برای طراحی مکانیزم‌های واقع‌گرایانه به کار گرفته‌اند تا درنهایت به هدف خود که ایجاد یک تجربه‌‌ای متفاوت و نزدیک به واقعیت است، دست پیدا کنند.

از طرفی این موضوع باعث شده است تا Arena Breakout به گزینه‌ای تبدیل شود که انتخاب آن وابسته به سلیقه گیمر باشد. زیرا بعضی از مکانیزم‌های بازی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد، ممکن است برای گیمر‌هایی که چندان با واقع‌گرایی در شوتر‌های چند نفره موافق نیستند، خوشایند نباشد.

نورپردازی و بازتاب نور در بازی موبایل Arena Breakout

بازی Arena Breakout قرار است تا در حالت اول شخص، تجربه‌ی یک شوتر تاکتیکال چند نفره را در حالت‌های بقامحور ارائه کند. در شروع بازی Arena Breakout پس از کمی شخصی‌سازی کاراکتر خود و ورود به بخش آموزشی، احتمالا اولین موضوعی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، نوع آهسته حرکت کردن کاراکتر‌ها نسبت به بازی‌های شناخته‌شده مانند کالاف دیوتی موبایل و پابجی موبایل است؛ به‌گونه‌ای که دیگر خبری از اکشن‌های سریع و جابه‌جا شدن‌های مداوم در محیط‌ها نیست. از همین ‌رو، نشانه‌گیری و استفاده از استراتژی‌های فکرشده، اولویت بالاتری پیدا کرده‌اند.

بازی با استفاده از المان‌های مختلف در گیم‌پلی، تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایطی نزدیک به واقعیت به کار می‌گیرد

همچنین موضوع سیستم لوت و کشته شدن در Arena Breakout از دیگر مباحث مهمی هستند که احتمالا با آن چیزی که تصور می‌کنید، تفاوت دارد. در واقع لوت کردن، یکی از اهداف اصلی گیمر برای آغاز هر یک از نقشه‌ها است‌. به این دلیل که تمام موارد جمع‌آوری‌شده، قابلیت انتقال به Inventory اصلی را دارند؛ البته به شرطی که بازیکن در خروج از مپ موفق باشد. از طرفی در صورت کشته شدن توسط سایر بازیکنان، تمام لوت‌ها نیز از دست می‌روند. برای شروع دوباره‌ی بازی، چاره‌ای جز استفاده از تجهیزات و سلاح‌های جدید وجود ندارد. وجود چنین قوانینی باعث شده است تا حتی سلاح‌ها و آیتم‌های ساده هم ارزشمند و مهم تلقی شوند.

منطقه جنگلی در بازی موبایل Arena Breakout

بازی اندروید و آیفون Arena Breakout از سیستم لوت پیشرفته‌ای بهره می‌برد و بسیاری از اجسامی را که در خانه‌ها وجود دارند، قابل جمع‌آوری کرده است؛ اجسام و آیتم‌هایی که حتی شاید کاربردی هم نداشته باشند، اما جمع‌آوری و فروش آن‌ها می‌تواند پول قابل توجهی را به گیمر عطا کند. علاوه‌بر این بازی در زمینه‌ی گرافیک نیز همچنان روحیه واقع‌گرایانه خود را حفظ کرده است و با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine جلوه‌های بصری نزدیک به واقعیت و در عین حال چشم‌نوازی را به وجود می‌آورد. درواقع Arena Breakout هنوز در ابتدای مسیر است و چندان دور از انتظار نیست که در آینده شاهد آپدیت‌هایی در جهت ارتقا محتوا و گرافیک بازی باشیم.

تنها در صورت بقا و خروج صحیح از نقشه، می‌توان تمام لوت خود را به Inventory منتقل کرد

در هر حال باید گفت که وجود بازی‌های متفاوت و خوش ساختی مانند Arena Breakout حتی با احتمال در بر نگرفتن اکثر سلیقه‌ها هم به‌دلیل محتوای جذاب خود، می‌تواند بسیار ارزشمند شمرده شود. به‌طور کلی اگر طرفدار بازی‌های اکشن واقع‌گرایانه یا شوتر تاکتیکال هستید،‌ به هیچ‌وجه تجربه‌ی بازی Arena Breakout، محصول جدید شرکت Tencent Games را در پلتفرم موبایل از دست ندهید. در حال حاضر متاسفانه بازیکنان ایرانی برای اتصال به سرور‌های بازی، چاره‌ای جز تغییر آی‌پی خود ندارند. البته دیتای اولیه بازی را می‌توان به راحتی و بدون مشکل دریافت کرد.

دانلود بازی Arena Breakout


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده