نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

بازیگر نقش Immortan Joe در فیلم Mad Max: Fury Road در سن ۷۳ سالگی درگذشت

هیو کیز بیرن بازیگر و کارگردان انگلیسی-استرالیایی که بیشتر برای بازی در نقش Immortan Joe در فیلم Mad Max: Fury Road شناخته می‌شد، در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

به گزارش نشریه ددلاین، این بازیگر کهنه کار که در فیلم اورجینال مد مکس در سال ۱۹۷۹ نیز نقش توکاتر (Toecutter) را برعهده داشت، صبح روز سه شنبه از دنیا رفته است. برایان ترنچارد اسمیت، کارگردان انگلیسی که سابقه همکاری با Keays-Byrn را در فیلم‌ The Dragon Flies دارد، خبر فوت او را در روز چهارشنبه تأیید کرده و به این مناسبت می‌گوید:

«Hugh قلب بخشنده‌ای داشت. او سال‌ها به انسان‌های نیازمند کمک می‌کرد و برای نوجوانان بی‌خانمان محلی برای زندگی تأمین می‌کرد. ‌او توجه زیادی به بی‌عدالتی‌های اجتماعی داشت و قبل از مد شدن این قبیل موضوعات، فعالیت‌های زیادی را در حفظ محیط زیست انجام داده بود. زندگی او تحت تأثیر احساسات انسان دوستانه و یکدست بودن بشریت اداره می‌شد و ما حقیقتاً از او به‌عنوان یک دوست و یک انسان نمونه یاد خواهیم کرد.»

Hugh Keays-Byrne در نقش ایموتال جو فیلم مد مکس فیوری رود

هیو کیز بیرن متولد ۱۹۴۷ در کشمیر هندوستان است که فعالیت حرفه‌ای خود حوزه بازیگری را در استرالیا آغاز کرد. جایی که برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۷ در یک سریال تلویزیونی به نام Bellbird ساخته بابرا ورنون نقش آفرینی کرد. Keays-Byrne در طول دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی در نقش‌های متعددی ظاهر شده که شامل موری گروس در فیلم The Dragon Flies در سال ۱۹۷۵ می‌شود.

کیز-بیرن در سال‌های بعد بیشتر در نقش‌های معمولی ظاهر شده و در فیلم‌های Ben Hall، Rush و Mad Dog Morgan حاضر شد. البته این بازیگر، بیشتر شهرت خود را با حضور در نقش توکاتر در فیلم اورجینال Mad Max ساخته جورج میلر در سال ۱۹۷۹ به‌دست آورد. بیش از ۳۰ سال بعد، میلر مجدداً از کیز-بیرن برای بازگشت به دنیای Mad Max و بازی نقش ایمورتال جو فیلم Mad Max: Fury Road با بازی تام هاردی و شارلیز ثرون دعوت کرد. ایمورتال جو در این داستان این فیلم نقش رهبر گروه خشن و بی‌رحم خود را برعهده داشت که سعی در کشتن فوریوسا (شارلیز ترون) و مکس (تام هاردی) در مسیر آزادسازی ویستلند داشت.

شارلیز ترون در فیلم مد مکس فیوری رود

شارلیز ترون در حساب توییتر خود می‌نویسد:

«ایفای نقش بسیار خوب در یک شخصیت بسیار شیطانی و بی‌رحم توسط شخصی با چنین قلب مهربان و زیبا، چیزی است که همیشه من را شگفت زده می‌کند. عمیقاً دلتنگ تو خواهیم بود، دوست من.»

کیز-بیرن علاوه‌بر فعالیت‌های خود در حوزه سینما و تلویزیون، در گروه تئاتر Royal Shakespeare Company نیز عضویت داشت. از دیگر آثار او در هالیوود می‌توان به Kangaroo، For Love Alone، Secret Valley و Farscape اشاره کرد.


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده