نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Unhinged، اثر جدید راسل کرو

فیلم روانی (Unhinged) با بازی راسل کرو اخیرا در ایالات متحده به نمایش درآمد و اکثر منتقدان آن را اثری مسخره و احمقانه خواندند و نمره‌های نسبتا کمی به آن دادند.

فیلم Unhinged یا در زبان فارسی «روانی» یکی از جدیدترین آثار دلهره‌آور شرکت سالتیس استودیوز (Solstice Studios) است که به‌دست کارگردان خیلی خوبی به نام دریک بورت، که در رزومه خود آثاری مانند فیلم Dark Around the Stars (تاریکی اطراف ستاره‌ها)، فیلم American Dreamer (رویاپرداز آمریکایی)، فیلم London Town (شهر لندن)، فیلم H8RZ (مخالف‌ها) و فیلم The Joneses (جونزها) و غیره را دارد، ساخته شده است. در فیلم روانی، بازیگران و هنرمندان بااستعدادی مانند راسل کرو در نقش تام کوپر، کارن پستوریس در نقش ریچل هانتر (مادر کایل)، گابریل بیتمن در نقش کایل هانتر، جیمی سیمپسون در نقش اندی، آستین پی. مکنزی در نقش فرد پرویس، جولین جوینر در نقش مری، ان لیتون در نقش دبورا هاسکل، مایکل پاپاجان در نقش هومر و لوسی فاست در نقش روزی و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم روانی در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۶ تیر ۱۳۹۹) در سینماهای کشور آلمان، به‌صورت عمومی به‌نمایش درآمد و تاریخ ۲۱ اوت ۲۰۲۰ (۳۱ مرداد) برای اکران این فیلم در ایالات متحده تنظیم شده بود. تا به این لحظه این اثر هیجانی امتیاز ۴۱ را از بین ۳۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کارل السورث بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر اکشن هم لیزا الزی به همراه اندرو گان و مارک گیل فعالیت کرد. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها در حد متوسط و رو به پایین بودند. از طرف دیگر هم ۱۳۹ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر دلهره‌آور را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۴۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که اخیرا فیلم Unhinged در سینماهای آلمان و البته ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Unhinged از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

ریچل (با بازی کارن پستوریس)، زمانی‌که در حال رفتن به محل کار خود است و دیرش هم شده، در نزدیکی یک چراغ راهنما، با یک غریبه (با بازی راسل کرو) برخورد می‌کند؛ کسی که جریان زندگی باعث شده تا او احساس ناتوانی و نامرئی بودن بکند. خیلی زود، ریچل متوجه می‌شود که خودش و تمام کسانی که دوستشان دارد، توسط یک مرد مورد هدف قرار گرفته‌اند. این مرد تصمیم گرفته که با آموزش دادن یک سری درس‌های مرگبار به ریچل، آخرین علامت خود را در جهان ایجاد کند. چیزی که در ادامه پیش می‌آید، یک موش و گربه بازی خطرناک است که یک موضوع را ثابت می‌کند؛ تو هیچوقت متوجه نمی‌شود که به کسی که در آستانه روانی شدن است، چقدر نزدیک هستی.

کارن پستوریس در حال ساکت کردن یک زن در فیلم Unhinged

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Unhinged بیندازیم:

تیم روبی | تلگراف

۸۰ از ۱۰۰

این فیلم به‌عنوان یک اثر روانشناختی و دلهره‌آور، تنها یک وظیفه ساده دارد؛ آن هم این است که ضربان قلب شما را تا سقف بالا ببرد. می‌توان گفت که این فیلم، به خوبی در انجام وظیفه خودش موفق بود و ممکن است شما هنگام تماشای آن، اخطارهای سلامتی را بشنوید.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۷۵ از ۱۰۰

از آنجایی که ژانر ترسناک در طی سال‌های اخیر پیشرفته‌تر و هوشمندانه‌تر شده، با دیدن این فیلم می‌توانید یک نفس راحت بکشید و خوشحال باشید که چنین اثر احمقانه‌ای ساخته شده است.

تام ارنست | اوریجینال سین

۶۷ از ۱۰۰

کرو که تنها با ایفای نقش The Man شناخته می‌شود، تنها دلیلی است که این فیلم را ببینید. او خیلی خوب می‌تواند نقش یک شرور قانع‌کننده را ایفا کند. حتی زمانی‌که فیلم کم کم به سمت مسخره و احمقانه بودن پیش می‌رود، کرو شما را مجبور می‌کند که همچنان به جاده خیره باشید و فیلم را تماشا کنید.

متیو لیلند | توتال فیلم

۶۰ از ۱۰۰

کرو در این فیلم گفت: «من همیشه در سر تو خواهم بود». شاید هم اینطور نباشد، اما این فیلم سریع و وحشیانه تا انتها به طرز مسخره‌ای سرگرم‌کننده است.

راسل کرو در حال روشن کردن یک کبریت در فیلم Unhinged

وینس مانچینی | آپروکس

۵۰ از ۱۰۰

عجیب است، جالبترین و جذابترین قسمت فیلم Unhinged این است که می‌توانیم ببینیم چقدر کارگردان دریک بورت و نویسنده کارل السورث می‌توانند هیاهو و کتک‌کاری را از درون مسخره‌ترین ایده بیرون بیاورند.

سندی شافر | اسکرین رنت

۵۰ از ۱۰۰

در میان اکشن مختصری که این فیلم دارد و همچنین اجرای راسل کرو، Unhinged توانسته تبدیل به یک اثر درجه دوی مسخره و البته سرگرم‌کننده باشد؛ حتی اگر تفسیر اجتماعی آن هرگز توجیه نشود و منطقی به نظر نیاید.

کریستی لمیر | راجر ایبرت

۳۸ از ۱۰۰

پستوریس کار خیلی خوبی را در سرتاسر فیلم انجام می‌دهد و می‌تواند جالت‌های مختلفی از ترس را به نمایش بگذارد. اما مشکل این است که او عمدتا نسبت به حضور دائمی و غیرواقعی راسل کرو واکنش نشان می‌دهد.

استیفن دالتون | هالیوود ریپورتر

۲۰ از ۱۰۰

فیلم Unhinged بدون وجود اجرای بداخلاق کرو، خیلی ساده تبدیل به یک فیلم درجه دو معمولی، تکراری و غیرماندگار می‌شد. اما حالا می‌توان گفت که با وجود راسل کرو و ایفای نقش او، باز هم این فیلم تبدیل به یک فیلم درجه دو معمولی، تکراری و غیرماندگار شده است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Unhinged نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده